וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנק רייקארד הודיע על פרישה מאימון

ההולנדי בן ה-51 הסביר: "אני רוצה לעשות דברים אחרים". לצד התקופה הנהדרת בברצלונה, רשם קריירת אימון בינונית למדי

פרנק רייקארד מאמן ערב הסעודית. Hassan Ammar, AP
פוטר מספרטה רוטרדאם, גלאטסראיי ונבחרת ערב הסעודית. רייקארד/AP, Hassan Ammar

פרנק רייקארד הודיע אמש (שלישי) על פרישה מאימון. ההולנדי בן ה-51 התראיין במולדתו ואמר: "כפי שהדברים נראים כרגע, אני לא אעבוד יותר כמאמן. אין לי שום כוונה להיות מאמן כדורגל בגיל 60. אני אסיר תודה על הדברים שהשגתי, אבל עכשיו אני מעדיף לעשות דברים אחרים. אני מתכוון להמשיך לצפות בכדורגל ולהיות חלק ממנו, אבל לא על המגרש, לא תחת הלחץ שכרוך בכך".

קריירת האימון של הקשר האחורי לשעבר הגיעה לשיאה בברצלונה, שם הוא עמד על הקווים בשנים 2003-2008. בין היתר הדריך את רונאלדיניו כשזה היה בשיאו והעלה את ליאונל מסי לקבוצה הבוגרת. חרף עונה ראשונה מאוד לא טובה בתפקיד, הוא קיבל תמיכה מהנהלת המועדון ובהמשך הוליך את הקבוצה לשתי אליפויות ולזכייה בליגת האלופות ב-2006.

רייקארד החל את קריירת האימון שלו בנבחרת הולנד ועמד על הקווים שלה בשנים 1998-2000. תחתיו היא הציגה כדורגל לא טוב במשך תקופה ארוכה במשחקי ידידות שקדמו ליורו הביתי בקיץ 2000. בטורניר עצמו הולנד שיפרה את הופעתה, אבל נעצרה על ידי איטליה בחצי הגמר ומיד לאחר מכן רייקארד התפטר. ב-22 משחקים עם נבחרת האורנג', רייקארד הוא מאזן של 8 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ו-2 הפסדים.

מנבחרת הולנד, רייקארד המשיך לספרטה רוטרדאם. הוא סיפר אז על כך שהוא נהנה מהאווירה הרגועה מאוד יחסית לג'וב הקודם שלו, אבל תחתיו ספרטה נשרה לליגת המשנה בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה והוא פוטר. אחרי שנה בה היה מחוסר עבודה, מונה למאמן ברצלונה. בתום חמש שנים בקמפ נואו, יצא לשנת חופש נוספת ובקיץ 2009 מונה למאמן גלאטסראיי, שם שרד 16 חודשים לפני שפוטר.

העבודה האחרונה של רייקארד הייתה בנבחרת ערב הסעודית (יוני 2011-ינואר 2013), אותה הוא לא הצליח להעלות לשלבים המאוחרים של מוקדמות מונדיאל 2014 באזור האסייתי. אחרי הפסדים לעירק וכווית והדחה מוקדמת מגביע המפרץ ב-2013, הוא פוטר.

כשחקן רייקארד לבש את מדי אייאקס בשתי קדנציות שונות ושיחק גם במילאן הגדולה של סוף שנות ה-80 ותחילת ה-90. בנוסף העביר תקופה קצרה בריאל סראגוסה. הוא לבש את מדי נבחרת הולנד 73 פעמים וזכה איתה ביורו 1988. בקורות החיים שלו כשחקן ניתן למצוא גם חמש אליפויות ושלושה גביעים בהולנד, שתי אליפויות באיטליה ושלוש זכיות בליגת האלופות/גביע אירופה לאלופות עם אייאקס ומילאן.

פרנק רייקארד חוגג את זכיית הולנד ביורו 1988. Bongarts, GettyImages
קריירה מפוארת כשחקן. רייקארד אחרי הזכייה ביורו 1988/GettyImages, Bongarts

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully