וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שגל מסתובב לו: כך הפך גל אלברמן לבאנקר של מכבי תל אביב

24.11.2014 / 14:10

הוא התייבש ביציע, לא סמכו עליו, חשבו שהוא גמור. לפני שלוש שנים גל אלברמן הואשם בהפסד לקרית שמונה, ודרכו החוצה ממכבי תל אביב נראתה סלולה. איך הפך הקשר לבאנקר בהרכב של פאקו, כיצד הוא מתמודד עם המערך הפתוח והאם נראה אותו בקרוב שוב בנבחרת ישראל?

one
אלברמן לא היה האשם הישיר באותו הפסד בקרית שמונה, אבל במשך תקופה ארוכה היו כאלה שהתהלכו במועדון בתחושה שאם לא השינוי הכפוי באותו משחק, ההיסטוריה היתה נכתבת אחרת

בתקציר: שער הניצחון של אלברמן מול מכבי חיפה בעונה שעברה

זה היה לפני עידן ג'ורדי קרויף והמאמנים הזרים. בדיוק שלוש שנים עברו. מכבי תל אביב פתחה את העונה מצוין, עשתה תוצאות נהדרות בליגה והעפילה על חשבון פנאתינייקוס לליגה האירופית. מוטי איוניר, שיפרשן הלילה את המשחק לערוץ הראשון, היה מאמן הקבוצה, ואחרי עונתם של אבי נמני ויוסי מזרחי הוא היה צריך לקחת את מועדון נעוריו אל האליפות הראשונה של מיטש גולדהאר.

את המשחק בקרית שמונה באוקטובר 2011 מכבי תל אביב פתחה נפלא, הובילה משער של רוברטו קולואטי והיתה בשלוש דרגות מעל הקבוצה של רן בן שמעון. ואז, בדקה ה-30, נפצע הבלם ניבאלדו. איוניר התלבט על הספסל מה לעשות ולבסוף הכניס את גל אלברמן. רוברטו פונצ'ץ הקרואטי הוסט לעמדת הבלם ואלברמן נכנס לקישור האחורי. עד ההפסקה מכבי תל אביב לא חזרה להציג את הכדורגל הטוב מחצי השעה הראשונה. במחצית השנייה קרית שמונה הבקיעה פעמיים והפכה את התוצאה. בסיום אותה עונה זכה איזי שרצקי באליפות הראשונה שלו.

איוניר סחב הרבה זמן את המשחק בקרית שמונה. פרק זמן קצר אחריו הוא פוטר ממכבי תל אביב ולא הצליח להגשים את חלום חייו כמאמן. אלברמן לא היה האשם הישיר באותו הפסד על גבול הצפון, אבל במשך תקופה ארוכה היו כאלה שהתהלכו במועדון בתחושה שאם לא השינוי הכפוי באותו משחק, ההיסטוריה היתה נכתבת אחרת. מההיבט הזה, שלוש השנים שעברו מאז אותו משחק בקרית שמונה הן הניצחון הכי גדול של אלברמן. חאריס מדוניאנין, רוברטו קולאוטי, ניבאלדו, אבי סטרול, השחקנים שאבי נמני הביא בהרבה כסף, נחתכו עם הזמן ומיטש גולדהאר שמח להשתחרר מחוזיהם. מצבו של אלברמן היה אפילו גרוע יותר ובעל הבית רצה לשחרר אותו כבר אחרי העונה הראשונה, אבל הוא שרד את הקשיים הבלתי נסבלים ובחודש נובמבר 2014 הוא אחד הבאנקרים הכי גדולים של המועדון. בגיל 31 וחצי, איש במכבי תל אביב כבר לא מדבר על כך שחייבים להביא קשר אחורי זר במקומו וגם לעונה הבאה יש לו חוזה מובטח.

20:55, ערוץ 1: קרית שמונה - מכבי תל אביב
העונש הומתק רק במעט: נקודה הופחתה למכבי תל אביב בעקבות אירועי הדרבי
דור פרץ האריך את חוזהו במכבי תל אביב בארבע שנים

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
מי היה מאמין לפני שלוש שנים שהוא יהפוך לבאנקר הגדול במכבי תל אביב? אלברמן/קובי אליהו
המטרה של המערכת היתה להביא לשחרורו והוא החל להתייבש. תחילה על הספסל, מאוחר יותר ביציע

בקיץ 2008 אלברמן היה בשיא הקריירה. גם קבוצתית וגם אישית. הוא לקח דאבל עם בית"ר ירושלים וזכה בתואר כדורגלן העונה. בורוסיה מנשנגלדבך החליטה אז לרכוש אותו במיליון יורו והחתימה אותו על חוזה לארבע שנים בשכר של 600 אלף יורו נטו לעונה. אלא שגרמניה היתה קרה אליו. בחצי העונה הראשונה עוד שיחק ופתח ב-15 משחקים, אבל אז נכנס לשנה איומה של פציעות קרסול וגיד אכילס. בכל פעם שניסה לחזור, מצא שהגרמנים לא מחכים לו ואפילו לא נותנים לו צ'אנס בליגת המילואים. מאמן הקבוצה מיכאל פרונצק הבהיר לו אז ללא כחל וסרק שאצלו הוא לא יוכל לשחק.

אחרי שנתיים רעות בגרמניה, אלברמן רצה לחזור למכבי תל אביב, אבל הקבוצה כבר הייתה סגורה וגולדהאר שפך עשרות מיליונים על שחקני הרכש של נמני ומזרחי. אלברמן לא ויתר, ואחרי ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית על ידי פ.ס.ז' וההכרה בכך שהקבוצה נפלה עם שחקן הרכש אלברט באנינג, הוחלט להמר על אלברמן. גולדהאר היה לחוץ אחרי שהבין שמדובר בשחקן שלא שיחק שנה וחצי, אבל חוות הדעת של פרופ' מרטנס היתה חיובית ואישרה כי אלברמן בריא. מנשנגלדבך גם הסכימה להשתתף בשכר של אלברמן שבעצמו קיזז 25 אחוז מחוזהו וירד ל-450 אלף יורו נטו. לגולדהאר הוא עלה בעונה הראשונה רק מיליון שקל ברוטו.

את העונה הראשונה במכבי תל אביב אלברמן סיים כקפטן וסייע לאיוניר להשיג את הכרטיס לליגה האירופית. בקיץ, בסיום מחנה האימונים, הוא נפצע ומכאן הדרך היתה בכיוון אחד – למטה. משה לוגסי, רפי דהן, רועי קהת, רוברטו פונצ'ץ שיחקו הרבה לפניו. גולדהאר הבין שיש לו ארבעה שעולים יחד כמו חצי מהשכר של אלברמן שעמד באותה עונה כבר על 45 אלף יורו נטו לחודש, כי הגרמנים כבר לא השתתפו.

המטרה של המערכת היתה להביא לשחרורו והוא החל להתייבש. תחילה על הספסל, מאוחר יותר ביציע. זכורה אותה נסיעה לטורקיה למשחק מול בשיקטאש, אליה צורף אלברמן ברגע האחרון רק כי לוגסי נפצע באימון המסכם. אלה היו ימים משפילים אפילו יותר מהתקופה שחווה בגרמניה. שם לפחות לא היה מי שיסתכל עליו מהצד וירחם. בבלומפילד האוהדים כבר לא האמינו כשהוא ישב לצידם ביציע ובאחד המשחקים, הוא חרג ממנהגו ואפילו לא הגיע גם כי פשוט כבר נמאס לו מהמבטים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני מכבי תל אביב האריס מדוניאנין (ימין), גל אלברמן, אבי סטרול. קובי אליהו
חווה רגעים יותר משפילים אפילו מאלה שהיו לו בגרמניה. אלברמן ביציע ב-2012/קובי אליהו
"גל אלברמן זה בחור משכמו ומעלה. ספורטאי למופת, נכס לכל מועדון. אין לי אפילו קמצוץ של קמצוץ של מילה רעה להגיד עליו. אם הייתי רוצה חבר לקבוצה, הייתי רוצה את גל אלברמן"

מכבי תל אביב לא הצליחה להשתחרר מאלברמן, אבל במערכת היה ברור שהוא יהיה מאלה שיעזבו מיד בתום העונה. אלא שכמו עוף החול עלה אלברמן בחלק השני של העונה. עזרה לו הגעה לאירוע של הדלקת נרות חנוכה של ארגון האולטראס. אז הכירו אותו השרופים של הקבוצה ונשבו בקסמו. מאותו רגע הם החליטו לעשות הכול כדי שאלברמן יישאר במכבי תל אביב עוד שנים ארוכות. קריאות ה'תישאר, תישאר' שליוו את אלברמן בכל פעם שירד מהדשא בסיום העונה היו המלים הראשונות שתורגמו לג'ורדי קרויף שנחת בתל אביב.

ההולנדי היה צריך לבנות את הקבוצה בעידן החדש וגולדהאר הבטיח לו דף נקי לחלוטין. הוא בחן את הרזומה של אלברמן וגילה מעבר לגרמניה גם את התקופה בספרד. הוא החליט להאריך לו את החוזה גם כי אלברמן הפנים שאינו יכול עוד להרוויח את הסכומים איתם הגיע לארץ. הקשר חתם על 250 אלף דולר נטו לעונה ואלף דולר לנקודה ויצא לקטוף את התארים בעידן המאמנים הזרים של מכבי תל אביב.

"הייתי מאוד מופתע אם גל היה מסיים את פרקו במכבי תל אביב בלי תואר", אמר השבוע איציק קורנפיין. לפני שהפך ליו"ר בית"ר ירושלים, לקח קורנפיין אליפות עם אלברמן ב-2007 תחת המאמן יוסי מזרחי. "היינו ישנים באותו החדר", סיפר קורנפיין. "גל אלברמן זה בחור משכמו ומעלה. ספורטאי למופת, נכס לכל מועדון. אין לי אפילו קמצוץ של קמצוץ של מילה רעה להגיד עליו. אם הייתי רוצה חבר לקבוצה, הייתי רוצה את גל אלברמן".

למה?

"קודם כל, הוא מאוד רגוע. הוא לא מאלה שנלחצים. הוא לא היסטרי. הוא לא עושה בלגאן בחדר ההלבשה. מבחינת דרך האימון הוא מקצוען. הוא מכין את עצמו הכי טוב שיש ומתאמן הכי טוב שיש. אני לא זוכר שהוא אי פעם התווכח עם מישהו בבית"ר. אני לא אומר לריב. אפילו לא להתווכח".

האמנת שבגיל 31 הוא יהיה כזה באנקר במכבי תל אביב?

"ברגע שגל בריא, אני לא רואה שום בעיה. יש לו גוף בלי טיפת אחוזי שומן. הכול שרירים. הגיל לא רלוונטי. אל תשכח שהוא גם בחור מאוד חכם ויודע להביא את החוכמה הזו למגרש".

ההתחלה לא היתה קלה.

"ברור וזה גם בגלל שהעיניים של האנשים תמיד יהיו על אלה שירוויחו יותר. ברגע שהוא הגיע למכבי מגרמניה עם חוזה גבוה, כולם בחנו אותו לפי השכר שלו. אחרי השנתיים הראשונות, כשהוחלט להאריך לו את החוזה והוא לא בלט מבחינת החוזה שלו, אני בטוח שהיה לו יותר קל לבלוט במגרש. אסור לוותר כל כך מהר על שחקנים כמוהו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רגוע, לא נלחץ, לא היסטרי". קורנפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
"כשהוא הגיע מגרמניה זה היה אחרי למעלה משנה בה הוא נותח שלוש פעמים באזור הקרסול. איך אפשר לבוא אחרי שנה כזו ולהיות תותח על ההתחלה?"

את היכולת להתגבר על הפתיחה הצולעת במכבי, מייחסים בסביבתו של אלברמן בעיקר לאופיו. לא מזמן הוא אמר לאחד ממכריו: "הדבר הכי חשוב בעיניי לכדורגלן זה הריכוז".

ובאמת, ספק אם יש מישהו יותר מרוכז ממנו בכדורגל. גם מחוץ למגרש וגם במגרש עצמו. שום דבר לא מסיח את דעתו. לא עבירות ולא קריאות מהיציע. זה מסביר את העובדה שכאשר הוא מתוקל, הוא לעולם לא יתפתל על הדשא וינסה לגרור את השופט לשלוף צהוב. "במשחק האחרון מול מכבי נתניה, היה קטע שערן לוי עשה עליו איפון", נזכר אחד מאנשי מכבי תל אביב. "גל לא התגלגל, אלא קם ישר לחדש את המשחק וזו היתה פעולה שקצת התפתלויות שלו והשופט היה שולף אדום לערן לוי". גם במשחק מול מ.ס. אשדוד כששרקו כביכול לפנדל שביצע, הוא לא ניסה אפילו למחות. "הוא לא פעם אמר לנו שהוא עוד לא ראה שופט ששינה את החלטתו ולכן אין טעם לרוץ אחרי שופטים כדי להגיד להם שהם טעו בפנדל", סיפר אחד השחקנים. יחד עם זה, גם באותו מקרה וגם במקרים אחרים אפשר לתפוס את אלברמן ניגש בסיום המשחק לשופט לחדר ובשקט אומר לו שהוא טעה. השופטים בליגה מאוד מעריכים אותו על התנהגותו השונה.

אלה שמכירים אותו שנים, מעידים כי הוא נמצא היום בכושר כמעט זהה לתקופה ההיא בבית"ר ירושלים. ההבדל היחיד הוא בשערים. אז, באותה עונת שיא עם הדאבל של יצחק שום, הוא כבש 12 שערים, מתוכם שבעה בליגה. העונה, ובכלל בתקופת מכבי תל אביב השערים האלה חסרים. "גל משחק כקשר אחורי כשיש לפניו עוד שני קשרי 50-50. טבעי שהוא לא יגיע מהעמדה הזו להזדמנויות הבקעה", מעיד יוסי מזרחי שהעלה את אלברמן לבוגרים של מכבי פתח תקווה, לקח אתו אליפות בבית"ר ואימן אותו כאמור גם כשהגיע מגרמניה למכבי תל אביב. "גל אחלה שחקן ופה חסרה הסבלנות לשחקנים שחוזרים מפציעה ממושכת. כשהוא הגיע מגרמניה זה היה אחרי למעלה משנה בה הוא נותח שלוש פעמים באזור הקרסול. איך אפשר לבוא אחרי שנה כזו ולהיות תותח על ההתחלה?".

יוסי מזרחי מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
יודע דבר או שניים על חוסר סבלנות. יוסי מזרחי/ברני ארדוב

בכפר הקפריסאי פרבוליה שליד לרנקה ערך פאקו אייסטרן את אימון הבכורה שלו במכבי תל אביב. זה היה למחרת ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית. השחקנים של מכבי תל אביב ירדו מהאוטובוס למגרש קטן של קבוצה מליגה נמוכה ומיד נבלעו בחדר ההלבשה להתארגנות ארוכה. פאקו ועוזריו היו על הדשא וחיכו. השחקן היחיד שעמד לידם והמתין לכל חבריו היה אלברמן. עם גרביים עד הברכיים וחולצה מתוחה חיכה כמה דקות בשמש הקופחת של סוף אוגוסט כדי שהאימון יתחיל. "הוא היה כבר בגיל צעיר מכוון מטרה", מספר שחקן העבר תומר בן יוסף שגדל עם אלברמן במכבי פתח תקווה. "מגיל צעיר מאוד הוא היה עובר אימונים אישיים ולומד מהי מקצוענות אחרי שעות אימוני הקבוצה. אלה דברים שנטמעו בו והוא ללא ספק המקצוען האולטימטיבי. אני משוכנע שבמכבי תל אביב יודעים להעריך שיש מישהו בחדר ההלבשה שהצעירים יכולים ללמוד ממנו מהי הגישה הנכונה לכדורגלן".

אף שהוא בכושר מצוין, אלברמן לא קיבל זימון לנבחרת של גוטמן. המאמן הלאומי מעדיף שם את שרן ייני. "בטוח שהוא היה רוצה להיות בנבחרת", אומר גורם במכבי תל אביב. "אבל בניגוד לעבר, היום זה כיף להיות במכבי תל אביב וגם כשאתה לא בסגל הנבחרת, אתה נהנה מהשהות בקרית שלום ולא צריך לברוח לנבחרת כדי לשנות אווירה. גל הוא גם אחד שבוחן את הדברים בצורה פרקטית ולא חי במה יהיה ומה לא היה. אלי גוטמן לא מזמן אותו, הלאה. הוא לא עושה מזה יותר מדי עניין".

גורם בנבחרת בכלל לא פסל את זימונו בעתיד: "הנבחרת לא סגורה בפני אלברמן, אלא להיפך. חשבו עליו לקראת בוסניה ואם הוא יציג בחודשים הקרובים יכולת גבוהה, יתכן שהוא יוזמן לקראת ווילס ובלגיה. דלת הנבחרת לא נסגרה בפני גל אלברמן".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
ייקח את אלברמן בחשבון לפני בלגיה ו-וויילס? גוטמן/ברני ארדוב

באחרונה אמר פאקו שהוא תמיד יעדיף לנצח 2:5 על פני ניצחונות דחוקים של 0:1. מי שמשלם את המחיר על תפיסת העולם הזו הוא אלברמן, שלא פעם נאלץ להתמודד כמעט לבד בחלק האחורי של הקישור כשכולם למעלה מנסים להבקיע. מול קרית שמונה העמדה שלו תהיה קריטית עוד יותר כיוון שיש לקבוצה של ברק בכר המון כלים בחלק הקדמי.

יחד עם זאת, אלברמן הוא לא שובר השוויון במשחק הערב בקרית שמונה. יש למכבי תל אביב כוח אש כמעט בכל עמדה. אבל בזמן שפאקו והשחקנים יחשבו איך מפצחים את הקבוצה הנהדרת של איזי שרצקי, אין ספק שאלברמן גם יגניב מחשבה לאותה תקופה לפני שלוש שנים כשהיה על דרך ללא מוצא ומאז הצליח למצוא לעצמו את שביל הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully