וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן פוטר מבית"ר ירושלים: "שלם עם עצמי"

3.12.2013 / 11:41

אחרי הלחץ הגדול, הקללות ושרשרת ההפסדים, המאמן קיבל הודעה על הפסקת עבודתו אחרי 11 מחזורים. מהמועדון נמסר: ”רוצים להודות לאלי כהן על התקופה כמאמן ומאחלים לו הצלחה בהמשך". דוד אמסלם יאמן זמנית, טלסניקוב עשוי להצטרף אליו

one

אלי כהן פוטר היום (שלישי) מבית"ר ירושלים, כך הודיע הבוקר המועדון באופן רשמי. "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים הודיע הבוקר למאמן אלי כהן על הפסקת עבודתו במועדון. אנו רוצים להודות לאלי כהן על התקופה בה שימש כמאמן הקבוצה ומאחלים לו בהצלחה בהמשך הדרך", כך נמסר מהקבוצה.

אלי כהן מסר בתגובה: "אני רוצה לאחל לבית"ר ירושלים בהצלחה. אני שלם עם עצמי ועם העבודה שעשיתי. בהתחשב בקיץ שעברנו ובאיך שהתחלנו את העונה ברגע האחרון, הקבוצה נמצאת במקום טוב ומעל המצופה".

הבעלים אלי טביב קיבל את ההחלטה אתמול בערב, לאחר יומיים של התלבטויות והתייעצויות עם מקורבים ואנשי מקצוע. דוד אמסלם יאמן בשלב זה את הקבוצה. עדיין לא הוחלט אם ימונה מאמן לצדו. בבית"ר מעוניינים שאמסלם ימשיך זמנית, אך יחכו לאישורו וישוחחו עמו, מאחר שאלי כהן היה זה שהביא אותו, וייתכן שעוזר המאמן יהיה נאמן ויעזוב. ייתכן שז'אן טלסניקוב, שהיה עוזר המאמן בעונה שעברה יצטרף אליו.

כהן הגיע היום כרגיל ב-10:00 בבוקר לאימון הקבוצה בבית וגן, נקרא לשיחה עם נציגיו של טביב, ושם הובהר לו כי בעקבות הסיטואציה שנוצרה, המצב המקצועי של המועדון והרצון לשנות ולזעזע - הוא מסיים את תפקידו. יש לציין שבין אלי כהן לבין טביב ונציגיו שוררים יחסים טובים, והוא קיבל את תמיכתם במהלך הסכסוך המתוקשר שלו עם חיים רביבו. יחד עם זאת, במועדון הרגישו שהם חייבים שינוי.

כהן הוא המאמן הרביעי בליגת העל שמסיים את תפקידו העונה. קדמו לו רפי כהן (הפועל ניר רמת השרון), משה סיני (מכבי פתח תקוה) ודרור קשטן (בני יהודה).

מאמן בית"ר ירושלים, אלי כהן. קובי אליהו
פחות מחצי שנה בתפקיד. אלי כהן/קובי אליהו

כהן, 52, מונה לתפקיד בסוף חודש יוני, עוד בטרם אישרה ההתאחדות את העברת המועדון לידי אלי טביב. תחת הדרכתו, החליפה בית"ר בקיץ את רוב שחקני הסגל שלה וצירפה 14 שחקנים, רובם צעירים שהובאו מתוך ראייה לטווח ארוך. במקביל עזבו את הקבוצה חלק משחקניה הבכירים: קובי מויאל, אבי ריקן, עמית בן שושן, חן עזריאל, ערן לוי ואחרים.

בית"ר פתחה את העונה בצורה טובה ואף הייתה במקום הרביעי ורשמה ניצחון מרשים 0:1 על הפועל תל אביב, אך שלושה הפסדים רצופים במחזורים האחרונים דרדרו אותה למקום ה-10. ראוי להדגיש שגם בניצחונות ידע כהן מערכת יחסים עכורה עם הקהל, שלא האמין בו, כינה אותו: "מאמן פחדן" וקרא לו שוב ושוב להתפטר. גם נציג הבעלים חיים רביבו, שעזב השבוע את המועדון, לא הסתדר עם כהן בין היתר על רקע מעמדו המקצועי של אחיו דוד. בין השניים אף נרשמה שיחה קשה שהגיעה לטונים צורמים.

בשבועות האחרונים קיבל כהן גיבוי מהבעלים טביב. לאחר התבוסה לקרית שמונה אמר הבעלים לשחקנים: "אם נצטרך, השינויים יהיו בשחקנים ולא בעמדת במאמן. אני נמצא המון באימונים ורואה כמה אלי כהן עובד קשה". בנוסף, פרסם מכתב לאוהדים: "לא מובנים לי חוסר הסבלנות והסובלנות. אני פגוע באופן אישי כאשר אני שומע את השריקות והקריאות כבר בדקות הראשונות של כל משחק בו קצת קשה לקבוצה, אני מתקשה להבין ולקבל זאת". למרות זאת, החליט טביב לבצע זעזוע בעמדת המאמן.

את קריירת האימון החל כהן בהפועל רמת גן והעפיל איתה לליגה הלאומית, בהמשך הדריך תקופה קצרה את מכבי הרצליה ושב לרמת גן כדי להציל אותה מירידה לליגה השלישית. הוא הוביל את האורדונים לזכייה ההיסטורית בגביע המדינה ב-2003, לפני שפוטר מתפקידו. אחרי תקופה לא מוצלחת בצפרירים חולון, נחת כהן בהפועל רעננה, הציל אותה מירידה ובעונת 2008/9 הוביל אותה לליגת העל.

המאמן הדריך את רעננה גם בליגה הבכירה, אך פוטר לקראת תום העונה על ידי הבעלים אשר אלון. בקיץ 2010 מונה למאמן הפועל עכו והעביר עם הקבוצה שנתיים מוצלחות שלוו במערכת יחסים בעייתית עם היו"ר ציון ויצמן. בנובמבר 2012 שב כהן לקדנציה שלישית ברמת גן, בסיומה נשרה הקבוצה לליגה הלאומית וזכתה בפעם השנייה בתולדותיה בגביע המדינה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. מגד גוזני
הראה לכהן את הדרך החוצה. טביב/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully