וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנדק 2: נבחרי השבוע בליגות הבכירות באירופה

1.9.2014 / 10:00

כשחזר לקדנציה שנייה באתלטיק בילבאו, ארנסטו ואלוורדה הזהיר שאין סרטי המשך טובים, פרט למקרה של "הסנדק". אחרי שנה, הוא כבר התעלה על המקור. נבחרי השבוע עם המאמן שברצלונה פספסה, הבינגו של מוריניו, הסדקים של ריאל ושד אדום נוסף שפתח את העונה בצורה איומה

דייגו קוסטה שחקן צ'לסי. GettyImages
פתיחת עונה מפלצתית. דייגו קוסטה/GettyImages

שחקן השבוע

דייגו קוסטה - צ'לסי

39 משחקים - זה הזמן שלקח לפרננדו טורס להגיע לארבעה שערי ליגה במדי צ'לסי. דייגו קוסטה, שהצליח יותר מ"אל ניניו" גם באתלטיקו מדריד והוביל אותה לאליפות נהדרת, נזקק לשלושה משחקים בלבד כדי להשתוות לקודמו. בזמן שטורס עבר את הבדיקות הרפואיות במילאן, איש 40 מיליון היורו המשיך להצדיק את הבחירה בו, הציב את צ'לסי בפסגת הפרמיירליג והתייצב בעצמו בראש טבלת המבקיעים. דייגו קוסטה נכנס לכדורגל האנגלי בסערה. אחרי שכבש נגד העולות ברנלי ולסטר סיטי, חלוץ נבחרת ספרד עלה דרגה עם ערב מפלצתי בגודיסון פארק.

בעונה שעברה צ'לסי הפסידה 1:0 במגרשה של אברטון. למעשה, היא ניצחה שם רק פעם אחת בליגה בשש השנים האחרונות. דייגו קוסטה היה צריך 35 שניות בלבד כדי לאותת שאצלו הסיפור יהיה שונה. אחרי שכבש את השער המהיר ביותר של צ'לסי בליגה בעשור האחרון, הסקורר בן ה-25 המשיך ליצור כאוס בהגנת אברטון ונראה כמי שמסוגל לכבוש מתי שרק ירצה. בדקה ה-67 הוא גם דאג לטפח את המוניטין שבנה במשך השנים האחרונות בספרד, כשרץ להוציא את הכדור מהרשת אחרי השער העצמי של שיימוס קולמן ועל הדרך גם הקניט את המגן האירי שהכניס לו "קטנות" לאורך כל המשחק. טים הווארד הגיע כדי לנזוף ולדחוף, והמהומה הזו, שלבטח שימחה את דייגו קוסטה יותר מהצמד שכבש, נתנה את האות ל-10 דקות משוגעות בהן נכבשו חמישה שערים. כאשר שוב ירד שקט על האצטדיון, החלוץ היה שם עם עוד מהלך מבריק אחרי אסיסט בעקב של ג'ון אובי מיקל.

דייגו קוסטה הוא בדיוק מסוג החלוצים שז'וזה מוריניו אוהב. הוא מפעיל לחץ בלתי פוסק על ההגנה היריבה, עובד עבור האחרים ועובד בשביל עצמו. אין לו בעיה לזוז לאגף, לרדוף אחרי מגן או לעשות תנועה לשטח ריק פעם אחר פעם גם אם לא יקבל כדור. הוא לא יצעק על חבר, מקסימום יכבד ביריקה את הבלם שנצמד אליו. ובקיצור: אין לו מניירות של כוכב. "הוא נותן לנו כל מה שאנחנו מצפים ממנו", סיכם מוריניו את מפגן הכוח של שחקן הרכש שלו, שלא נתן למונדיאל הגרוע לשבור את רוחו. בעונה שעברה לצ'לסי לא היה עוגן התקפי, וזה היה בעוכריה בשלבי ההכרעה. דייגו קוסטה עשוי לתת לה פתרון לטווח ארוך. אולי אפילו בסגנון האיש אותו הוא משאיר כרגע על הספסל. אחד בשם דידייה דרוגבה.

מוריניו וטרי היללו את קוסטה: "הוא נותן לנו הכול"

היום האחרון של מועד ההעברות: עדכונים שוטפים

ארנסטו ואלוורדה מאמן אתלטיק בילבאו. GettyImages
ההוכחה שסרט ההמשך יכול לפעמים להתעלות על המקור. ארנסטו ואלוורדה/GettyImages

מאמן השבוע

ארנסטו ואלוורדה - אתלטיק בילבאו

ביוני 2013 סגר ארנסטו ואלוורדה מעגל. האיש שהחל את קריירת האימון שלו באתלטיק בילבאו והוביל אותה למקום הכי טוב שלה במילניום הנוכחי (מקום חמישי ב-2003/4) נענה להצעה וחזר לקדנציה שנייה. בטקס הצגתו הזהיר: "סרטי ההמשך אף פעם לא טובים", ואז סייג: "טוב, חוץ מ'הסנדק 2'. כמו במקרה של הסנדק, גם הסרט השני של ואלוורדה בבילבאו משובח למדי. למעשה, הוא אפילו עולה על המקור. אחרי חילופי הנהלות באתלטיק בילבאו שהשאירו אותו מחוסר עבודה ב-2005, ואלוורדה יצא לסיבוב ארוך מחוץ לחבל הבאסקים. הסיבוב הזה כלל הגעה לגמר גביע אופ"א עם אספניול, שלוש אליפויות בשתי קדנציות עם אולימפיאקוס וחצי עונה בה קידם את ולנסיה מהמקום ה-12 למקום החמישי בליגה. ואז האריות שוב קראו לו לדגל.

הנשיא חוסו אורוטיה, ששיתף פעולה עם ואלוורדה במדי אתלטיק בילבאו במהלך שנות ה-90', רצה למנות אותו לתפקיד שנה קודם לכן, אך ההצלחה של מרסלו ביילסה דחתה את השידוך. ואלוורדה המתין בסבלנות, ראה את ביילסה והשחקנים סובלים בעונה השנייה ונכנס לתפקיד בעמדת זינוק טובה הרבה יותר. בעזרת "הבן הלא ביולוגי" אנדוני איראולה והקפטן קרלס גורפגי (שני השרידים היחידים מהקדנציה הראשונה) ואלוורדה הצליח להתחבר לשחקנים ויצר תלכיד שרץ יחד והתגבר על מכשולים לא פשוטים. איתם, ובעזרת המבצר בסן מאמס החדש, הקבוצה הבאסקית דהרה לעונה הטובה ביותר שלה מאז המקום החמישי ההוא של ואלוורדה. ההישג: מקום רביעי וכרטיס למוקדמות ליגת האלופות.

אחרי שהצליח להשכיח את העזיבות של חאבי מרטינס ופרננדו יורנטה, ואלוורדה לא נבהל גם ממכירתו של אנדר הררה והציב את החזרה לשלב הבתים של ליגת האלופות כיעד. גם הגרלת הפלייאוף הקשה מול נאפולי לא הרתיעה אותו. אחרי 1:1 בסן פאולו, אתלטיק הנלהבת פיגרה בגומלין, אך גילתה הרבה אופי וביצעה מהפך בדרך ל-1:3 בערב ההיסטורי בסן מאמס. ואלוורדה המתודי, שבימיו כחלוץ כונה "הנמלה" בזכות חריצותו ויעילותו, הפך למאמן השני שמעלה את הבאסקים לבתי ליגת האלופות. רק לואיס פרננדז, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, עשה זאת לפני כן, ב-1998.

ואלוורדה יצא מגדרו בעקבות העלייה, אבל בשבת היה מאושר עוד יותר. מדוע? כי שחקניו ידעו לצאת מהאופוריה והביסו 0:3 בבית את לבנטה. עוד הוכחה לתהליך שעוברת הקבוצה והכנה ראשונה לקראת הלו"ז הצפוף בהמשך הדרך. במחזור הבא מחכה לו ביקור בקאמפ נואו, מול ברצלונה בה שיחק בעבר. אנדוני סוביסארטה, שנתן לו את ההזדמנות הראשונה בבילבאו לפני יותר מעשור, רצה את ואלוורדה לפני שברצלונה בחרה בטיטו וילאנובה המנוח כמחליף של פפ גווארדיולה. הוא התלבט לגביו גם לפני מינויו של לואיס אנריקה. אולי בניסיון השלישי תגיע ההצעה שואלוורדה לא יוכל לסרב לה?

ריאל בהלם מהרביעייה שחטפה, מסי הפצוע ייבדק

די נטאלה הבלתי נגמר כבש צמד בניצחון אודינזה

שחקן אינטר נמניה וידיץ'. Claudio Villa, GettyImages
בכורה שגורמת לו להתגעגע להווארד ווב. נמניה וידיץ'/GettyImages, Claudio Villa

פלופ השבוע

נמניה וידיץ' - אינטר

ההכנה לעונה עברה בצורה חלקה, הברכיים השבריריות החזיקו מעמד והוא אפילו כבש במשחק ידידות נגד רומא. באינטר מיד דיברו על נמניה וידיץ' במונחים של המנהיג החדש. אחרי הפרישה של הקפטן הנצחי חאבייר סאנטי והעזיבה של אסטבן קמביאסו, הרכש ממנצ'סטר יונייטד הגיע על תקן המבוגר האחראי. האיש שאמור לדאוג שכל חברי הכיתה הטיפולית - ולאינטר לא חסרים כאלה (מדל, אמבילה, איקרדי, אוסבלדו) - יישארו בתלם. רק דבר אחד שכחו לספר לנמניה וידיץ?: לשופטים באיטליה יש קודים נוקשים יותר. תשתדל לא לדבר, אל תחייך אליהם ובעיקר שלא תעז למחוא כפיים בהתרסה.

השופט דניאלה דוברי היה האחראי לקבלת הפנים הלא ממש סימפטית שערכה הליגה האיטלקית לקפטן מנצ'סטר יונייטד לשעבר. בדקה ה-20 הוא זיהה עבירה של וידיץ' ברחבה על פאביו קואליארלה והעניק פנדל לטורינו. למזלו של הבלם הסרבי, מומחה הפנדלים סמיר הנדנוביץ' הוסיף עוד עצירה לאוסף והעלה את מאזנו ל-14 בחמש העונות האחרונות. וידיץ' המשיך לגלות חולשה והיווה את נקודת התורפה בשיטת שלושת הבלמים של הנראזורי. כדי להפוך את הבכורה לעגומה עוד יותר, הוא מחא כפיים לעבר השופט והורחק בתוספת הזמן. אינטר חילצה נקודה עם 0:0, אבל וידיץ' כבר מתגעגע להווארד ווב.

שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים עם דויד סורוטוסה. GettyImages
חשפו את כל הליקויים בהגנת אלופת אירופה. דויד סורוטוסה והחברים/GettyImages

מהלך השבוע

השער השלישי של ריאל סוסיאדד נגד ריאל מדריד

כך נראה ניצול מושלם של הליקויים הטקטיים של ריאל מדריד. ריאל סוסיאדד השוותה ל-2:2, אלופת אירופה חשבה רק איך לחזור ליתרון והשחקנים החלו לחפף בחזרה לעמדות המוצא. העונש הגיע בדקה ה-65. גורקה אלוסטונדו התחיל את ההתקפה של המארחים והתקדם עד למחצית המגרש, בזמן שגארת' בייל נזכר באיחור כי עליו לכסות את הבלם לו השחיל קטנה בין הרגליים בדקה ה-11. אלוסטונדו מצא בצד ימין את צ'אבי פרייטו, שהסיט לעבר סרחיו קנאלס וביצע תנועה מהירה לתוך הרחבה. מרסלו, כהרגלו, לא ידע לאן לרוץ והחליט לעשות דאבל-אפ על קנאלס, שהחזיר את הכדור לקפטן שלו. צ'אבי פרייטו העביר את כדור הרוחב לדויד סורוטוסה, שניצל את החולמנות של דני קרבחאל כדי להקדים אותו ולהשלים צמד אישי. קרלו אנצ'לוטי עם אותה חוליית הגנה ואותן בעיות - בעיות שרק מתעצמות בהיעדר קשר אחורי מובהק. וזה עוד בלי להזכיר את כושרו הלקוי של איקר קסיאס או את קטסטרופת המצבים הנייחים.

שחקן דורטמונד מרקו רויס. Alexander Hassenstein, GettyImages
כאילו לא הייתה פציעה, כאילו לא החמיץ מונדיאל. מרקו רויס/GettyImages, Alexander Hassenstein

ה-11 של השבוע

שוער: רלף פרמן (שאלקה) - שם מעצור ראשון לבאיירן מינכן

מגן ימני: מריאנו (בורדו) - סיים עם בישול אחד, החברים מנעו ממנו עוד ארבעה

בלם: ריאן שואוקרוס (סטוק סיטי) - הסלע בהגנה האחראית להפתעה האנגלית

בלם: אובה הונמאייר (פאדרבורן) - משחק הגנה נפלא וניצחון ליגה היסטורי

מגן שמאלי: אלברטו מורנו (ליברפול) - אין דרך טובה יותר לתקן את הרושם

קשר: דויד סורוטוסה (ריאל סוסיאדד) - בעונה שעברה ברצלונה, הפעם הדהים את ריאל

קשר: מורגן שניידרלין (סאות'המפטון) - מה הפלא שקומאן לא מוכן לוותר עליו

קשר: ראג'ה נאינגולן (רומא) - מחלץ, כובש ומבשל. הנינהג'ה של הג'אלורוסי

קשר: מרקו רויס (דורטמונד) - ולחשוב שגרמניה זכתה במונדיאל בלעדיו. חזר בגדול

חלוץ: אנטוניו די נטאלה (אודינזה) - האייקון רחוק רק חמישה שערים מרף ה-200

חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - שלושער שישי בפ.ס.ז', 250 שערים בקריירה

אנטוניו די נטאלה חלוץ אודינזה. GettyImages
לא עשה הנחות גם לקבוצת נעוריו. אנטוניו די נטאלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully