וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע - מכבי תל אביב: ראדה פריצה מחוץ לסגל

גם מרגוליס לא ב-18, איגייבור ובדש בפנים. מיכה עשוי לפתוח (ב', 20:50, ע' 1). אלישע לוי: "יש לנו מה למכור מולם"

צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* שתי הקבוצות נפגשו 92 פעמים בליגה הבכירה. מכבי תל אביב מובילה 19:46 בניצחונות ועוד 27 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשבאר שבע מארחת, מכבי תל אביב מובילה 12:18 בניצחונות. עוד 14 משחקים הסתיימו בתיקו.

* בשנתיים האחרונות הפועל באר שבע ניצחה את המשחק הראשון שאירחה בין הקבוצות – פעמיים היא עשתה זאת כשכבשה שלישייה – ובכל פעם אחד מהשערים הובקע על ידי סיראז' נסאר.

* ערן זהבי ביקר רק שלוש פעמים בווסרמיל במהלך הקריירה שלו – פעם אחת עם הפועל תל אביב ופעמיים עם מכבי תל אביב, אבל יש לו שני שערים בנגב – שניהם במשחק האחרון בין הקבוצות בעונה שעברה.

* זה יהיה משחק הליגה ה-45 של אלישע לוי נגד מכבי תל אביב. הוא עומד על 21:17 ביחס ניצחונות-הפסדים, רק שש פעמים סיים מול הצהובים בתיקו ואם באר שבע תבקיע פעם אחת יהיה זה השער ה-50 שקבוצה של אלישע כובשת מול מכבי תל אביב.

* השופט זיו אדלר הוא בחור מאוזן יחסית: שפט 72 משחקי ליגה, 25-26 לקבוצות הבית בניצחונות ועוד 21 תיקו. הפרש השערים אצלו הוא 93-94 לקבוצות החוץ. פנדלים: 9-11 לקבוצות הבית.

* אם הפועל באר שבע תכבוש פעמיים, כמות שערי החובה של מכבי תל אביב מאז קום המדינה תעמוד על 1,850.

* אם מכבי תל אביב תכבוש רביעייה, כמות שערי הזכות שלה בחוץ מאז קום המדינה תעמוד על 1,350.

נתונים: אתר דריבליסט

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
מכוון גבוה. אלישע לוי/קובי אליהו

מפתחות והכנות: הפועל באר שבע

הפועל באר שבע ערכה היום (ראשון) מסיבת עיתונאים לקראת המפגש המסקרן מול מכבי תל אביב המחזור השלישי בליגת העל. האדומים, שפתחו את העונה עם ארבע נקודות אחרי 1:1 מול בית"ר ירושלים ו-1:3 על הפועל פתח תקוה, ינסו לשפר את מאזנם לשבע נקודות ולרשום ניצחון בית יוקרתי במיוחד. בבאר שבע מצפים כי לפחות רבבת אוהדים באדום תהיה מחר בוסרמיל יחד עם עוד 2,500 אוהדי מכבי תל אביב.

שלומי ארבייטמן צפוי לפתוח על הספסל ולהשתלב במהלך המשחק לאחר שהחלים מהפציעה. מאור מליקסון אינו צפוי להיות בסגל מאחר ולא השלים אימון מלא, אך תיתכן הפתעה של הרגע האחרון, גם בשל ההשפעה הפסיכולוגית של מהלך כזה על הקבוצה, השחקנים והקהל. אלישע לוי תרגל היום את אותו ההרכב שניצח את הפועל פתח תקוה. רועי גורדנה ימשיך לשמש כשחקן כנף ואילו דובב גבאי ימשיך לקבל קרדיט לצדו של אליניב ברדה בחוד ההתקפה.

אלישע לוי אמר לקראת המשחק: "אנחנו מכוונים גבוה ואין כמו ניצחון כדי לקדם דברים, לשפר את האווירה. אני מאמין בקבוצה ושנלך ונשתפר ככל שיעבור הזמן. אנחנו מתקדמים וזה הדבר הכי חשוב. המשחק מול מכבי תל אביב הוא משחק מפתח, אבל לא משחק עונה. זה משחק שיכול לתת כיוון. אני בטוח שנשחק בביטחון וגם נשאיר את הנקודות בווסרמיל. הקבוצה הזו צריכה זמן, אין קסמים. בוודאי שיש לנו מה למכור מול מכבי תל אביב, אבל בכל מקרה לא תיגמר השנה, גם אם ננצח וגם אם נפסיד".

קשר הקבוצה מאור בוזגלו אמר לקראת המפגש מול האקסית: "כשחקן מקצועני, הלוואי והיינו משחקים כל שבת מול מכבי תל אביב עם אצטדיון מלא. זה שואו ואנחנו רוצים ליהנות ולתת הצגה. מכבי תל אביב קבוצה מצוינת, אבל בבית שלנו אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח. המוטיבציה שלי גבוהה, זה סוג של דרבי פרטי, אבל הצלחת באר שבע היא מעל הכל".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מחוץ ל-18. ראדה פריצה/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

פאקו אייסטרן ממשיך להפתיע. המאמן הבאסקי של מכבי תל אביב החליט להוציא מהסגל למשחק מחר מול הפועל באר שבע את החלוץ ראדה פריצה. השבדי כבש את אחד השערים במחזור הראשון מול מכבי פתח תקוה ונכנס כמחליף כבר במחצית הראשונה מול הפועל רעננה. מחר הוא כאמור יהיה מחוץ לשמונה עשר המתלבשים.

את מקומו של פריצה יתפוס ברק בדש, שלא היה בסגל בשני המשחקים הראשונים של העונה. יואב זיו שלא התלבש במשחק הקודם יהיה שוב מחוץ לסגל. גם גאל מרגוליס שפתח בשני המשחקים הראשונים, יראה את המשחק מהיציע בווסרמיל. לעומתו, נוסא איגייבור יחזור לסגל אחרי שלא התלבש בשני המשחקים הראשונים.

עדן בן בסט שלא שותף במשחק הקודם ונשאר לשבת על הספסל יקבל דקות ראשונות בליגה. דור מיכה עשוי לפתוח בהרכב לראשונה העונה. פאקו יצטרך להחליט אם להציב פעם נוספת את ערן זהבי כחלוץ, או לשחק איתו בעמדה יותר אחורית ולהציב חלוץ טבעי מקדימה.

מבאר שבע מסרו שהכרטיסים ליציעים 8-9 לאוהדי מכבי תל אביב אזלו ולכן אוהדי מכבי שאין ברשותם כרטיסים למשחק מתבקשים שלא להגיע למגרש.

אוסטין אג'ידה שוער הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
באר שבע צריכה אותו ביום טוב. אוסטין אג'ידה/ניב אהרונסון

יעמדו למבחן

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה

נכון להיום מכבי תל אביב בכושר טוב יותר מבאר שבע, הרבה יותר חדה ומאיימת. הסיכוי של באר שבע מחר הוא קודם כל לבוא נחושה יותר ממכבי תל אביב ויכולת טובה של השוער והגנת הקבוצה. לאג'ידה תהיה מחר לא מעט עבודה מול התקפת מכבי תל אביב ובאר שבע צריכה אותו ביום טוב כדי לרדת עם נקודה או נקודות.

מכבי תל אביב: איתן טיבי

הכוח של הפועל באר שבע הוא בנייחים של מאור בוזגלו. את המענה יצטרך לתת איתן טיבי. עד עכשיו ההגנה של מכבי תל אביב מושלמת. בלי ספיגות במשחקי גביע הטוטו ובליגה. בעונה שעברה במשחק הראשון בין השתיים בבאר שבע, התקשו במכבי להתמודד עם ההתקפה של המארחים. חואן פאבלו היה חלש, ההגנה לא הייתה טובה. טיבי יצטרך לנקות את הרחבה ולדאוג שהחברים מקדימה ישלימו את העבודה.

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
ההגנה תישאר נטולת ספיגות? איתן טיבי/יוסי ציפקיס

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, טומיסלב פאיוביץ', וויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה, ג'ון אוגו, אובידיו הובאן, רועי גורדנה, מאור בוזגלו, דובב גבאי, אליניב ברדה.

מכבי תל אביב: חואן פאבלו, שרן ייני, קרלוס גרסיה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, גל אלברמן, ניקולה מיטרוביץ', ערן זהבי, דור מיכה, טל בן חיים, עדן בן בסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully