וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 נקודות הופחתו ממאזנה של מכבי פתח תקוה

10.4.2012 / 20:59

המלאבסים נענשו בשל אירועי המושבה. חטיב, דנקוביץ' ופרדה הורחקו מ-3 משחקים, גניש לשנה וחצי. לוזון מתכוון לערער

קובי אליהו

צפו בקבוצות יוצאות מהדיון המשמעתי

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בתום דיון סוער בן ארבע וחצי שעות ומספר שעות נוספות של התדיינות, החליט הערב (שלישי) בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל להפחית שלוש נקודות ממאזנה של מכבי פתח תקוה בשל אירועי המושבה. כמו כן, ספגה הקבוצה קנס של 25 אלף שקל - אותו סכום שנגזר גם על הפועל חיפה, עליה לא הוטל עונש הורדת נקודות. "כוכבי" ההתפרעות עלי חטיב, דני פרדה וסטפן דנקוביץ' הורחקו משלושה משחקים כל אחד, גל אראל הורחק משני משחקים, ואילו מאמן השוערים של מכבי פתח תקוה, עמי גניש, הורחק מכל פעילות לשנה וחצי.

עמוס לוזון נשיא מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
טענו בתוקף שלא מגיע להם הורדת נקודות בפועל, זה לא עזר. עמוס לוזון/קובי אליהו

עונש הפחתת נקודות: ההסבר של בית הדין

הדיון עסק בקטטה האלימה שפרצה בסיום משחק התחתית לפני שבוע וחצי בין מכבי פתח תקוה להפועל חיפה. דני פרדה כבש אז שער דרמטי בתוספת הזמן, שהצית את הצדדים שהחלו להחליף מהלומות. בשיאו של האירוע, ספג עלי חטיב מחיפה נגיחה ובעיטות לפניו, שהביאו לשבירת מספר שיניים ולפגיעה חמורה בלסתו. הוא פונה על אלונקה כשהוא מחוסר הכרה, ורק בבית החולים הוא שב להכרתו. בשל עונש הפחתת הנקודות, ירדה מכבי פתח תקוה אל מתחת לקו האדום, עם 30 נקודות.

בפרוטוקול של בית הדין ביקשו להבהיר: "בניגוד לעמדת התובע הנכבד של ההתאחדות, אין סימטריה בין חומרת המעשים אשר נעשו על הקבוצות, גם אם סעיפי האישום ששתי הקבוצות מורעשים בהם זהים. לא בכדי מכבי פתח תקוה מורשעת ב"נסיבות מחמירות" בשני סעיפי אישום בעוד שהפועל חיפה מורשעת שלא בנסיבות מחמירות... דרך נס נסתיים אירוע זה בנזק מוגבל".

"לו האירוע היה מסתיים בקטטה בה היו מעורבים שחקנים הענישה היתה מינורית", כתב בית הדין בנוגע למכבי פתח תקוה, "אולם התקיפה הקשה עד מאוד של שני ממלאי תפקידים בה כמתואר לעיל הינה אירוע חסר תקדים המחייב עונש חמור במיוחד. אנו ערים לעובדה כי לנאשמת אין הרעשות דומות ועבר משמעתי "נקי יחסית", ועם זאת, עסקינן בתקיפה חסרת תקדים של ממלאי תפקידים, כאשר אחד התוקפים הינו סדרן האמון על השלטת הסדר".

"...באשר עיקר העבירה נוגעת בממלאי תפקידים ונוכח חומרתה, כל סוגי הענישה מכווני הקהל (קרי: רדיוס, משחקים ללא קהל) הינם בלתי רלוונטיים", נכתב באשר להחלטה להפחית נקודות בפועל. "מבין יתר סוגי הענישה שבידינו סבורנו כי הסתפקות בקנס כמו גם בענישה על תנאי לא תשקף כיאות את חומרת העבירות".

על הבקשה של מכבי פתח תקוה להחיל את עונש הפחתת הנקודות על העונה הבאה כתבו בבית הדין: "... הענות לבקשה משמעה כי על קבוצות הנמצאות במאבקי ירידה יש להחיל מדיניות ענישה מקילה ובלתי שוויונית... די אם נזכיר כי גם קבוצות נוספות המצויות במאבקי הירידה (ואף כאלה שכבר ירדו בפועל) נענשו העונה בהפחתת נקודות, ואם כך, מדוע ניטיב דווקא עם הנאשמת?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תחילת הדיון: מכבי פתח תקוה כפרה במרבית ההאשמות

עשרות אוהדי הפועל חיפה הגיע כדי לתמוך במועדון ובשחקנים עלי חטיב ודנקוביץ'. האוהדים התמקמו בכניסה למשרדי ההתאחדות לכדורגל. עוד לפני הדיון אמרו האוהדים: "אנחנו לא רואים מצב שבו יורידו למכבי פתח תקוה נקודות. צריך לנהוג בהם בחומרה. כולם יודעים מה המשמעות של בעלי תפקידים שנוהגים באלימות כלפי שחקנים. הענישה צריכה להיות מאוד מרתיעה, גם כדי לעצור את גל האלימות בכדורגל". בהמשך הגיע עמוס לוזון. עו"ד עידן גולדנברג ומשה בלטר, עורכי דינם של הפועל חיפה, הגיעו יחד עם שלושת השחקנים גל אראל, סטפן דנקוביץ' וחטיב. גם דני פרדה הגיע מלווה בעורך דינו.

בנוסף, נכחו בדיון גם שחקני הפועל חיפה עלי חטיב וסטפן דנקוביץ', וכן אנשי המועדון אפרים גבאי ובועז גולן, ותובע ההתאחדות עו"ד שלום אבן עזרא, שהגיש את כתב האישום נגד המעורבים. בפתח הדיון ציין הדיין שמעוני: "אנחנו לא חיים באוויר, התיק הזה מתוקשר, אבל זה לא יהיה תיק דרייפוס. אני לא רוצה כאן גנון, שתגידו הוא התחיל וזה התחיל. יש לנו חג שני ואנחנו רוצים לסיים מוקדם".

עו"ד מאירי, שכאמור מייצג את הלוזונים, הודיע כי הקבוצה כופרת במרבית האשמות. גם עו"ד גולדנברג, שמייצג את הפועל חיפה, הבהיר: "אנחנו כופרים בכל האשמות". דנקוביץ' עצמו התייחס בדיון למה שקרה, והבהיר: "אני מצטער על מה שהיה, אבל לא הרבצתי, אלא רק דחפתי". חטיב עצמו אמר: "ניסיתי לגעת בשחקן, אבל לא נגעתי". גניש ציין בדבריו שהוא כופר באשמה.

עמוס לוזון התפרץ: "הפועל חיפה משקרת כבר עשרה ימים"

בהמשך ביקש אבן עזרא לחקור את שופט המשחק, אסף קינן, שנכח בדיון. שמעוני הקריא את דו"ח השופט, וקינן עצמו אמר: "אני לא רוצה לשנות את הדו"ח, הוא מדויק. כל מה שראיתי נכתב". גולדנברג שאל את השופט: "לא ראית את יגאל ממן בועט בחטיב ואת פרדה וצארביץ' נותנים מכות לגל אראל?". קינן השיב: "למה אתה לא שואל אם חטיב היכה? כל מה שראיתי, כתבתי".

מאירי ביקש לברר עם קינן מה היה סדר התקיפות, והשופט השיב: "אני לא יודע לציין מי התחיל". לאחר הדברים, קינן שוחרר מהדיון, ובהמשך הוקרן סרט המקרה. יפתח אבן עזרא הציג את תמונתו של צלם וואלה! ספורט קובי אליהו, שתיעד את האירוע שבו ממן בועט לכאורה בחטיב. בתגובה עמוס לוזון ציין: "לא רואים שם שום בעיטה".

בהמשך התפתח עימות, כאשר עמוס לוזון התפרץ על אנשי הפועל חיפה, ואמר: "אי אפשר להמשיך עם מסכת השקרים. יש גבול. הם משקרים כבר עשרה ימים". גם איציק לוזון הצטרף לדברים, ואמר: "אל תשקרו בבית הדין". בתגובה עו"ד בלטר, שמייצג את הפועל חיפה, אמר: "אל תעבירו את מגרש הכדורגל לכאן. שעמוס לוזון יפסיק לצעוק!". מכאן המשיך העימות בין הצדדים. מאירי פנה לשמעוני ואמר לו: "נהיה פה קרקס. אני מתנגד להצגת תמונות וסרטים". שמעוני השיב לו: "אם אתה בקרקס, אדוני מוזמן לצאת החוצה. אל תנסה להראות קיפוח".

מכבי פתח תקוה בחרה להציג סרט משלה ומסרה את הסרטון. אלא שהדיסק לא פעל. אחרי כחמש דקות תוקנה התקלה. בדיסק סומן בעיגול דנקוביץ' כשהוא מכה את פרדה, ואת אראל מורחק מהמקום, אבל חוזר לאירוע ותופס את טל בן חיים מאחור. אמיר אבו ניל, שלא היה לבוש וישב ביציע, הצטרף גם הוא. חטיב, על פי הסרטון, נראה רץ מהספסל לפרדה ולכאורה מכה אותו. הדיין שמעוני ענה בציניות: "רק את אירוע הנגיחה של גניש לא הקפתם בעיגול".

שלב הסיכומים: "האחריות של שתי הקבוצות סימטרית"

לאחר מכן נתן מאמן הכושר אברי מונצ'ר את עדותו ואנשי הפועל חיפה הציגו את המסמך הרפואי של עלי חטיב כדי להראות ממה הוא סובל בעקבות הפגיעה במשחק. ושוב, אחרי דקות של דיון מסודר, החל שוב הבלגן: גולדנברג הציג סרט שבו נראה לכאורה פרדה מכה. עמוס לוזון התקומם, ואמר: "אין פה מכה, שקרנים. ממציאים. אני אלך מפה". הדיין לנדאו ענה: "אם הם מרגיזים, תתרגז בשקט". לוזון אמר לאנשי חיפה: "אתם רואים משהו מיוחד, יש לכם ראיה סלקטיבית".

גם גל אראל עלה להעיד, ואמר: "התפתחה מהומה. פרדה ניגש אליי ונתן לי אגרוף. רצתי כדי להגיע אליו, אבל מאיר בן מרגי (עוזר מאמן הפועל חיפה - א.י) תפס אותי והרחיק". בשלב הזה שוב התעוררה מהומה, כאשר גולדנברג אמר: "אבן עזרא מעיר הערות בשם מכבי פתח תקוה". תובע ההתאחדות השיב לו בכעס: "תתבייש, חצוף". עמוס לוזון גונן, ואמר: "זה חלק מהמניפולציות שלהם". אראל המשיך את עדותו, ואמר: "אף אחד לא יגיד שהרמתי יד. שחקן של פתח תקוה רץ לעבר דורה, ומכאן התחיל הבלגן".

בהמשך דיבר גם דני פרדה, ועמוס לוזון, שיצא מהחדר, שב ואמר לעורך דין הפועל חיפה: "סתום את הפה". בין היתר אמר לוזון: "אם לא משפחת לוזון, התיק הזה לא היה מקבל כזה הד. אני מגנה את מה שקרה ומתנצל, בפעם ה-50 השבוע. שופכים את דמנו. שחקנים שלהם עם גופיות התחילו. אולי חיפה יגידו שאמא של פרדה אשמה?".

כשנקרא מאמן שוערי מכבי פתח תקוה עמי גניש להעיד הוא טען כי אינו יכול להעיד, זאת בשל העובדה שהוא מצוי במקביל גם בהליך פלילי בגין המקרה. בסופו של דבר גניש החליט כן להעיד ואמר: "רוצה להתנצל בפני מי שנפגע וחטיב, בפני הקבוצה ובפני כל מי שנוכח".

בפתיחת שלב הסיכומים אמר התובע שלום אבן עזרא: "קשה לי לראות מי משתי הקבוצות הייתה יותר דומיננטית, שתיהן צריכות לתת את הדין באותה מידה. מבחן האירוע זהיר ומתגמד לעומת הניצוץ. האחריות של שתי הקבוצות די סימטרית. צריך ענישה חמורה נגד שתי הקבוצות ולהוסיף נופך של אחריות למכבי פתח תקוה כממלאת מקום. לפי עונשים שבית הדין פסק לאחרונה, הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, צריך לפסוק. הפחתת נקודות זה עונש ראוי את גניש צריך להרחיק לצמיתות. צריך עונש הפחתת נקודות ועונש כמו שקיבל טועמה". לוזון השיב: "מה זה? משפט דרייפוס? מה קרה אדון אבן עזרא?".

גניש אמר: "הייתי אזוק במשך יומיים ואני הולך עם אות קין, זאת הפרנסה העיקרית שלי". אבן עזרא ענה לו: "חשבת על הפרנסה כשנגחת?", גניש: "לא מהנגיחה חטיב אושפז, אבל רק את זה הראו בתקשורת. אין לי עבר פלילי. אני לא אדם אלים. אם הייתי פרובלמט הייתי ממשיך להכות. לצערי, בני היה ביציע, אתם יודעים מה הוא סוחב מאז?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully