וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין רומניה לאנגליה: המדור 4-4-2 עם סיפורו של רומאריו פירס

29.11.2014 / 8:00

למה לא פוטר עד היום אף מאמן בליגת העל בדומה לאנגליה, ועלילות רומאריו פירס ברומניה, ערב המפגש של קשר נתניה מול השחקן שהחליף אותו בבאר שבע. המדור 4-4-2 מכין אתכם לשבת, כולל הדילמה של קרית שמונה

one

4: פרשת השבוע

קרית שמונה של בכר עלתה למקום הראשון במחזור השלישי ומאז היא שומרת עליו. אחוזי ההצלחה שלה בשלב הזה של העונה גבוהים בהרבה מהקבוצה של בן שמעון (59:85) ובכלל, אחרי כמה עונות בצמרת, קמפיין אירופי מכובד וזכייה בגביע, המחשבה על קרית שמונה כאלופה מתקבלת בטבעיות

עירוני קרית שמונה שינתה השבוע סטטוס. לא עוד קבוצת צמרת לגיטימית ששואפת להיות אלטרנטיבה אלא מועמדת לאליפות. אי אפשר להגדיר אחרת קבוצה שמוליכה את הטבלה בפער של חמש נקודות, שהשיגה 85 אחוזי הצלחה והשיגה ניצחון מרשים על מכבי תל אביב תוך שהיא מנטרלת לחלוטין את כוכבי היריבה. אלא שבקריה עדיין מתרגלים למצב החדש, בטח לאור השבוע הלא פשוט שמחכה להם. משחק מוקש בחוץ נגד הפועל רעננה בשבת, קרב צמרת ביתי מול הפועל באר שבע בשלישי ומפגש עם מכבי חיפה הפצועה בסמי עופר בשבת הבאה. "שבוע מבחן", הגדירו זאת במועדון. הם מבינים היטב שבתור מועמדת לאליפות, החיים קשים יותר, הלחץ גדול יותר והיריבות באות להסתגר ולקלקל. עכשיו מסתכלים עליהם אחרת והפעם, בניגוד לעונת האליפות, זה קורה הרבה יותר מוקדם.

תזכורת: קרית שמונה פתחה לא טוב את עונת 2011/12 ואחרי שישה מחזורים היא מצאה את עצמה במקום ה-11 עם שבע נקודות. משם, החלה הדהירה. ארבעה ניצחונות רצופים העלו את הקריה למקום השלישי במחזור ה-10, למקום השני במחזור ה-12 ולמקום הראשון במחזור ה-15 אחרי 0:1 על הפועל תל אביב. הקבוצה לא איבדה את הפסגה עד הסיום ולקראת סיום הסיבוב השני פתחה פער דו ספרתי, אבל עדיין התייחסו אליה בחשדנות. למעשה, אפשר לומר שרן בן שמעון והשחקנים שלו נהנו משני דברים עיקריים באותה עונה: נפילת הגדולות והיעדר יריבה דומיננטית ויציבה במאבק והסקפטיות מאנשי הענף. אז, המחשבה על עירוני קרית שמונה כאלופה הייתה קשה מדי לעיכול ונראתה דמיונית גם כשהמציאות הראתה אחרת. ברק בכר והקבוצה הנוכחית שלו לא נהנים מאף אחת מהפריבילגיות.

קרית שמונה של בכר עלתה למקום הראשון במחזור השלישי ומאז היא שומרת עליו. אחוזי ההצלחה שלה בשלב הזה של העונה גבוהים בהרבה מהקבוצה של בן שמעון (59:85) ובכלל, אחרי כמה עונות בצמרת, קמפיין אירופי מכובד וזכייה בגביע, המחשבה על עירוני קרית שמונה כאלופה מתקבלת בטבעיות. יש עוד כמה הבדלים בין הקבוצות: בן שמעון ניהל רוטציה צרה של 17 שחקנים ששיחקו מעל 15 הופעות ואילו הקבוצה של בכר עמוקה יותר. גם התלמיד, כמו המורה, לא חובב גדול של רוטציה, אבל הוא יודע להשתמש יותר טוב בסגל המורחב. בכר שיתף עד כה 19 שחקנים (על פי דריבליסט, רק סכנין שיתפה פחות), חמישה שחקנים (צדק, קאסיו, אלקיים, קהת ומנגה) פתחו בכל המשחקים וארבעה נוספים (מזרחי, עזאם, חיימוב וקולה) פתחו בשבעה משחקים או יותר. לבכר יש יותר אופציות: עאבד, בראון ודילמוני היו בעונה שעברה שחקני הרכב והעונה מתנדנדים. אבוטבול ושמיר הפצועים לא שיחקו העונה ועוד לא דיברנו על רוצ'ט, מסמלי האליפות, שקיבל עד כה 230 דקות, או דור ז'אן המוכשר.

כלומר, בכר עומד בפני דילמה מעניינת הזכורה לו גם מאותם ימים כעוזרו של בן שמעון. דילמת ינואר. אם תרצו, דילמת סולארי. דויד סולארי היה הרכש היחיד של קרית שמונה ההיא בינואר. ערב המחזור ה-20, לקבוצה היה כבר יתרון של שש נקודות בפסגה, אבל הארגנטינאי הוסיף מימד מסוים של קילריות, עוד אופציה התקפית, עוד קצת תחכום. הוא הבקיע חמישה שערי ליגה ועזר לקבוצה לחגוג את התואר שישה מחזורים לסיום. זה אולי לא נכון עובדתית, אבל רבים רואים במהלך הבאת סולארי כזה שנעל סופית את האליפות. אלא שלמהלך כזה יש גם צדדים שליליים. תוספת שחקן בשלב כזה של העונה פוגעת באיזון החברתי ומערערת את הרוטציה. שחקנים בכירים שגם כך ממעטים לשחק עלולים למצוא עצמם נדחקים עוד יותר הצדה. סתם לצורך הדוגמא, לא בטוח שהבאת אלירן עטר בהשאלה על חשבון הדקות של אחמד עאבד תעשה טוב לקריה בטווח הארוך. לפיכך, בכר והבוס שלו מתלבטים, בטח לאור העובדה שהבאת זר תחייב אותם לוותר על זר. המאמן חושב על עוד אופציה התקפית, הבעלים מתלבט. איזי שרצקי לא רוצה לשחרר ולא ימהר לפתוח את הכיס. אלא אם תיפול לו מציאה. סולארי סטייל. תשובות סופיות בעניין הדילמה יתקבלו אחרי שבוע המבחן.

התחזית לשבת: הופעה טובה של טוני וואקמה (כן, זה השם) יכולה לשנות את התכניות של שרצקי ובכר לגבי מימוש האופציה על רוג'רס קולה.

שימו לב: מאז ה-0:4 על הפועל פתח תקוה במחזור הראשון, רעננה הוציאה נקודה ביתית אחת וכבשה שער אחד בשלושה משחקים.

מכבי תל אביב - הפועל חיפה: בדש ומיכה יחזרו להרכב?

הפועל פתח תקוה - בני סכנין: אפשר להתעסק בכדורגל?

הפועל עכו-אשדוד: מי תדרדר את מי בתחתית?

הפועל רעננה-קרית שמונה: המוליכה חוששת ממוקש

הפועל באר שבע-נתניה: גב למליקסון, הרוש וגביש ערכו סולחה

שחקני עירוני קרית שמונה חוגגים. ברני ארדוב
לא עוד קבוצת צמרת לגיטימית ששואפת להיות אלטרנטיבה אלא מועמדת לאליפות. שחקני קרית שמונה/ברני ארדוב

4: פרשיות סמויות

כל הקיץ חיפש אלישע לוי קשר אחורי. השם החם מבחינתו היה ניקולה מיטרוביץ', אבל העסקה נפלה ברגע האחרון. לוי נלחץ, אבי נמני לחץ ורומאריו נחת עם סיכום לארבע שנים. אלא שאז התגלו בעיות בבדיקה קרדיולוגית ושוב בבדיקה החוזרת ובבאר שבע, לאור טראומת העבר, לא משחקים עם

יש דברים שכנראה יכולים לקרות ולהיאמר רק ברומניה. תשאלו את רומאריו פירס, הברזילאי של מכבי נתניה. בחלון ההעברות של חורף 2013 עבר הקשר מגלוריה ביסטריצה לפטרולול והצליח לעצבן את מאמנו. הציטוט עצמו קצת בוטה אז נסתפק בקווים כלליים. ניקולאי מנאה טען שהברזילאי וחבר נוסף לקבוצה היו עסוקים בעיקר בנשים שחיזרו אחריהם בגלל איבר מינם העצום. "לא הבאתי אותו לכאן בשביל ל...", הבנתם את ההמשך. לפטרולול, אגב, הייתה גרסה משלה. נסו לעקוב. בנו של מנאה הוא סוכן השחקנים שהביא את רומאריו לרומניה, אך לא זה שהיה אחראי על העסקה עם פטרולול ומכאן הכעס שלו וההתקפה של אביו. שנה וחצי עברו, אבל הפרשיות המוזרות המשיכו לרדוף את רומאריו לאוקראינה ולישראל. בשבת, יש לו דרבי פרטי כשקבוצתו הנוכחית תפגוש את מי שכמעט החתימה אותו, הפועל באר שבע.

רומאריו גדל במחלקת הנוער של בוטאפוגו, אבל בתחילת דרכו כשחקן בוגר נדד בין קבוצות בליגות הנמוכות באזור ריו דה ז'ניירו, בה נולד. בקיץ 2012 עשה את הצעד המשמעותי הראשון בקריירה וחתם בגלוריה ביסטריצה הרומנית. על הדשא, רומאריו שיחק בהרכב והיה אחד הבולטים בשורות קבוצת התחתית, אבל הבעיות הכלכליות עשו את שלהן. שלושה ימים לפני היציאה לפגרת החורף קיבל השחקן הודעה שעליו לעזוב את רומניה תוך 15 יום כי אשרת השהייה שלו פגה. המועדון המסובך (שמאז הורד לליגה השלישית) לא עזר ורק המעבר לפטרולול הציל את הקשר מגירוש. רק ששם, רומאריו לא ממש שיחק. 53 דקות בלבד היו לו עד תום העונה ועוד שתי הופעות בדרך לזכייה בגביע הרומני.

בעונה שעברה דקות המשחק קצת השתפרו במיוחד עם מינויו של רזבאן לוצ'סקו למאמן. רומאריו התנדנד בין ההרכב לספסל ורשם 17 הופעות ליגה. האחרונה בהן הייתה במשחק הבית האחרון לעונה. פטרולול אירחה את סטיאווה, שכבר זכתה באליפות, והמשחק הסתיים ללא שערים. בסיום, חגגו שחקני סטיאווה בהפגנתיות ועצבנו את הקהל המקומי ורומאריו, שעלה כמחליף בדקה ה-87, היה ממובילי קטטה המונית, ספג אדום והושעה מארבעה משחקים. ההרחקה מנעה ממנו לפתוח את העונה הנוכחית ובינתיים פטרולול צירפה שחקנים בעמדה הזו ולא בנתה על הברזילאי. רגע לפני סגירת חלון ההעברות, חוזהו של רומאריו הותר והוא שוחרר לקרפטי לבוב האוקראינית. ימים ספורים לאחר מכן, שב לאימוני פטרולול. "חתמתי בלבוב, הצטלמתי עם הנשיא והמאמן, אבל אחרי ארבעה ימים אמרו לי ללכת הביתה כי יש מלחמה ואין כסף".

ישראל הייתה התחנה הבאה. כל הקיץ חיפש אלישע לוי קשר אחורי. השם החם מבחינתו היה ניקולה מיטרוביץ', אבל העסקה נפלה ברגע האחרון. לוי נלחץ, אבי נמני לחץ ורומאריו נחת עם סיכום לארבע שנים. אלא שאז התגלו בעיות בבדיקה קרדיולוגית ושוב בבדיקה החוזרת ובבאר שבע, לאור טראומת העבר, לא משחקים עם בעיות לב. רומאריו חזר לרומניה ועבר בהצלחה בדיקות, אבל באר שבע ויתרה והשחקן התגלגל במהרה למכבי נתניה שסבלה ממצוקה באותה עמדה. שני הצדדים יצאו מרוצים. האדומים קיבלו את אובידיו הובאן וטוענים: "מזל שלא נגענו ברומאריו, הובאן טוב ממנו בשתי רמות". נתניה, שצברה נקודה אחת וספגה 11 שערי חובה בארבעת משחקיה הראשונים (עם הקשר האחורי גבריאל ג'ורג'ו בהרכב), התאזנה וצברה עם שבע נקודות כשרומאריו בהרכב. "הוא מוסיף לנו הרבה כוח באמצע, מחלץ כדורים וראשון להרבה כדורים. הוא בחור חזק וחיובי בחדר ההלבשה", אומר אחד השחקנים. אז מי באמת טוב יותר?

התחזית לשבת: נתניה עסוקה מדי בבעיות קיומיות והיכולת שהציגה גם בניצחון על רעננה לא תספיק לה מול יריבה שעדיפה ממנה בכל עמדה במגרש. באר שבע לא תיתן לצמרת לברוח בשלב מוקדם.

שימו לב: זהו המפגש הראשון בין הקבוצות מאז הורידה באר שבע את נתניה ליגה במחזור הנעילה של 2012/13. אותו משחק, אגב, קטע לנתניה רצף שישה ניצחונות על באר שבע כולל שלושה בווסרמיל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
רומאריו פירס שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
עדיף על הובאן? רומאריו/ברני ארדוב

2: פרשת לך לך

שימו לב לתופעה נדירה בליגת העל. ערב המחזור העשירי, אף מאמן עדיין לא פוטר מתפקידו. כמה נדירה? זה קרה רק פעם אחת מאז הוקמה ליגת העל. בעונת 2002/3 ניר לוין היה המפוטר הראשון כשפינה את מקומו על ספסל הפועל פתח תקוה לפרדי דוד אחרי המחזור ה-13. מאז (ראה טבלה), קבוצות הליגה גילו קצת פחות סבלנות. בשנתיים האחרונות, המגמה השתנתה. בעונת 2012/13 החליפו שמונה קבוצות (מתוך 14) מאמן במהלך העונה ואילו אשתקד המספר ירד לארבע בלבד. הסיבה העיקרית לכך היא המצב הכלכלי של הקבוצות הקטנות, שלא ממהרות לפטר, ולא בהכרח שינוי בדפוסי ההתנהלות או חיזוק מעמד המאמן. אבל יש גם סיבה מקצועית. הליגה השוויונית נטולת הנמושות בה רק חמש נקודות מפרידות בין המקום החמישי לאחרון. כשהכול כל כך צפוף ומשתנה ברגע, גם המאמנים זוכים למרווח נשימה.

זה מה שהיה לנו עד כה. הכיסא של גיא לוי מתנדנד? סכנין מביסה 0:3 את הפועל חיפה ומאז מוסיפה לעצמה עוד ארבע נקודות. ראובן עטר בסכנה? מהראן לאלה הרגיע אותו עם שער ניצחון בטדי. עידן בר און לא מתאים? הפועל פתח תקוה חגגה עם 1:4 לרשת הפועל עכו ועוד שלישייה באשדוד. אלון חרזי הולך הביתה? ניצחון חוץ על הפועל רעננה (0:2) נותן לו שקט. כמעט בכל פעם שהחלו שמועות לגבי מעמדו של מאמן, הוא השיג ניצחון קריטי. כך בדיוק נראה החלק התחתון של הליגה, כמו פרק ארוך ומתמשך של 'הישרדות' כשמונח כמו מומנטום - חיובי או שלילי - הפך כמעט חסר משמעות. כל עוד הדבוקה הזו תמשיך לאכול נקודות אחת מהשנייה ולהישאר צמודה, "השיא" של לוין יעמוד בסכנה. ואגב, מבין הליגות הבכירות והבינוניות באירופה רק באנגליה לא פוטר עד כה מאמן. הנה סיבה קטנה לגאווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully