וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגב אוחיון: "לא הגיוני שנופיע ככה למשחקים בליגה"

28.10.2013 / 22:42

מכבי ת"א בהלם אחרי ההשפלה בנס ציונה. אינגלס: "משהו לא טוב קורה". בלאט: "קשה יותר לשלוט העונה". טפירו: "זה גדול"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

רק שלושה מחזורים חלפו בליגת העל, וכבר הערב (שני) קיבלנו את מה שעשויה להיות הסנסציה של העונה. העולה החדשה והצנועה עירוני נס ציונה הדהימה את מכבי תל אביב, וניצחה אותה במשחק דרמטי שהסתיים על חודה של נקודה, 71:72. החבורה של נדב זילברשטיין חוגגת ניצחון שני העונה, בעוד שהצהובים רושמים עוד תצוגת נפל, והפסד שני בשלושה משחקים בליגה. פרסטון נואלס נעץ את שלשת הניצחון 2.9 שניות לסיום, אחרי החטאת עונשין קריטית של דיוויד בלו.

שחקני עירוני נס ציונה חוגגים. יוסי ציפקיס
הניצחון הגדול בתולדות המועדון. נס ציונה בטירוף/יוסי ציפקיס

מאיר טפירו, שרשם ניצחון עשירי בקריירה על מכבי תל אביב: "עשינו מחצית ראשונה טובה אבל זריקות לא נכנסו, זריקות קלות מאוד לא נכנסו. אני יכול לשחק עוד משחק עכשיו עם האנרגיות שהיו כאן הערב. אני מקווה שנמשיך עם היכולת הטובה הזאת. באנו נחושים עם הגנה גדולה, ידענו מה אנחנו רוצים לעשות והוצאנו את זה לפועל. אני שמח שאת הקליעות החשובות כן קלענו, ידעתי שזה ייכנס. לשמחתי לא נתנו להם לברוח ולקחנו את המשחק בסוף. אסור לנו להתבלבל, זה הכי חשוב - אנחנו קבוצה בהתהוות, קבוצה שלומדת ורוצה לעשות דברים יפים. זה ניצחון גדול, אבל יש עוד ליגה ארוכה עם קבוצות חזקות, ואם לא נרד מהר לקרקע נרד למטה. אסור להסתנוור".

"זה הכיף הכי גדול, נהניתי, אני מתחבר לעיר הזאת, הקהל דחף אותנו", הוסיף טפירו, "לפעמים ניצחון על מכבי זה מטעה, אנחנו קבוצה שנמצאת בתחילת הדרך עם הרבה חבר'ה צעירים שמרגישים את הליגה פעם ראשונה. הניצחון יכול לעבוד לשני הכיוונים, למנף אותנו או שנמעד ואז לא עשינו כלום. אסור לצאת מפרופורציות, אנחנו קבוצה שלומדת וצריכה להוכיח את עצמה. לאורך כל הקריירה שלי אני מתרכז בקבוצה שלי. מכבי תפתור את הבעיות שלהה, יש לה מספיק כסף לתיקונים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו. יוסי ציפקיס
אף פעם לא נגמר. טפירו/יוסי ציפקיס

המאמן המנצח נדב זילברשטיין: "באנו מוכנים למשחק הזה, ידענו מה אנחנו רוצים מעצמנו. מכבי זה מותג, ולנצח אותה זה משהו מדהים לעיר שלנו. יש לנו קבוצה קשוחה וצעירה, והניצחון הזה מגיע להם. במשחק בודד זה הניצחון הכי גדול בקריירה שלי. זה עוד ניצחון בדרך של התהליך שעובר המועדון וגם אני באופן אישי. לא צריך לצאת מפרופורציות. הייתי בטוח שמכבי תעשה פאול במהלך האחרון, וחשבתי שנלך על זריקה לשתיים. אני לא מתעסק במכבי תל אביב, היא קבוצה מצוינת, אבל מה שחשוב זה הניצחון שלנו".

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו עם המאמן נדב זילברשטיין. יוסי ציפקיס
איזה ערב מרגש לשניים האלה. טפירו וזילברשטיין/יוסי ציפקיס

בצד המפסיד, דיוויד בלאט ניסה לספק הסברים ליכולת החלשה: "היו הרבה דברים במשחק הזה, הרבה הזדמנויות, לפחות מבחינתנו, בחצי השני, לברוח ולסיים את המשחק. לא עשינו את זה, וזו הסיבה שזה הגיע לזריקה אחת בסוף, והפסדנו. אנחנו משחקים בלי דווין סמית' וריקי היקמן, שהוא לא בריא, וזה משפיע על ההתקפה. עדיין לא מצאנו את התשובה לזה בליגה. כשאתה נותן למישהו הזדמנות לנצח אותך אז המוטיבציה עולה והתוצאה בהתאם, וזה מה שהיה פה. אנחנו צריכים להבריא, עכשיו אנחנו בפיגור. בשנים האחרונות הובלנו את הליגה כל השנה בפערים גדולים, ברוב השנים גם לקחנו אליפויות, השנה זה כנראה יהיה יותר קשה בליגה, אבל אני מאמין שבסוף נהיה יותר טובים. שון ג'יימס היה כל כך טוב, שלא היה צורך להחליף אותו בסופו היום".

"זה מבחינתנו הפסד לא טוב בלשון המעטה. קרו הרבה דברים, חלקם נראים לעין חלקם פחות", הוסיף בלאט. "התכוננו היטב למשחק. התכוננו היטב למשחק, הגברנו את המוטיבציה, בייחוד לאחר משחק יורוליג טוב כדי להגביר את הרמה, ולא הצלחנו בזה. התחלנו את העונה עם לוח משחקים לא קל למען האמת, אבל היינו צריכים להתמודד עם זה, אנחנו נשחק נגד קובאן, אחת הקבוצות החזקות בבית יחד עם פנאתינייקוס. זה סיפור אחר מהיום. יש עוד יום להתכונן וננצל את זה".

על חסרונו של סמית ובעיות הבריאות של היקמן אמר בלאט: "זה לא שחקן אחד, אנחנו משחקים בלי דווין ובלי היקמן שאינו בריא. מאז תחילת ההכנות הוא עושה אימון כן, אימון לא, וזה בא לידי ביטוי במשחקים. אנחנו צריכים את ריקי במלוא הכושר שלו, המצב של דווין הוא שיש לו בעיה בברך שדורשת החלמה וזמן התאוששות, אפשר לשחק עם הבעיה הזאת אך לא להעמיס עליו. לכן בוחרים מתי יתאמן וישחק. כוח ההרתעה שלנו? זה לא משמעותי. צריך לבוא ולשחק טוב במשחקים, אם מסתכלים על התוצאה, אם אתה מחטיא שמונה-תשעה ליי אפ'ס או יש מתפרצות שלא מסתיימות בסלים קלים ובהגנה ובריבאונד אתה מאפשר נקודות ליריבה, אתה מסתכן בגדול וזה מה שקרה היום. זה דברים נכונים שצריך לעשות בכל משחק".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. יוסי ציפקיס
אובד עצות. בלאט/יוסי ציפקיס

יוגב אוחיון, שסיים ללא נקודות ב-20 דקות, הוסיף: "בתחילת המשחק פתחנו די טוב ואחר כך הייתה נפילה, שוב חזרנו, שוב הייתה נפילה. לאורך המשחק אנחנו מציגים הרבה עליות ומורדות, ובסוף זה נגמר במהלך אחד שיצאנו ממנו בחוסר מזל. אין לי הסבר למה ביורוליג אנחנו מצליחים ובליגה לא, המשחק די שונה - מאמנים באים כאן יותר עם טקטיקה, אבל אנחנו עושים את המקסימום. לפעמים אנחנו לא באים עם האנרגיות הנכונות ולא אגרסיביים מספיק, ורק כשאנחנו נקלעים לבור אנחנו מתחילים לשחק וזה חבל. ההפסדים האלה צריכים ללמד אותנו, מבחינה מנטלית צריך לבוא אחרת למשחקים בליגה, זה לא הגיוני שנופיע ככה. צריך לתקן את זה במהרה".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול שחקן עירוני נס ציונה וורן קרטר. יוסי ציפקיס
"רק כשאנחנו נקלעים לבור אנחנו מתחילים לשחק וזה חבל". אוחיון/יוסי ציפקיס

ג'ו אינגלס נשאל מה עובר על קבוצתו, והשיב: "אני לא יודע, אבל זה לא טוב מה שקורה. התכוננו למשחק כמו לכל משחק חשוב, כמו משחק יורוליג, אנחנו לא עושים שום דבר באופן שונה, אנחנו יודעים שכל קבוצה רוצה להביס אותנו, גם בשבוע שעבר היינו קרובים להפסיד. כשאנחנו עולים על הפרקט, משהו לא שם, צריך למצוא דרך במהירות לשנות את זה. כמכבי יש לנו איזה סימן על הראש שלנו, הרי כולם רוצים לנצח אותנו".

שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס. יוסי ציפקיס
"כשאנחנו עולים על הפרקט, משהו לא שם". אינגלס/יוסי ציפקיס

סייע בהכנת הכתבה אוהד שוירמן

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully