וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי: "כבר בגיל 13 האמנתי שיש לי סיכוי ממשי לשחק בברצלונה"

"קרי קסום", "הגעתי חסר כל וברצלונה נתנה לי הכול", "לא פשוט שמטילים ספק בזהות הארגנטינאית שלי", "אין דבר שישמח אותי יותר מזכייה במונדיאל", וגם הקריצה לארצות הברית והקרב הישיר עם רונאלדו. מסי פותח הכול

one

בווידאו: משחק ההכתרה של ברצלונה

עונה מלאת תהפוכות עבור ליאונל מסי הגיעה לסיומה ביום ראשון האחרון. ברצלונה אמנם הניפה את הגביע הספרדי והשלימה דאבל מקומי, בפעם השנייה ברציפות, אך הביקורת הקשה לא פסחה על הפרעוש העונה, בעיקר בעקבות צמד ההופעות המאכזבות מול אתלטיקו מדריד ברבע גמר ליגת האלופות.

ההדחה הצורמת מול הקולצ'ונרוס והעובדה כי משהו השתנה בסגנון המשחק של מסי, הטילה ספקות רבים לקראת המשימה המרכזית של נבחרת ארגנטינה לקראת הקיץ הקרוב - הקופה סנטנריו בארצות הברית. שנה מאז ההפסד הצורם לצ'ילה בגמר, הקפטן והנבחרת של חרארדו מרטינו ינסו לתקן בתקווה להניף תואר ראשון עם הנבחרת הבוגרת מאז 1993.

לקראת הטורניר בחר מסי לכתוב עבור המגזין ספורטס אילוסטרייטד, בו הוא חשף בצורה מפתיעה פרטים על חייו הפרטיים, המטרות עם הנבחרת, החיים בברצלונה, הביקורת הקשה לה הוא זוכה בארגנטינה ומעל לכל - החלום לקראת הביקור בארצות הברית.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה עם בנו טיאגו. AP
"באקסטזה". מסי וטיאגו/AP

תחילה בחר מסי לספר על הקשר שלו למדינה בה יתקיים הטורניר: "ארצות הברית תמיד ריתקה אותה. גדלתי ברוסאריו ועברתי לברצלונה בגיל 13, אבל ממה שיצא לי לחוות מדובר במדינה ייחודית, בה התושבים חיים בצורה שונה. אני לא יכול לדמיין מקום טוב יותר לארח את הטורניר המיוחד של הקופה מלבד כאן. בעבר יצא לי לשחק בארצות הברית במסגרת משחקי ידידות, אבל הפעם זה יהיה שונה לגמרי. ארגנטינה לא זכתה בתואר בבוגרים מאז 1993 ואנחנו רוצים לתקן את הרושם משני הגמרים האחרונים. אני יודע שיש צפייה גדולה לקראת המשחקים שלי, אז יש לי מסר לתושבים בארצות הברית: התחושה היא הדדית".

המטרות לקראת הקופה: "ניפגש את צ'ילה בפתיחת הטורניר בסנטה קלרה ואני מקווה שנתקן את הרושם מהגמר בשנה שעברה. זו הייתה תוצאה מרירה עבורנו, במיוחד כאשר מפסידים בפנדלים ונעשה הכול כדי לתקן אותה כבר במשחק הראשון".

עוד באותו נושא

ברצלונה מתכננת שינויים בהגנה: סידני בדרך, "מסצ'ראנו סיכם ביובנטוס"

לכתבה המלאה
סטף קרי שחקן גולדן סטייט. GettyImages
מפגש בין ענקים. קרי מחכה/GettyImages

גולדן סטייט: "העובדה שאבקר בארצות הברית תאפשר לי לפגוש את סטפן קרי וכל הסגל של גולדן סטייט, שמזכירים בצורה מסוימת את צורת המשחק שלנו בברצלונה. קרי הוא שחקן קסום בעיניי. בתור ילד מבחינתי הספורט היה כל מה שהתעסקתי בו, במרבית הלילות ישנתי עם כדור במיטה, ולכן עבורי לראות את קרי משחק זה אושר. היחסים של סטף עם הכדור מושלמים, לעיתים נדמה שהנפש שלו ושל הכדור הן זהות".

ארגנטינה: "לצערי המצב ברחובות רוסאריו הפך לבעייתי בשל הפשע, שגובר לא רק בארגנטינה אלא בכל דרום אמריקה. אני זוכר את הרגעים בהם היה אפשר לשחק ברחובות ללא חשש, אלו הזכרונות הכי יפים שלי כילד. את תחילת הדרך עשיתי עם האחים שלי, רודריגו ומטיאס, ואני גאה להיות חלק מהמסורת המרשימה של רוסאריו. כבר מגיל צעיר הבטחתי לעצמי שמעולם לא אהיה שחקן שמתחזה ונופל בלי שום סיבה, המטרה שלי תמיד הייתה לרצות להגיע לשער בכל מצב".

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי. AP
"התוצאה הייתה מרירה". מסי אחרי גמר הקופה/AP

בעיות הגדילה: "הדבר היחיד שהרגשתי שהכניע אותי באותם ימים הייתי אני והמצב הבריאותי. הזדקקתי להורמון הגדילה, אותו הזרקתי ברגל. המתנה הגדולה ביותר הייתה הזימון למבחנים בברצלונה בגיל 13, דבר יוצא דופן עבור שחקן מדרום אמריקה. בלה מאסיה בחרו לא לצרף כל שחקן מחוץ לאיחוד האירופי, אבל הצלחתי להרשים ומשם העסקה נסגרה בין צ'רלי רשאק לאבי".

ההתאקלמות: "שמחתי להגיע לברצלונה, שהייתה עבורי שונה בתכלית מרוסאריו, אך נאלצתי לעזוב את משפחתי והחברים. הייתי בחור שקט וביישן, אך כבר בגיל 13 האמנתי שיש לי סיכוי אמיתי לשחק בקבוצה הבוגרת של ברצלונה, זה היה חלום שהתגשם עבורי. בבכורה שיחקתי מול פורטו, אותה אימן ז'וזה מוריניו. אני זוכר כל רגע מהמשחק הזה, הוא בלתי נשכח עבורי".

תואר השחקן הטוב בעולם: "תמיד אמרתי שאני לא מעריך גביעים בודדים אם הם לא מגיעים עם תארים, אבל הזכייה החמישית בתואר שחקן השנה בעולם הייתה מיוחדת אחרי שנים קשות".

ז'וזה מוריניו עם ליאונל מסי 2011. AP
היה שם בבכורה. מסי ומוריניו/AP

הקריירה בקטאלוניה: "מאז הבכורה עברתי כל כך הרבה. התארים עם ברצלונה, הנבחרת הצעירה של ארגנטינה והזכייה בתואר שחקן השנה בעולם ב-2009. הרגע הזה בו אתה מרגיש שאתה השחקן הכי טוב בעולם, בשילוב ההכרה, הם משהו בלתי נתפס בעיניי".

הביקורת מבית: "ברצלונה נתנה לי הכול, הגעתי לכאן חסר כל ועכשיו אני חלק מהעיר המדהימה הזו. למרות העובדה שחיינו בקטאלוניה, סגנון החיים שלנו מאוד ארגנטיניאי וגם אחרי שנים של לימוד ספרדית אני עדיין מדבר עם מבטא. גם אנטונלה באה מרוסאריו. אנשים הטילו ספק בזהות הארגנטינאית שלי בשנים האחרונות וזה לא פשוט. המשפחה שלי עדיין גרה שם והמולדת נמצאת בתוך ליבי. אין ספק שאני רוצה לשוב לארגנטינה באחד מן הימים עם המשפחה שלי".

ליאונל מסי זוכה בתואר שחקן השנה לצד מישל פלאטיני. ברקע: כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
"הזכייה האחרונה הייתה מיוחדת". מסי בטקס/רויטרס

החיים כאבא: "מאז הולדת ילדיי סדר היום שלי השתנה בצורה מוחלטת. אני מרגיש באקסטזה מאז שהם נולדו וסוף סוף קיבלתי את החיים הרגועים אותם רציתי. בכל בוקר אני לוקח את טיאגו לבית הספר ורק אז מגיע אל מתחם האימונים, זה מסב לי הרבה אושר".

העתיד: "בכל שנה אני מחפש את הדרכים להשתפר בתור שחקן וללמוד משהו חדש. את המהלך מול אתלטיקו בילבאו בגמר הגביע בעונה שעברה לא תכננתי, זה משהו שקרה תוך כדי וזה היה שער מרשים. הדבר הכי חשוב שעומד לנגד עיניי הוא הזכייה בגביע העולם ב-2018. אין דבר שישמח אותי יותר מזכייה ואני בטוח שהטורניר הקרוב הוא צעד חשוב בדרך לשם. הגיע הזמן שנזכה בתארים".

מאחורי הקלעים: מסי בצילומים לספורטס אילוסטרייטד

מאחורי הקלעים: מסי בצילומים לספורטס אילוסטרייטד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully