וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל הדהימה את סרביה 76:89

הצגה בלתי נשכחת של כספי, אוחיון, אליהו וחבריהם סידרה לנבחרת ניצחון ענק שמחזיר אותה חזק לתמונת ההעפלה ליורובאסקט

צילום: באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

דווקא כאשר חוותה לאחרונה נקודת שפל גדולה מאוד, הצליחה נבחרת ישראל לרשום הערב (שלישי) את אחד הנצחונות הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות. שחקניו של אריק שיבק הדהימו את נבחרת סרביה האימתנית - סגנית אלופת אירופה ב-2009 - עם 76:89 ענק, וחזרו בגדול לתמונת ההעפלה לאליפות אירופה. ישראל סיימה את הסיבוב הראשון של שלב הבתים המוקדם עם מאזן חיובי של 2:3, וכעת קל הרבה יותר לשכוח את הפתיחה הנוראית לקמפיין וההפסדים למונטנגרו ואסטוניה. החבורה בכחול-לבן חזרה, ובענק. גורלה של הנבחרת נמצא כעת בידיה בלבד, כשנצחונות על מונטנגרו ואסטוניה עשויים להבטיח לה באופן כמעט סופי את ההעפלה ליורובאסקט 2013.

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל (אמצע) עם גיא פניני מול מילוש תיאודוסיץ' שחקן נבחרת סרביה. קובי אליהו
ערב פשוט מושלם. כספי חוגג/קובי אליהו

אמת, ייתכן ודווקא הניצחון הפנטסטי הערב רק מעמיק את תחושת ההחמצה מצמד המשחקים הראשונים, אולם בשורה התחתונה הנבחרת הציבה עצמה בעמדת זינוק טובה מאוד לקראת המשך הקמפיין, כשניצחון נוסף על מונטנגרו ביום חמישי (רצוי בפער של של שש נקודות ומעלה) יקרב את יורובאסקט 2013 עוד יותר. כדי להבין כמה גדול ההישג של ישראל הערב, צריך רק להביט אל עבר הסגל של סרביה: מילוש טאודוסיץ', ננאד קרסטיץ', דושקו סבאנוביץ', מילנקו טפיץ', נמניה בייליצ'ה, מילאן מצ'באן, מרקו קסליי, זוראן ארצג - אלה רק חלק מהשחקנים שעומדים לרשותו של אלוף אירופה דושאן איבקוביץ' האגדי, שחקני יורוליג בכירים שפשוט לא היו יכולים לנחישות הישראלית הערב.

לאחר טקס הוקרה ופרידה מטל בורשטיין, שרון ששון ומשה מזרחי יצאה הנבחרת כמו מלוע של תותח, וקיבלה את עומרי כספי בכושר שיא. מי שקיבל לא מעט ביקורות בשבועות האחרונים החזיר, ובגדול, עם 17 נקודות כבר במחצית הראשונה (23 בסך הכל) שסייעו לישראל לברוח ליתרון בן 15 נקודות. יוגב אוחיון בערב פשוט בלתי רגיל (19 נקודות, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות), ליאור אליהו (22 נקודות, 5 חסימות!) ואלכס טיוס (12 נקודות, 7 ריבאונדים) הצטרפו, חיפו על המחסור בסנטימטרים בלב ענק, וניצלו את אחוזי הקליעה הרעים של הסרבים כדי לשמור על הפער בנחישות גדולה. אריק שיבק קיצר הערב את הרוטציה וזה השתלם לו, ככל הנראה עם הניצחון הגדול ביותר שלו מאז קיבל את מושכות הנבחרת. כעת נותר רק לקוות ששארית הקמפיין ייראה כמו הערב, ולא כפי שנפתח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גיא פניני שחקן נבחרת ישראל (אמצע) עם עומרי כספי, אלישי כדיר. קובי אליהו
ניצחון שלא יישכח במהירות. פניני, כספי וכדיר חוגגים/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

שיבק העלה את החמישיה הרגילה, עם יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עומרי כספי, ליאור אליהו ואלכס טיוס, בעוד מנגדו פתחו מילוש טאודוסיץ' המצוין, מילנקו טפיץ', נמניה בייליצה, דושקו סבאנוביץ' וננאד קרסטיץ'. ישראל פתחה עם הרבה אנרגיות והוליכה על אף בעיות בריבאונד ההגנה, כשריצת 0:7 בעזרת יכולת מצוינת של כספי ואוחיון העלו אותה ל-8:15 והכריחו את דושאן איבקוביץ' לקחת פסק זמן. אלא שכספי המשיך ביכולתו הפנטסטית, הריצה עלתה לה ל-0:15, והיתרון של הנבחרת ל-8:23 מדהים. מילאן מצ'באן עלה מהספסל, והסרבים הצליחו לצמק במעט ולהוריד את ההפרש ל-25:15 בתום הרבע הראשון.

רבע שני:

טאודוסיץ' התחיל את הרבע השני עם שלשה טיפוסית וצימק ל-25:18, אולם טיוס ענה עם ארבע נקודות חשובות וקבע 20:29. מתוך 32 הנקודות הראשונות של ישראל, 28 היו שייכות לכספי, טיוס ואוחיון, ואלה המשיכו לבלוט ולמנוע את השלמת הקאמבק הסרבי, כששלשה של שחקן קליבלנד קבעה 26:37. ליאור אליהו היה הבולט בנבחרת בדקות הסיום של המחצית, כאשר שלשה גדולה של גיא פניני ממש על הבאזר הורידה את הנבחרת לחדרי ההלבשה ביתרון מרשים - 38:48. כספי סיים מחצית מדהימה של 17 נקודות (3 מ-4 ל-2, 3 מ-4 ל-3), כשאוחיון תרם 10 נקודות ו-5 ריבאונדים. מנגד, הסרבים סבלו מאחוזי קליעה רעים מחוץ לקשת - 4 מ-15 (26%), כשקרסטיץ' סיים את המחצית עם שתי נקודות בלבד.

שחקן נבחרת סרביה בכדורסל, ננאד קרסטיץ', מול שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, אלכס טיוס. קובי אליהו
מי צריך גובה? טיוס שומר על קרסטיץ'/קובי אליהו

רבע שלישי:

ישראל פתחה מצוין את המחצית השניה, ואלי-הופ יפהפה בין כספי וטיוס קבע 38:52. המהלך היפה במשחק הגיע באמצע הרבע, כשכספי חסם בצד אחד ומיד רץ כדי לסיים בדאנק בצד השני, כדי לקבוע 45:56. אלא שארצג ענה עם שלשה וצימק ל-59:52, ועבירה על הלפרין ממש בשניה האחרונה של הרבע אפשרה לגארד לקלוע מהקו ולקבוע 56:65 עם העליה לרבע המכריע והגורלי.

רבע רביעי:

אוחיון המשיך עם המלחמה המעולה שלו בעזרה לריבאונד, אלא שסרביה לא הרימה ידיים, ו-7 דקות לסיום צימקה ל-67:62 בלבד ואילצה את שיבק לקחת פסק זמן. דווקא בשיא הלחץ חברו הלפרין וטיוס לאלי הופ מדהים שקבע 62:71, אוחיון הוסיף ג'אמפ גדול וחטיפה נהדרת, שהסתיימה בסל ועבירה של כספי, ו-4:40 דקות לסיום הראה לוח התוצאות 65:75. סרביה עוד ניסתה לחזור אך איבדה, אוחיון תפר למצ'באן ג'אמפ על הפנים, ודאנק מרהיב של אליהו הקפיץ את כל יד אליהו וקבע 66:81 ענק, 2:43 דקות לסיום. משם סרביה כבר לא חזרה, שיבק הוריד חלק מהכוכבים שלו לספסל לקול תשואות האוהדים, ותוצאת הסיום הראתה 76:89 בלתי נשכח על אחת הנבחרות הגדולות ביבשת. להוריד את הכובע.

עומרי כספי שחקן נבחרת ישראל (שמאל) מול ננאד קרסטיץ' שחקן נבחרת סרביה. קובי אליהו
מתי בפעם האחרונה ראיתם את ליאור אליהו מסיים עם חמש חסימות, ועוד מול קרסטיץ'?/קובי אליהו

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: עומרי כספי 23 (5 מ-7 ל-2, 3 מ-5 ל-3, 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 2 חסימות), ליאור אליהו 22 (10 מ-15 מהשדה, 5 ריבאונדים, 5 חסימות), יוגב אוחיון 19 (7 מ-12 מהשדה, 5 מ-5 מהקו, 7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות), אלכס טיוס 12 (7 ריבאונדים), גיא פניני 5, אלישי כדיר 4, רביב לימונד 2, יותם הלפרין 2 (30 דקות). גל מקל שותף (דקה) ולא קלע.

קלעו לסרביה: זוראן ארצג 10, מילוש טאודוסיץ' 10, מילנקו טפיץ' 9, ננאד קרסטיץ' 9, מילאן מצ'באן 8, דנילו אנדיושיץ' 8, דושקו סבאנוביץ' 6, מרקו קסליי 5, נמניה בייליצ'ה 4, אלכסנדר ראסיץ' 3, איבן פאוניץ' 2, ולדימיר סטימאץ' 2.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: ישראל 61% (30 מ-49), סרביה 47% (19 מ-40)
אחוזים ל-3: ישראל 28% (4 מ-14), סרביה 25.9% (7 מ-27)
אחוזים מהעונשין: ישראל 70% (17 מ-24), סרביה 77% (17 מ-22)
ריבאונדים: ישראל 40 (13 בהתקפה), סרביה 35 (17 בהתקפה)
אסיסטים: ישראל 15, סרביה 12
איבודים: ישראל 13, סרביה 10
חטיפות: ישראל 6, סרביה 7
חסימות: ישראל 6, סרביה 0

שחקני נבחרת ישראל אלכס טיוס, ליאור אליהו, עומרי כספי חוגגים. קובי אליהו
חוזרים לתמונה. כספי, אליהו וטיוס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully