וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של מורן רוט תקפה את ארז אדלשטיין: "שמת עליו..."

17.9.2014 / 20:36

נטלי רוט צעקה על המאמן בסיום הדיון על היעדרות רוט וטיוס מהנבחרת וטענה להתנכלות אישית. הגארד: "הכפישו אותי"

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם מורן רוט. ברני ארדוב
הגיעו מחויכים. טיוס ורוט/ברני ארדוב

אלכס טיוס ומורן רוט עמדו היום (רביעי) לדין בבית הדין של איגוד הכדורסל. כזכור, השניים לא הגיעו לקמפיין מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל של נבחרת ישראל בקיץ. התקשורת הוצאה החוצה בזמן הדיון בעניין רוט, בשל סודיות רפואית. על אף שהדיון הגיע לסיומו, הוא עלול להמשיך בהתאם להחלטת רופא הנבחרת, ד"ר וייס, לאחר שיקבל נתונים רפואיים על מצבו של רוט מרופאו האישי.

מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין העיד בדיון בעניינו של רוט, וכשיצא מהחדר מנעה ממנו רעייתו של הגארד לעזוב את הקומה והחלה לצעוק עליו: "למה אתה סירבת להיות עוזר מאמן של הנבחרת ב-2005? מורן היה יכול להוציא לך אישור רפואי בשנייה והוא אמר לך את זה. אתה שמת עליו זין. למה נכנסת רק לדיון של מורן ולא לדיון של טיוס?". אדלשטיין לא הגיב.

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל דרש מבית הדין להעניש את רוט וטיוס בעונש הרחקה מארבעה משחקים ולהטיל על השניים קנס של 30 אלף שקל כל אחד, בגין היעדרותם מהקמפיין. בנוסף, היועץ המשפטי צפוי לבקש עונש של הרחקה משחקים על תנאי.

מורן רוט הנרגש אמר עם סיום הדיון: "היה דיון ענייני. בית הדין שמע, קיבל והבין את הטענות. יש המון אמוציות סביב הנושא הזה. חודשיים שלמים מאז המקרה לא דיברתי, וגורמים באיגוד הכדורסל אמרו המון דברים נגדי. אף אחד לא יכול להגיד עליי שאני לא קשור לנבחרת. לא הייתי באף נבחרת צעירה, הגעתי לנבחרת הבוגרת בהרבה עבודה קשה, בעצמי, וזה היה קשה לי ולאשתי לשמוע את ההכפשות עליי שחרצו את גורלי בציבור, שאמרו שאני משתמט, ולא ביססו את הדברים על סמך עובדות. אני מאוד מקווה שהאמת תצא לאור, ואני מרגיש שלשם הכיוון. אני מרגיש שהקשיבו ללב שלי, ואני בטוח שיש צדק במדינת ישראל".

מורן רוט שחקן כדורסל ואשתו נטלי. ברני ארדוב
נטלי רוט תקפה את אדלשטיין/ברני ארדוב

כאמור, במהלך הדיון רוט הסביר כי קיימות סיבות רפואיות שבגינן הוא לא יכול היה לשחק בנבחרת, ואף מחזיק באישור מרופא ספורט בכיר. גם עידו קוז'יקרו, ששיחק איתו בשנה שעברה במכבי חיפה, הגן עליו בצורה נחרצת: "אי הצדק זועק, תפסו שעירים לעזאזל. מה זה הקרקס הזה? אנחנו עדיין בדמוקרטיה". את הגארד ייצג עו"ד שי רוסיאנסקי.

טיוס, שהיה הסנטר הפותח של הנבחרת במוקדמות ואליפות אירופה 2013, הודיע בתחילת הקיץ למאמן ארז אדלשטיין כי הוא מעוניין להשלים את לימודיו. בתחילה אישרו לשחקן להתייצב ב-15 ליולי, אך ככל שהתקרב המועד הוא העביר מסרים כי יאחר. בסופו של דבר, סמוך למועד השני של הגעתו הודיע כי סובל מבעיות בשיניים וביקש דחייה נוספת. בסופו של דבר לא התייצב לאימונים. את טיוס מייצג עו"ד טל רוטמן, עו"ד של מכבי תל אביב. גם דובר הצהובים ניצן פררו מלווה את סנטר הקבוצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מורן רוט שחקן כדורסל (ימין) עם עידו קוז'יקרו מנהל מכבי חיפה. ברני ארדוב
בא לעזרת חבר. קוז'יקרו/ברני ארדוב

עו"ד ד"ר טל רוטמן שמייצג את טיוס בדיון אמר: "מדובר בשחקן ששיחק בישראל בסך הכל שתי עונות, עונה אחת באשדוד כשחקן זר, עונה אחת במכבי תל אביב כשחקן ישראלי. במשך שנתיים רצופות הוא הגיע למשחקי הנבחרת, השתתף ותרם כמיטב יכולתו. גם בשנה באיטליה הוא הגיע למשחקי הנבחרת. הוא נפצע בעת משחקי הנבחרת, דבר שפגע בהכנות לעונה שלאחר מכן.

"השחקן הסביר והודיע למאמן הנבחרת כבר בחודש מאי שהקיץ יהיה לו קשה לשחק, יש נסיבות שעמדנו עליהן שהצדיקו את ההיעדרות. השחקן סבל מבעיות רפואיות בשיניים, והצגנו את המסמכים הרפואיים. בנוסף, השחקן לומד לתואר אקדמי, בתואר של ניהול ספורט באוניברסיטת פלורידה, והוא עושה את זה על מלגה, אחת המחויבויות שלו זה לעשות סטאז', וכדי לעשות את זה, הוא היה צריך להגיע לאוניברסיטה פיזית, לקבל את האישורים מהוועדה ולהגיש טפסים. אם הוא לא היה עושה את זה השנה, המלגה שלו הייתה נפסקת והסיכוי שלו לסיים את התואר היה קטן משמעותית.

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם עורך דינו. ברני ארדוב
טיוס במהלך הדיון/ברני ארדוב

"את הרצון שלו להמשיך לשרת במילואים הוא הפגין. אנחנו לא מצפים לצאת פטור מבלי כלום, אבל להפוך את נבחרת ישראל למקום שאנשים משחקים בו תחת איום של קנסות ועונשים זה טעות. זה לא פקידות או ש.ג. הוא צריך לשחק ולתת את הנשמה ואת הלב, דברים כאלה לא עושים עם אקדח מטאפורי.

"כשבא בן אדם ומאחל בהצלחה ואומר שהוא רוצה להצליח בעתיד בנבחרת, צריך להשאיר אותו עם מוטיבציה להמשיך. לא טירוויאלי שבן אדם כזה מתגייס לשירות מילואים. ראינו שחקנים ישראלים שלא מגיעים לנבחרת, שחקנים שחייבים את כל החיים שלהם לישראל פחות מחויבים ולא הועמדו לדין משמעתי ולא הוטלו עליהם עונשים. לקחת שחקן ששנתיים היה בנבחרת, עשה ותרם ורצה לעשות כך בעתיד, לדעתי זה מציג את הנבחרת באור שלילי".

עו"ד טל אור, תובע האיגוד: "בסוף חודש מאי הבהיר המאמן החדש של נבחרת ישראל שהוא לא משחרר אף שחקן. הייתה לו שיחה אישית עם טיוס, והוא אמר לו מפורשת שאני לא משחרר אף שחקן, וגם לאחר שמר טיוס אמר שיש לו את הקורס שהוא צריך להסדיר אותו, והמאמן אמר שהוא לא משוחרר, הוא ציין שהוא רוצה להיות עם המשפחה. הוא לא אמר על שום דבר רפואי.

"זה נכון שזו זכות להשתתף בנבחרת, ולא צריך להכריח שחקן שרוצה לייצג את נבחרת ישראל, אבל יש הוראות תקנון ברורות. מר טיוס יודע את זה היטב ואף פעם הוא לא קיבל שחרור לא מהמאמן ולא מאיגוד הכדורסל".

ההיסטוריה בנושא ששחקנים לא מגיעים: "מבדיקה שערכנו היו שני אירועים של שחקנים שלא התייצבו לאימוני הנבחרת: אמיר מוכתרי ועדי גורדון. ההחלטות מאוד ישנות, אבל מבדיקה שערכנו עם ותיקי השבט, נאמר שהם הורחקו לבין ארבעה לשישה משחקים. גם אז הם הרוויחו הרבה פחות. בצדק מתקין התקנות הכניס קנסות".

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם מורן רוט. ברני ארדוב
"לא צריך להכריח שחקן שרוצה לייצג את נבחרת ישראל, אבל יש הוראות תקנון ברורות"/ברני ארדוב

אדלשטיין כתב על הסיבות שבגינן רוט לא התייצב לנבחרת ישראל בנספח ג' לכתב האישום: "בין היתר בשל אכזבות עבר, מורן לא התייצב".

עידו קוז'יקרו בעדותו: "ראו שהוא לא עומד בעומס בחלק השני של העונה. כל פעם שקראו לו לנבחרת הוא התייצב, מעולם הוא לא ביקש להשתחרר. ניפו אותו וזה היה בסדר. אף פעם הוא לא יצא בתקשורת על מאמנים כי הוא לא היה בנבחרת. אם לשפוט על מקרה העבר, אז היו שחקנים גדולים יותר ממורן רוט שביקשו להשתחרר ולא עשו מזה כזה קרקס. צריך לצאת עם מסר לדור הצעיר שחולמים להיות גל מקל, עומרי כספי ועידו קוז'יקרו הבא שזה כן חשוב להיות בנבחרת אבל אי אפשר לאיים על אנשים עם שוט אם הם לא יהיו בנבחרת.

"הנבחרת זאת תקופת זמן מאוד מיוחדת לכל שחקן שרוצה להיות בנבחרת ובוחר לייצג את המדינה במדים הלאומיים. אני לא זוכר שפאו גאסול הוא שחקן יותר גדול ממורן רוט, או מנבארו, לא עשו ועדות משמעת כי הם לא הגיעו לנבחרת בגלל. גל מקל שנה שעברה בחר שלא להגיע לנבחרת כי כן או לא שחררו אותו, ולא עשו לו ועדת משמעת. האי צדק פה צועק לשמיים. לא יודע מי מתסיס פה את המערכת. מן הראוי זה לחפש את הדרך הכי מכובדת לצאת מפה עם מסר לדור הצעיר. ששחקנים ידעו שאם הם לא יבואו לנבחרת, לא יעשו להם שום דבר".

בצד של מורן רוט דרשו להעמיד לדין את פיני גרשון, שסירב לאמן את הנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully