וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סיבוב בפרמיירליג: מנצ'סטר יונייטד ממעטת לבעוט לשער, ארסנל הכי מדויקת

'דיילי מייל' האנגלי סיכם את החצי הראשון בליגה האנגלית עם מספר נתונים מעניינים. השדים האדומים שמרו 10 פעמים על שער נקי ומחזיקים הרבה בכדור, אך ממעטים לאיים על שער היריבה. מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה שתוקפת הכי הרבה

רויטרס

בווידאו: כל הבישולים העונה של מסוט אוזיל

הסיבוב הראשון בפרמיירליג הסתיים ביום רביעי עם הניצחון של ליברפול על סנדרלנד, ובעיתונות האנגלית מיהרו לסכם את 19 המחזורים הראשונים שנערכו עד כה. 'דיילי מייל' אסף המון נתונים, והוציא את הסיכום המלא לסיבוב. מי הקבוצה שכובשת הכי הרבה ממצבים נייחים, מי השוער עם הכי הרבה הדיפות, איזה שחקן מייצר לקבוצתו הכי הרבה מצבים ואיזו קבוצה היא הכסחנית בליגה?

חואן מאטה שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
עונה הפכפכה למנצ'סטר יונייטד. חואן מאטה/GettyImages

התקפה, שערים, מסירות והחזקה בכדור

מנצ'סטר סיטי, שכבשה את מספר השערים הרב בליגה לצד לסטר (37), לא במפתיע בועטת הכי הרבה פעמים לשער (236), וגם למסגרת (124). סאות'המפטון היא הבועטת השנייה בטיבה לשער (220 פעמים), וטוטנהאם השנייה בבעיטות למסגרת (122). מנצ'סטר יונייטד נמצאת נמוך מאוד בקטגוריות האלו, עם 147 בלבד בעיטות לשער, מתוכן 69 למסגרת. אודיון איגאלו מווטפורד בועט הכי הרבה פעמים לשער (54) ולמסגרת (32).

בכל מה שקשור להתקפות השונות, אברטון מובילה במספר השערים במשחק השוטף (32), כשאסטון וילה אחרונה (8). גם כאן השדים האדומים לא מרשימים, עם 16 שערים בלבד. במצבים הנייחים, קריסטל פאלאס וטוטנהאם מובילות בצוותא עם 11 שערים, כשדווקא אברטון אחרונה בקטגוריה הזו עם שלושה שערים בלבד.

אודיון איגאלו. GettyImages
בועט הכי הרבה לשער ולמסגרת. איגאלו/GettyImages

בעניין המסירות, ארסנל מובילה עם 8,993 (ב-85 אחוזי דיוק), כשאחריה נמצאת מנצדסטר יונייטד עם 8,889 (ב-83.9 אחוזים). דווקא לסטר, שנמצאת במקום השני בטבלה, מסרה הכי מעט - 4,325 פעמים, באחוז הדיוק הנמוך ביותר - 69.2. אם נכנסים לפירוט נרחב יותר של המסירות, אז ארסנל מובילה את אחוז הדיוק במסירות קצרות (91.2), כשמנצ'סטר סיטי אחריה עם 90.1. במסירות הארוכות לעומת זאת, ארסנל אחרונה עם 8.8 אחוזים מדויקים, כשווסט ברומיץ' היא המובילה עם 21.8 אחוזים. דווקא כאן, לסטר כן ממוקמת גבוה עם 21 אחוזים.

בכל מה שנוגע למסירות של שחקן בודד, אז אנדי סורמן מבורנמות' מוביל את הקטגוריה עם 1067 (כשכל הקבוצה כולה עם 7,223), סנטי קאסורלה שני עם 1,037. שימו לב למסוט אוזיל, שמסר 1,006 פעמים, מתוכן 783 בשטח של היריבה. גם פרננדיניו מחזיק ביחס טוב בעניין זה, עם 1025 מסירות, מתוכן 731 בשטח של היריבה. מתוך סך המסירות שלו, קאסורלה מסר 719 פעמים בשטח זה.

לגבי החזקת הכדור, אז נכון שמנצ'סטר יונייטד לא בועטת הרבה לשער, אך היא מחזיקה הכי הרבה בממוצע בכדור עם 60.8 אחוזים, כשאחריה, יריבתה העירונית סיטי עם 58.5. הקבוצה שמחזיקה הכי מעט בכדור היא ווסט ברומיץ' עם 39.5. בתחתית הרשימה ניתן למצוא גם את לסטר, עם 40.6 אחוזים. אם לחזור למסוט אוזיל, הרי שבכל מה שקשור ליצירת מצבים, הוא מוביל עם 80, וכבר בישל 16 פעמים. אחריו ברשימה, עם חצי מכמות הבישולים שלו, נמצא קווין דה בראונה, שיצר 51 מצבי הבקעה.

מסוט אוזיל שחקן ארסנל. GettyImages
מייצר הכי הרבה מצבי הבקעה. אוזיל/GettyImages

הגנה, תיקולים, כרטיסים והצלות

לעונה ההפכפכה של מצ'סטר יונייטד מצטרף הנתון הבא - היא הקבוצה ששמרה הכי הרבה פעמים על שער נקי (10), כשאסטון וילה, האחרונה בטבלה, אחרונה גם כאן עם שתי פעמים בלבד. בורנמות' ספגה הכי הרבה שערים ממצבים נייחים (13), טוטנהאם היא הקבוצה שמבצעת הכי הרבה עברות (247, 35 מהם על ידי אריק לאמלה), ומקבלת הכי הרבה כרטיסים צהובים (41). שצ'לסי זוכה במספר העברות הגדול ביותר (258).

אריק פיטרס מסטוק סיטי הוא השחקן שמתקל הכי הרבה (76 פעמים), ואנגולו קאנטה מלסטר סיטי חוטף הכי הרבה (77, לצד 74 תיקולים). אלכסנדר טטיי מנוריץ' וג'ק קולבאק ספגו הכי הרבה כרטיסים צהובים (8 כל אחד). אצל השוערים, ג'ק באטלנד מוביל עם 74 הצלות, כשאחריו קוסטל פנטילימון על 71. מפתיע למצוא במקום די גבוה גם את פטר צ'ך עם 60 הצלות. מבחינת אחוזים, אלכס מקארת'י מקריסטל פאלאס הוא השוער שמחזיק בממוצע הההצלות הטוב ביותר לבעיטות שנבעטות לכיוונו עם 80.5, כשגן כאן, ג'ק באטלנד מרשים עם 79.5 אחוזים, יחד עם הוגו לוריס לו יש 77 אחוזים.

ג'ק באטלנד שוער סטוק סיטי. AP
השוער הבולט בליגה. באטלנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully