וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההתאחדות לכדורגל תפנה לטביב ותבקשו להגיש לה מכתב התפטרות"

20.7.2015 / 16:30

בעלי בית"ר ירושלים בדרך החוצה מהנהלת ההתאחדות? רשם העמותות העביר מכתב בדרישה לסיים את תפקידו של טביב, ההתאחדות מסרה בתגובה: "נבחן גם את כשירותו לשמש כבעלים של בית"ר ירושלים". ההודעה אגב, לא מחייבת את טביב למכור הקבוצה. היציע המזרחי לא ייפתח מול שרלרואה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

יותר משנה עברה מאז שבעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, הורשע בתקיפת קטין ובשיבוש הליכי משפט. תחילה, דרשה הפרקליטות עונש מאסר בפועל, אך בסופו של דבר ספג טביב עונש של ארבעה חודשי מאסר בעבודות שירות. היום (שני), כשנה לאחר ההרשעה, רשם העמותות העביר מכתב ליועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עורך הדין אפרים ברק, בנוגע להמשך כהונתו בעלי בית"ר ירושלים בוועדת המנהל של ההתאחדות לכדורגל ובו דרש את התפטרותו טביב.

בתגובה למכתב מסרה ההתאחדות לכדורגל: "החלטת רשם העמותות שנתקבלה אצל היועץ המשפטי של ההתאחדות קובעת כי מר אלי טביב לא יכול להמשיך לכהן כחבר הנהלת ההתאחדות ומורה להתאחדות לפעול לשם כך שמר טביב יתפטר מתפקידו או להפקעת כהונתו אם לא יעשה כן. ההתאחדות תפנה לפיכך למר טביב ותבקשו להגיש לה מכתב התפטרות מהנהלת ההתאחדות לאלתר. כמו כן תבחן ההתאחדות ותשקול את ההשלכות שיש לקביעת רשם העמותות על כשירותו של מר טביב לשמש, במישרין או בעקיפין, בעלים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים ותפעל בהתאם למתחייב בנושא זה, לרבות באמצעות פניה לבית הדין העליון בנושא".

על פי ההתאחדות, ההודעה לא מחייבת את טביב למכור את בית"ר ירושלים, כשהרבה תלוי ברצונו להישאר. ככל הנראה העניין יגיע לדיונים משפטיים.

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
צרות בצרורות. אלי טביב/מגד גוזני

תגובתה של ההתאחדות הגיעה לאחר המכתב שהעביר לה רשם העמותות ובו נכתב בין היתר: "סעיף 33(א)(4) לחוק העמותות קובע כי לא יכהן כחבר ועד בעמותה מי שהורשע בפסק דין סופי בעבירה לפי סעיפים 290 עד 297 ו-414 עד 438 לחוק העונשין", נמסר במכתב. "הסעיפים בהם הורשע טביב אינם בגדר הסעיפים הללו, אך מגזר הדין עולה כי בית המשפט ייחס חומרה להתנהגותו של מר טביב. רצוי כי חברי הוועד יהוו דוגמא אישית, ובוודאי שאין מקום שיכללו בהם אנשים שלא רק שאינם יכולים לשמש דוגמא אישית, אלא שהורשעו בעבירות בעניין עצמו".

"אנו סבורים כי מר טביב אינו ראוי לשמש כחבר ועד או חבר ועדת ביקורת בהתאחדות לכדורגל בישראל וזאת במשך שבע שנים מיום מתן גזר הדין", הוסיף רשם העמותות. "זאת, הן לאור אופי המעשים בהם הורשע והן בהתחשב בסוג הפעילות של ההתאחדות לכדורגל בישראל".

"היה מקום שההתאחדות, כגוף שמצהיר על עצמו כפועל למיגור האלימות בספורט, תגיש בקשה לבית הדין העליון באמצעות היועץ המשפטי/תובע ההתאחדות, ותקבל החלטה עצמאית בעניין זה, תוך אמירה ברורה שההתאחדות מקדמת את הצהרותיה - ולא, תעמוד מנגד בהמתנה לקבלת החלטות על ידי גופים חיצוניים".

עוד נכתב: "רשם העמותות סבור כי אין מקום להמשך כהונתו של מר טביב כחבר ועד כבהתאחדות לכדורגל בישראל. על ההתאחדות לכדורגל בישראל להעביר לעיוננו הודעה בדבר התפטרותו של מר טביב מתפקידו או הודעה על החלטה בדבר העברתו מתפקידו כחבר ועד במעמותה זאת לא יאוחר מיום 1.9.15. ככל שלא תתקבל הודעה כאמור, ישקול רשם העמותות הפעלת סמכויות על פי דין.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מוחמד אבו יונס יושב ראש בני סכנין. ברני ארדוב
"צריך לשמש דוגמא". מוחמד אבו יונס/ברני ארדוב

"זה בכלל לא קשור לאלי טביב", אמר יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס. "אני חושב שאסור לבעל בית שהורשע בעבירות לכהן כבעל בית של קבוצת כדורגל וזה כולל גם אותי. בעל בית צריך לשמש דוגמא לאנשים, לשחקנים ולאוהדים וברגע שהוא הורשע אני חושב שזה מוצדק שמבקשים שיסיים את תפקידו".

בינתיים, מכירת הכרטיסים ליציע המזרחי למשחק מול שרלרואה נעצרה כאשר לפי אתר משרד הכרטיסים בימות שמנהל את המכירה כל האוהדים שהיו אמורים לשבת ביציע זה יעברו למערבי. עם זאת במשטרה הבהירו שלא קיבלו החלטה סופית לגבי העניין וזו תתקבל רק לאחר הערכת מצב שתתקיים מחר או ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully