וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות בית ספר למורה: נוליטו גבר על לואיס אנריקה וברצלונה

24.9.2015 / 7:30

כמו בעונה שעברה, ניצח נוליטו עם סלטה ויגו את לואיס אנריקה, האיש שהעניק לו את הקריירה במתנה פעמיים. כעת חולם המאמן להחזיר את החלוץ לקאמפ נואו, אך זה עלול להיות הרסני עבורו. הבלוג של יוכין על הכוכב של אחת הקבוצות המלהיבות באירופה

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בוידאו: מסע"ת רפא בניטס

בתור אוהד מושבע של ברצלונה, נוליטו נהנה לאמלל את בלאוגרנה קצת יותר מדי. בתור שחקן שחייב את הקריירה שלו ללואיס אנריקה, לא פעם אחת אלא פעמיים, אירוני מאוד לראות אותו מכה את המורה באופן קבוע. אחרי שבארסה ירדה אתמול (רביעי) מובסת על ידי סלטה ויגו 1:4, בניצוחו של התחבולן האלגנטי, סביר להניח שעברה בראשו של המאמן המחשבה – כן, אנחנו חייבים לשלם את סעיף השחרור של 18 מיליון יורו כדי להחזיר את נוליטו לקאמפ נואו.

מהפך בספרד: ברצלונה הושפלה מול סלטה ויגו, ריאל מדריד עלתה לפסגה אחרי ניצחון בבילבאו

מסצ'ראנו: "תחושה מגעילה". בניטס: "הראינו אופי ויכולת לסבול"

נוליטו סלטה ויגו מול סרחיו בוסקטס ברצלונה. AP
"מבחינתי, זה או סלטה או ברצלונה". נוליטו, בינתיים בסלטה/AP

במהלך אוגוסט, כאשר לכולם היה ברור כי פדרו החליט לעזוב את ברצלונה לטובת מנצ'סטר יונייטד (ואיש לא ידע שהיעד ישתנה בפתאומיות), נפוצו בעיתונות הקטלונית דיווחים לפיהם שוקל לואיס אנריקה להתאחד עם החלוץ שטיפח. תגובתו של נוליטו היתה חד משמעית: "אי אפשר לסרב לבארסה". באותה נשימה הוא הכריז שלא יעזוב את סלטה לאף קבוצה אחרת: "היו לי הרבה הצעות אטרקטיביות מבחינה כלכלית, אבל דחיתי את כולן כי אני מאושר בויגו, וזה המקום בו האוהדים אוהבים אותי. בעיתונים כבר שלחו אותי לאתלטיקו, ולנסיה, נאפולי, פורטו ואלוהים יודע לאן. זה לא רלוונטי. מבחינתי, זה או סלטה או ברצלונה".

העסקה לא יצאה לפועל בקיץ בגלל האיסור על ההעברות – נוליטו, כמעט בן 29, לא יכול היה להרשות לעצמו לשבת חצי שנה בלי לעשות כלום כמו ארדה טוראן ואלש וידאל. ואולם, הוא סירב להצעה של חוזה חדש בסלטה עם שכר משופר שהעלה את סעיף השחרור ל-25 מיליון. בעוד רשימת הפצועים של ברצלונה מתארכת, באמת קיים סיכוי לשובו כבר בינואר, כאשר תוכל אלופת ספרד לרשום שחקנים חדשים.

יאגו אספס, נוליטו, שחקני סלטה ויגו. רויטרס
לואיס אנריקה ראה בו כישרון נדיר. גם אתמול. נוליטו חוגג מול בארסה/רויטרס

הסירוב לגווארדיולה

לא בטוח שיהיה זה צעד חכם עבור הקריירה של נוליטו, אבל הוא נשמע להוט, ואולי מדובר בחרטה על ההחלטה שקיבל החלוץ בקיץ 2011, כאשר דחה את החוזה שהוצע לו בבארסה ובחר לעזוב כדי לשחק על בסיס שבועי. פפ גווארדיולה טען אז: "נוליטו ראוי מאוד לקבל הזדמנות בקבוצה הראשונה", אבל השחקן השיב: "בגיל 20 הייתי נשאר, אבל אני כבר בן 24, וצריך להיות מציאותי. לרשות ברצלונה החלוצים הטובים בעולם, והם יהיו בהרכב לפניי".

וכך, אחרי שלוש שנים בקבוצת המילואים של בארסה, יצא נוליטו לדרך חדשה. את השנים הוא בילה בהדרכת לואיס אנריקה, וסייע לברצלונה ב' לעלות לליגה השנייה. הוא הצטיין לאורך כל הדרך, אבל נחשב לעוף קצת מוזר מלכתחילה, כי המאמן הביא אותו בניגוד לכללים המקובלים. קבוצת המילואים של בארסה נועדה כדי להעניק ניסיון יקר לבוגרי לה מאסיה, ונדירים המקרים בהם מצרפים אליה שחקן מבוגר יחסית. ואולם, נוליטו היווה מקרה יוצא דופן כזה בקיץ 2008, כאשר הגיע בגיל 21, ללא ניסיון ממשי, כי לואיס אנריקה ראה בו כישרון נדיר. עבור החלוץ, שגדל כילד על דרים טים של יוהאן קרויף והעריץ את רומאריו, היה זה חלום שהתגשם.

עד אז שמעה ספרד על נוליטו רק פעם אחת. באוקטובר 2006 הגיעה ריאל מדריד, עם פאביו קאפלו על הקווים, למשחק גביע שגרתי מול אסיחה מהליגה השלישית. עם רונאלדו ודייויד בקהאם בהרכב, היא הייתה אמורה לפרק את הקבוצה האנדלוסית הקטנטנה לחתיכות, ואנטוניו קסאנו אכן העלה אותה ליתרון, אבל אז נכנס נוליטו – בחור אלמוני אפילו במונחים של אסיחה – והבקיע את שער השוויון בבעיטת יעף נהדרת. שמו הופיע בכותרות כל העיתונים הגדולים, והנער עצמו קרא אותם בשקיקה ליד הקיוסק. אלא שבגומלין באמת פירקה ריאל את אסחיה לחתיכות עם 1:5, והוא נעלם לחלוטין מהרדאר. רק לואיס אנריקה זכר והמשיך לעקוב אחריו.

לואיס אנריקה רצה אותו ברומא

לכן, כאשר מונה למאמן ברצלונה ב', בתפקיד העצמאי הראשון בחייו, הביא לואיס אנריקה את נוליטו לקאמפ נואו. הוא האמין בו, החלוץ הקשיב לו בפה פעור, והשניים עבדו בהרמוניה מושלמת. הקשר היה כה חזק, שלואיס אנריקה כלל את החלוץ ברשימת הקניות שהגיש לראשי רומא כאשר חתם במועדון האיטלקי בקיץ 2011. החלום הזה לא התגשם, ודרכיהם נפרדו – נוליטו בחר בבנפיקה אחרי שדחה את ידו של גווארדיולה. הם לא יכלו לדמיין שישובו לשתף פעולה תוך שנתיים בלבד, אך זה בדיוק מה שקרה.

הקדנציה של המאמן הספרדי בעיר הנצח הסתיימה בטונים צורמים בתום עונה אחת בלבד, בין היתר בשל סכסוך עם פרנצ'סקו טוטי. במקביל, ההרפתקה של נוליטו בליסבון נפתחה ברגל ימין, והוא הבקיע 15 שערים בכל המסגרות בעונתו הראשונה, אך לקראת סיומה איבד את המקום בהרכב של המאמן ז'ורז'ה ז'סוס. המצב החמיר באופן קיצוני בעונת 2012/13, החלוץ הושאל לגרנאדה בינואר והצהיר ללא פשרות: "אם ז'סוס נשאר, אין לי מה לחפש בבנפיקה. אין לי בעיה אישית איתו, אבל הוא לא ייתן לי לשחק". הוא לא התלהב להמשיך גם בגרנאדה הצנועה בגלל הסגנון ההגנתי, ולא בדיוק ידע מה לעשות, עד שלואיס אנריקה חתם בסלטה. זה היה הרגע בו נפתרו כל הבעיות.

מאמן ברצלונה, לואיס אנריקה. רויטרס
לואיס אנריקה אמר על נוליטו ש"אני רק יכול לקוות שהוא יתפוס יום חלש נגדנו"/רויטרס

העקב בקאמפ נואו

נוליטו היה נפלא ב-2013/14. הוא היה בורג מרכזי במערך, בזכותו התגברה סלטה על פתיחה בעייתית וסיימה בבטחה במרכז הטבלה תוך שהיא מציגה כדורגל התקפי ואטרקטיבי. החלוץ חזר למסלול עם 12 שערים, ויחד איתם חזרה למסלול גם הקריירה של לואיס אנריקה, שהמשיך משם הישר לברצלונה. השאלה הגדולה לפני שנה היתה האם הכוכב מסוגל להמשיך לפרוח גם ללא המנטור, והתשובה התבררה כחיובית ביותר. אדוארדו בריסו הארגנטיני המשיך לבנות על היסודות שהשאיר קודמו, והתוצאות רק השתפרו.

גם משחקו של נוליטו השתדרג, והוא היה האחראי הבכיר להפסד הביתי הראשון של לואיס אנריקה בקאמפ נואו. ב-1 בנובמבר 2014, שבוע אחרי הפיאסקו בקלאסיקו, אירחה בארסה את סלטה, החמיצה ללא הפסקה וקיבלה את הסנוקרת מהשחקן האהוב של המאמן. בדקה ה-55 גנב נוליטו את הכדור מדני אלבס, עשה צחוק מסרג'יו בוסקטס עם מסירת עקב אדירה לחואקין לאריביי ורשם בישול מרהיב בדרך ל-0:1 סנסציוני. אפילו רומאריו היה גאה במהלך כזה. את העונה שעברה סיים נוליטו עם 11 שערים ו-13 אסיסטים, ואת הפרס קיבל כבר בתחילתה – טלפון מויסנטה דל בוסקה והופעת בכורה בנבחרת. זה הגיע לו בזכות, ועוד איך.

סלטה היתה שמינית אשתקד, ואת העונה הנוכחית היא פתחה טוב אפילו יותר. נוליטו להט עם ארבעה שערים בארבעת המשחקים הראשונים שהניבו 10 נקודות, ולקראת הביקור המרגש באיצטדיון בלאידוס הודה לואיס אנריקה: "אני מעריך מאוד את נוליטו. הוא שחקן ענק, שחקן מפתח במערך של סלטה. אני רק יכול לקוות שהוא יתפוס יום חלש נגדנו".

שחקני סלטה ויגו מחבקים את נוליטו. AP
בראש דירוג המבקיעים עם חמישה שערים, מלך הבישולים של הליגה עם שלושה אסיסטים. נוליטו/AP

מלך השערים ומלך הבישולים

ובכן, תקוות אלה לא התממשו, בלשון המעטה. נוליטו שוב היה אדיר אתמול, ובזכותו דרסה סלטה את בארסה מהדקה הראשונה. הוא הבקיע את השער הראשון בבעיטה עוצרת נשימה לחיבורים הרחוקים, ומיד לאחר מכן שדד את ג'רארד פיקה כדי לשלוח את יאגו אספאס שהקפיץ באמנות לרשת. נוליטו גם היה זה שהוציא לפועל את המתפרצת אחרי ההפסקה, ואספאס הנפלא דהר לאורך חצי מגרש כדי לעשות 0:3. רק בשער הרביעי לא היה לו חלק ישיר. הפעם, בניגוד לעונה שעברה, הניצחון היה מוחץ ומוצדק לחלוטין.

כעת ניצב נוליטו בראש דירוג המבקיעים עם חמישה שערים, והוא גם מלך הבישולים של הליגה עם שלושה אסיסטים, בעוד סלטה דילגה מעל בארסה בטבלה. בקצב הזה, מקומו בסגל ספרד ליורו 2016 חייב להיות בטוח, אבל אז מתעוררת השאלה הגדולה – האם התנופה הזו תיעצר אם אכן ישוב לברצלונה בחלון ההעברות בינואר ויתמקם על הספסל כדי לצפות בביצועי להקת MSN. זה אולי מפתה מבחינת נוליטו לחזור למועדון האהוב מהדלת הראשית ולהתאחד עם המאמן שתרם לו כל כך הרבה, אבל הוא צריך לקחת בחשבון את כל ההיבטים ולהבין – הפעם עלול החיבור ללואיס אנריקה דווקא להרוס את הכל.

הסוגיה הזו תלווה, ככל הנראה, את ויגו ונוליטו בחודשים הקרובים, ובינתיים תעשו לעצמכם טובה ותיהנו ממנו בסלטה כל עוד אתם יכולים. זו אחת הקבוצות המלהיבות באירופה כיום, ויהיה חבל מאוד אם היא תיפגע עם תום 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully