וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיידורף: "עצוב שאין מאמנים שחורים, זה חייב להיפתר"

אופ"א השיקה פרויקט שמטרתו לשלב מיעוטים בעמדות מפתח בקבוצות. אקס מילאן: "שחקני עבר שחומי עור מופלים לרעה"

קלרנס סיידורף מאמן מילאן. Paul White, AP
יחיד סגולה. סיידורף/AP, Paul White

סוגיית הגזענות בכדורגל העולמי ממשיכה להטריד רבים. אחרי שטיפלו באופן חלקי בגילויי הגזענות כלפי שחקנים, באופ"א הודיעו אתמול (חמישי) על תוכנית חדשה שמטרתה לפתור בעיה נוספת: המחסור הזועק לשמיים במאמנים ממיעוטים, ובעיקר שחורים, הנמצאים בעמדות מפתח בהנהלות ובצוותי אימון של קבוצות באירופה.

הפרויקט, שבראשו יעמוד שחקן העבר הצרפתי כריסטיאן קארמבו, יהיה מורכב מוועדה של 18 מומחים, שינסו לקדם את שילובם של שחורים, נשים, בעלי מוגבלויות ועוד לעמדות מפתח בקבוצות בכדורגל העולמי.

"עצוב לראות כמה קטן מספר המאמנים השחורים בכדורגל העולמי", אמר קלרנס סיידורף, אחד משחומי העור הבודדים שאימנו בצמרת הכדורגל העולמי בשנים האחרונות. "יש עשרות שחקני עבר שחורים, אז איך יכול להיות שכמעט אף אחד מהם לא הפך למאמן? זה לא שהם לא רוצים בזה. יש משהו שמונע את זה. נכון שלא צריך לבחון אדם לפי צבע עורו, אבל העובדות מצביעות על כך שיש בעיה. מאמנים שחורים רבים פתחו דלתות לאחרים בעבר, אבל אין פיתרון ארוך טווח", אמר ההולנדי בראיון ל'גאזטה דלו ספורט'.

"אנחנו רוצים ליצור שוויון הזדמנויות לכל המיעוטים בכדורגל. יש מגוון אתני עצום במגרשים, יש שחקנים מכל מקום ומכל רקע, אבל משום מה זה לא בא לידי ביטוי אצל מאמנים והנהלות. מחובתנו לשנות את הכדורגל העולמי, אני משוכנע שהפרויקט הזה יעשה את ההבדל", הוסיף נשיא פיפ"א מישל פלאטיני.

כדורגלן העבר הצרפתי כריסטיאן קארמבו. GettyImages
יעמוד בראש הפרויקט. קארמבו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully