וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד הודיעה על סיום דרכו של ז'וזה מוריניו

אחרי שלוש שנים ושלושה תארים, מועדון הפאר והמאמן נפרדו. פרס: "מודים למוריניו על העבודה, לא מסתפקים במקום שני"

ריאל מדריד הכריזה הערב (שני) על סיומה של תקופה, כאשר הנשיא פלורנטינו פרס בישר על פרידה מז'וזה מוריניו. בספרד דיווחו עוד לפני כן כי פרס עשוי לפטר את מוריניו, המחזיק בחוזה לעונה נוספת במועדון אליו הצטרף בסוף מאי 2010, אך בסופו של דבר הודיע הנשיא כי הושגה הסכמה הדדית על פרידה ב-2 ביוני, לאחר סיום העונה. הפורטוגלי, שלא יקבל פיצויים לאור העובדה שמדובר בהסכמה ולא בפיטורים, קושר בתקופה האחרונה לצ'לסי, אותה כבר הדריך בהצלחה בעבר. קרלו אנצ'לוטי אמור להיות האיש שיחליף אותו בסנטיאגו ברנבאו.

ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. רויטרס
סוף הסיפור. ז'וזה מוריניו/רויטרס

"המועדון והמאמן מאמינים שהגיע הזמן לסיים את מערכת היחסים שלנו", אמר פרס, שהתייצב למסיבת העיתונאים אחרי ישיבת הנהלה סוערת. "אף אחד לא פיטר אף אחד. אני רוצה להודות לז'וזה מוריניו על העבודה הקשה שלו בשלוש השנים הללו. הקבוצה השתפרה, ואני מאחל לו את הטוב ביותר. הגענו להחלטה רק עכשיו, אם כי זה משהו שישב לנו בראש בתקופה האחרונה. ההישגים של העונה לא עמדו בדרישות של מועדון כמו ריאל מדריד, או מאמן כמו מוריניו. זה היה הזמן להיפרד".

פרס נשאל האם הבלאנקוס כבר הגיעו לסיכום עם מאמן חלופי, והשיב: "זה יקרה בימים הקרובים. כרגע אין לנו סיכום עם אף אחד. מוריניו החזיר את ריאל למקום הראוי שלה. לפני שש שנים לא עברנו סיבוב בליגת האלופות, עכשיו אנחנו שוב אחת הקבוצות הכי טובות במפעל. הבעיה היא שהמהות של ריאל מדריד היא לנצח, ואנחנו לא מסתפקים במקום השני בליגה הספרדית או בחצי גמר האלופות".

בסיום דבריו הכחיש פרס כי ריאל כבר הגיעה לסיכום עם קרלו אנצ'לוטי, ואמר: "אני רוצה להביע את הכבוד הגדול ביותר בפני פריס סן ז'רמן. לפני כמה ימים היתה שיחה בה נאמר לנו שאנצ'לוטי לא יעזוב את המועדון, ואנחנו מכבדים את זה. אני מקווה שהעניין הזה ייפתר מחר, וכרגע לא יכול להגיד יותר מזה".

ריאל מדריד ניצחה 72 אחוזים מהמשחקים בכל המסגרות במהלך בקדנציה של מוריניו (126 מתוך 176) שהפך למאמן השמיני שנפרד מריאל מדריד בתקופתו של פרס. קדמו לו ויסנטה דל בוסקה, קרלוס קיירוש, חוסה אנטוניו קמאצ'ו, מריאנו גרסיה רמון, ונדרליי לושמבורגו, חואן רמון לופס קארו, מנואל פלגריני וכעת מוריניו, שהחזיק 1,007 ימים בהם זכה בשלושה תארים. רק דל בוסקה, עם 1,031 ימים שרד יותר אצל פרס וגם זכה באותה תקופה בשבעה תארים.

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. רויטרס
אין עדיין סיכום עם מאמן חדש. פלורנטינו פרס במסיבת העיתונאים/רויטרס

מוריניו בן ה-50, שהצטרף לריאל מדריד בשנת 2010, ידע עליות ומורדות במהלך השנים שלו בבירה הספרדית, אבל בשורה התחתונה לא עמד במטרת העל לשמה הובא - תואר עשירי באלופות. בחצי העונה האחרונה הורע במיוחד מעמדו, לאחר שהסתכסך עם השוער הוותיק איקר קסיאס, עם הקפטן המחליף סרחיו ראמוס, לרגע קט גם עם כריסטיאנו רונאלדו ולאחרונה עם פפה.

בספרד דווח כי חלק מהשחקנים ביקשו בחודש שעבר מפרס להיפרד מהפורטוגלי, שמצידו פצח בשבועות האחרונים במתקפה נגד כלי התקשורת, האוהדים וחלק מהשחקנים. ההפסד בגמר הגביע לאתלטיקו מדריד התגלה כאקורד הסיום של מוריניו, שהגיע עם הבלאנקוס שלוש פעמים לחצי גמר ליגת האלופות, לקח גביע בעונתו הראשונה, אליפות בעונתו השנייה והסתפק רק בסופרקופה העונה. לאחר ההפסד בדרבי 'המיוחד' הודה: "זו העונה הגרועה בקריירה שלי".

המחליף המיועד אנצ'לוטי, שהוביל את פריס סן ז'רמן לאליפות ראשונה מאז 1994, ביקש אמש באופן רשמי להשתחרר מחוזהו, אך נתקל בסירוב של הנשיא נאסר אל חלאיפי, שאף טען בראיון ל'אל גז'ירה': "אני חושב שהוא חתם על חוזה מקדים בריאל. אני מקווה בשבילם שזה לא קרה. אם כן, הם יהיו בבעיה מבחינת משפטית. אמרתי לקרלו שיש לו חוזה אצלנו. הוא רצה הארכת חוזה במרץ, אבל עכשיו מדריד נכנסה לתמונה. אנחנו מכבדים את העקרונות שלנו ואת כל ההתחייבויות. יש פיתרון לכל בעיה, אפשר להגיע להסדר במשא ומתן".

קרלו אנצ'לוטי, לאונרדו, פריס סן ז'רמן. רויטרס
פ.ס.ז' לא ממהרת לשחרר. קרלו אנצ'לוטי עם נאסר אל חלאיפי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully