וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארבע תצא אחת: מה קורה בתחתית הבוערת של ליגת העל?

2.5.2016 / 13:00

קרית גת לוחצת על זר עם מיניסקוס קרוע לשחק. חולון שברה שיאי קהל וניפצה את שיאי הפציעות. נס ציונה הלחוצה נקלעה לזיגזג מוזר. ואשדוד? היא רק רוצה שהעונה תיגמר. בלוג פתיחת המחזור עושה סדר בבלאגן של קרבות ההישרדות

one

שלושה מחזורים לתום העונה, ומה שנראה היה לפני כמה שבועות כקרב שתוצאתו ידועה מראש הפך למלחמה של ממש. שליש מקבוצות הליגה - כל אלו שיישארו מחוץ לפלייאוף - עלולות למצוא את עצמן במקום האחרון שמוביל לליגה הלאומית. רגע לפני שהן עולות למשחקי ההכרעה הקריטיים, זה הזמן לעשות סדר ולנסות להבין איפה כל אחת מהן עומדת, מה הביא אותה עד הלום ולאן היא הולכת מכאן.

משחקי הערב:
מכבי קרית גת - מכבי חיפה (19:40)
מכבי ראשון לציון - מכבי אשדוד (20:00)
הפועל חולון - עירוני נס ציונה (20:30)

הפועל חולון

סיכויי ההישארות: טובים. הקבוצה של דן שמיר צריכה ניצחון הערב (שני) על נס ציונה והיא כמעט מבטיחה בוודאות את מקומה בליגת העל לעונה נוספת. הפסד - וחולון תצטרך לשלוף המחשבונים: לקוות מצד אחד שקרית גת לא תנצח ביותר משחקים ממנה עד תום העונה; או לפחות שהיא עצמה תנצח יותר מנס ציונה.

תמונת מצב: לפני חודשיים וחצי הבינו בחולון שהם בבעיה. מייק מוסר גמר את העונה, ראמל בראדלי סבל מפציעה במפשעה והושבת גם הוא, וכשלקבוצה נותר חילוף אחד בלבד בסגל עמדה בפניה דילמה לא פשוטה: גארד במקום בראדלי או שחקן פנים במקום מוסר. שמיר החליט ללכת על הרכז סקוטי ריינולדס, ששמר על קשר עם אוהדי הקבוצה לאורך זמן רב ובדיוק ירד מהרדאר של הפועל ירושלים. מיקי דורסמן התלבט, לא התלהב, אבל בסוף נכנע ללחצים.

גם המזוזות שהוחלפו במהלך העונה בחולון לא מנעו את המגמה הנוראית שעוברת על הקבוצה. בראדלי ומוסר הצטרפו לבן רייס שגמר את העונה לפני שהחלה, לכריס רייט שנפצע עוד בהכנה לעונה ושוחרר בגלל בעיית ביטוח עם מחלת הטרשת הנפוצה, לג'רמיס סמית' ששבר את היד ולרוזפלט שסחב בעיה רפואית לאורך זמן רב.

בשבועות האחרונים גם גוני יזרעאלי ואייל שולמן ספגו פציעות קלות. ריינולדס נפצע בשבוע שעבר והוא סובל מקרע חלקי ברצועת הברך האחורית. "בתקופה אחרת של העונה, יכול להיות שעכשיו הוא היה נח שבועיים או שלושה", מודים בקבוצה, "עכשיו הוא בכלל לא חושב על מנוחה".

כל זה קורה כשחולון שוברת שיאי קהל, הודות לאולם החדש שלה, ומתייצבת במקום השלישי בליגה - מאחורי מכבי תל אביב והפועל ירושלים - עם יותר מ-3,700 צופים בממוצע בהיכל הטוטו. מאחורי הקלעים עומדת מערכת יחסים רעועה בין שמיר לדורסמן, וגורם במועדון מנסה דווקא לשאוב אופטימיות: "אם נצליח לשרוד את העונה הזאת, אין ספק שנצא לדרך טובה יותר", הוא אומר. "כל הדברים הרעים קרו לנו העונה, זה אומר שבעתיד זה ייראה אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גוני יזרעאלי שחקן הפועל חולון. לירון מולדובן
יש בשביל מי להילחם. גוני יזרעאלי/לירון מולדובן

עירוני נס ציונה

סיכויי ההישארות: סבירים. נס ציונה תלויה בעצמה. ניצחון בחולון, ואחריו ניצחון נוסף (באשדוד או על ירושלים בבית) והיא תשלים קאמבק מופלא ותישאר בליגה. הפסד לחולון, והכתומים יצטרכו הפסד של קרית גת לחיפה כדי להמשיך להיות תלויים בעצמם, אחרת הם יהיו קרובים מאוד ללאומית.

תמונת מצב: הנהלות רבות מסבירות את ההחלטה להלביש רק ארבעה זרים בבעייתיות שזה יכול ליצור בחדר ההלבשה. ההסבר הזה הגיוני, בדיוק כמו ההסבר של כמה קבוצות שדווקא בחרו להחתים חמישה זרים בדיוק לפני תום מועד ההעברות - כדי למנוע מצב של פציעה בשלב קריטי שתגרום להן לשחק עם שלושה זרים בלבד. לכן החתימה נס ציונה את טריקו ווייט. השחקן לא רצה לבוא אחרי שחתם, עוד באמצע חודש מרץ. הוא שקל להגיע לראשון לציון, שמע שמועות על חוזים לעשרה ימים ב-NBA, ו"פיספס" שתי טיסות בתקווה שהכתומים יוותרו עליו, אבל בלב המושבה לא היו מוכנים לשמוע, ולא הותירו לו ברירה.

אז אחרי שלא התלבש בשני המשחקים הראשונים - בניצחונות על עירוני נהריה וקרית גת, ניסה עופר ברקוביץ' לשלב אותו במשחק שהסיכויים לנצח מראש לא היו גבוהים - בחוץ נגד אילת, מתוך הבנה שמשחק ההתקפה של הקבוצה שלו לא זורם. ווייט היה לא רע, ונס ציונה הפסידה. עבר שבוע, והשחקן שוב הוצא מהסגל.

איבן אסקה, שמשחק בסיבוב השלישי פחות מ-17 דקות בממוצע, חזר לעניינים. במאני טיים של המשחק, אחרי ההרחקה של מיטשל וואט, הלך עופר ברקוביץ' עם איגור נסטרנקו ולא עם הזר שאותו הלביש, והפועל תל אביב ניצחה. והשבוע? אסקה בסגל, וגם ווייט חוזר. מי משלם את המחיר? פקוואן אדווין. העיקר העקביות.

הזיגזג הזה רק מלמד על הלחץ שבו שרויה נס ציונה, שלמרות התקציב כמעט הכי נמוך בליגה הצליחה להימנע מקרבות התחתית במשך שנתיים. התקווה הייתה שהמאמן ברקוביץ', שרשום על המועדון הזה בדיוק כמו היו"ר יניב מזרחי, יוכל לעשות את העבודה, אבל בינתיים הוא מתקשה. האם הניסיון שלו יספיק להישארות גם השנה? אפילו בתוך המועדון שלו כבר לא בטוחים.

פוקוואן אדווין שחקן עירוני נס ציונה. ברני ארדוב
המצב לא קל. נס ציונה/ברני ארדוב

מכבי קרית גת

סיכויי ההישארות: לא גבוהים. קרית גת לא תלויה בעצמה, אבל ניצחון על מכבי חיפה - במקביל להפסד של נס ציונה בחולון - יוכל לעשות את העבודה עבורה. הדרומיים צריכים ניצחון אחד יותר מחולון או מנס ציונה כדי לשרוד בליגה, אבל המומנטום השלילי עובד לרעתם.

תמונת מצב: רק לפני חודש שיבח ח"כ מיקי זוהר את העבודה שעושה הנהלת מכבי קרית גת ואת השקט שהיא מקרינה על הצוות המקצועי והשחקנים גם בתקופות הפחות טובות. אלא שבשבועיים האחרונים נכנסה המערכת ללחץ. הפציעה של אלאנדו טאקר נגד נס ציונה שינתה הכל. ברגע אחד הבינו בקבוצה שמסיכוי נהדר לעונה שנייה בליגת העל, הם שוב הופכים פייבוריטים לרדת ליגה, ובלי הכוכב האמריקאי הם יתקשו מאוד לנצח. זה התחילו עם תבוסה לירושלים, המשיך שבוע שעבר עם הפסד הרואי ביד אליהו - שעדיין נותר בגדר הפסד. אם הם לא ינצחו גם את חיפה, הם כבר יהיו עם רגל בליגה השנייה.

אז בקרית גת החליטו לעשות מעשה לפני שבוע וחצי - והתחילו להעפיל לחץ על טאקר לשחק. הגארד/פורוורד, מהטובים בליגה, קרע את המיניסקוס וצריך לעבור ניתוח. בקבוצה ביקשו ממנו לעבור טיפולים במשך כמה שבועות ולהופיע באופן מוגבל ומבוקר למשחקים נגד בני הרצליה וראשון לציון. טאקר וסוכנו האמריקאי מסרבים בתוקף.

"אפשר להרגיש את הלחץ על טאקר, לא נעים לו מכל הסיטואציה", סיפר אחד משחקני הקבוצה, "הוא מאוד התחבר לכל האנשים כאן, אבל הוא יכול לעשות לעצמו נזק בלתי הפיך, ועם כל הכבוד לקרית גת, זו הפרנסה שלו".

אפשר היה לחשוב שמאיר טפירו, אחד הווינרים הגדולים שהכדורסל הישראלי ידע, אולי במשחקיו האחרונים בקריירה, יהיה בורג מרכזי במסע ההישרדות הזה, אבל המציאות שונה. הוא עומד על 16.4 דקות למשחק בסיבוב השלישי, וגם זה אחרי עלייה שנרשמה מאז הפציעה של טאקר. אז נכון שקפטן הנבחרת לשעבר פחות טוב העונה, אבל גם האמון בנו לבין נתי כהן רחוק מלהיות מושלם, ואין ספק שבמאני טיים קרית גת הייתה צריכה אותו, אפילו רחוק משיאו, כדי לקבל את ההחלטות.

טפירו צריך שתי נקודות בלבד לעלות למקום ה-12 בקלעי כל הזמנים ולחלוף על פני ארז חזן, והוא כנראה יעשה זאת הערב, אבל אם זה לא יהיה מלווה בניצחון, - ואם העונה הזאת לא תיגמר עם הישארות בליגה - הוא יעדיף למחוק את זה מהרפרטואר שלו.

שחקן מכבי קרית גת מאיר טפירו. ברני ארדוב
משחקיו האחרונים בקריירה? טפירו/ברני ארדוב

מכבי אשדוד/באר טוביה

סיכויי ההישארות: מצוינים. ניצחון אחד יספיק לאשדוד, ואולי אפילו אותו היא לא תצטרך אם נס ציונה תנצח בחולון. במידה שסגנית האלופה לשעבר תרד ללאומית, זו תהיה לא פחות מסנסציה.

תמונת מצב: הניצחון לפני שבועיים בהרצליה הוריד את מד הלחץ באשדוד והפך את שעון החול עבור השחקנים הזרים שכבר רוצים ללכת הביתה. "לא קל להגיד את זה, אבל משהו התפרק בתוך הקבוצה בסיבוב השלישי", סיפר אחד משחקני הקבוצה, "ברגע שרצף ההפסדים התחיל, והסיכוי לפלייאוף שיוביל לפיינל פור הלך והתרחק, החשק והמוטיבציה נעלמו. משהו טוב כבר לא ייצא מהעונה הזאת".

אז מה כן ייצא לאשדוד? אולי קצת כבוד. צביקה שרף עומד לקראת קרב חשוב - לא בליגת העל, אלא בבחירות לראשות איגוד הכדורסל - ובמקביל הוא ירצה שהשחקנים שלו לא יסתבכו. "אני מבחינתי הייתי נשאר פה עוד שלושה חודשים להמשיך לעבוד", אמר אחרי התבוסה הביתית לחולון. אלא שגם שרף יודע שהשידוך עם הקבוצה מעיר הנמל ייגמר ממש בעוד שבועיים, קצת לפני הבחירות.

באשדוד רוצים להבטיח קודם את המקום בליגה, אחר כך יתחילו לחשוב על מי יאמן את הקבוצה בעונה הבאה, ובסוף אולי גם יהיה שינוי בהנהלה כשיורם אסרף, עליו כבר כתבנו שלא רשום כיו"ר הקבוצה ברשם העמותות, עשוי לזוז מתפקידו ולעבור לתפקיד בכיר בעירייה.

צביקה שרף מאמן מכבי אשדוד/באר טוביה. מגד גוזני
יודע שהשידוך עם הקבוצה מעיר הנמל ייגמר ממש בעוד שבועיים, קצת לפני הבחירות. שרף/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully