וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: רוני לוי ימונה במקום מלמיליאן

17.1.2011 / 11:19

אחרי שאיציק קורנפיין והמאמן היוצא סיכמו על פרידה משותפת, סיכם מאמן מכבי חיפה לשעבר את תנאיו ויחתום לשנה וחצי

מאמן בית"ר ירושלים, אורי מלמיליאן, הודיע הבוקר (שני) להנהלת המועדון כי הוא החליט לעזוב את הקבוצה. המאמן נפגש עם איציק קורנפיין והשניים הגיעו להחלטה משותפת לאחר שהיו"ר לא התנגד להחלטתו של המאמן. מלמיליאן, שמונה למאמן בקיץ האחרון, עוזב את המועדון בו גדל ושיחק שנים ארוכות אחרי 18 מחזורים מאכזבים, במהלכם הקבוצה צברה 5 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו-9 הפסדים. יש לציין כי במועדון לא הופתעו מהמהלך.

מי שצפוי למלא את מקומו הוא רוני לוי. לבית"ר היו מספר מועמדים אפשריים לתפקיד, אך בשיחות שנעשו היום עם דודו דהאן, סוכנו של לוי, סוכמו כל תנאיו של המאמן, שסיכם לשנה וחצי.

לוי (44) מונה למאמן מכבי חיפה בעונת 2003/04, ומיד הוביל את המועדון הירוק לשלוש אליפויות רצופות. בתום עונת 2007/08 עזב לוי את מכבי חיפה, בדצמבר 2008 עבר למכבי פתח תקוה, אך לאחר שנה בתפקיד התפטר. לקראת סוף שנת 2009 עזב המאמן לרומניה כשמונה למאמנה של האלופה אוניראה, אך לאחר שזו התפרקה כלכלית החליט לוי להתפטר משורותיה בתום עונת 2009/10. בשבועות האחרונים הוזכר המאמן כאחד משני המועמדים העיקריים להחליף את אבי נמני במכבי תל אביב, אך בסופו של דבר הפסיד במירוץ הדו-ראשי למוטי איוניר.

הכתובת הייתה על הקיר

בסביבתו של מלמיליאן סיפרו לא אחת בתקופה האחרונה שהוא שוקל את עתידו בקבוצה, ונראה שמה שהביא להחלטה הסופית היה ההפסד הביתי 2:0 למכבי פתח תקוה, בו הציגה הקבוצה יכולת חלשה ובמועדון אף העבירו ביקורת על חוסר האכפתיות מצידם של השחקנים.

בנוסף, בשבועות האחרונים נתגלעו מספר חילוקי דיעות בין המאמן לבין ההנהלה באשר לנושא הרכש, מה שנראה שזירז את ההחלטה על פרידה. כזכור, בית"ר שיחררה לאחרונה את דריו פרננדז, כריסטיאן אלברז וסרג' איילי, כשגם כריסטיאן גונזאלס צפוי לשוב לאורוגוואי. מלמיליאן דרש חיזוק, אך ההנהלה לא מיהרה לסייע בנושא הזה וגורמים במועדון אף הביעו כעס על מלמיליאן בגלל ההתעקשות שלו.

בנוסף, גם בקרב השחקנים הוא לא זכה לתמיכה גדולה. חלקים מהקדנציה הקצרה של מלמיליאן בבית וגן התאפיינו בחוסר יציבות שלא תרמה למועדון. בתחילה המאמן לא היה מרוצה מאלברז ופרננדז ודרש שהם ימצאו קבוצות אחרות, אך מאוחר יותר רצה שיישארו. יחד עם זאת, בין הצדדים נותרו משקעים שבלטו בעיקר ביחסים הרעועים בין המאמן לקשר הארגנטינאי.

יש לציין כי מעבר לזעזוע לו מקווים כעת בבית"ר, במועדון קיימים כעס וביקורת רבים על השחקנים ותולים בהם אחריות גדולה למצבה הנוכחי של הקבוצה. בכל סיטואציה שלא תהיה, מהיום והלאה בבית"ר מתכוונים כעת להתמקד בשחקנים, כשמלבד הוצאת הקבוצה מהתחתית, כל אחד מהם יהיה צריך להוכיח שמקומו בקבוצה לקראת העתיד.

במועדון אמרו: "לכל שחקן יש חמישה חודשים להוכיח שהוא ראוי ללבוש את החולצה בעונה הבאה. כדאי לאנשים לקחת את עצמם בידיים אחרת הם ישחקו בעונה הבאה בקבוצות קטנות או בליגה השנייה. לא תהיה עוד הזדמנות, כולם כאן במינוס ועם חוב גדול למועדון".

מה יהיה עם הרכש?

בכל הנוגע לשחקני רכש: מהלך החתמתו של החלוץ האוקראיני סרגיי טרטיאק, צפוי להתעכב עד מינויו של מאמן חדש, שיצטרך להחליט אם הוא בכלל מעוניין בשחקן. גם בנוגע לניסו קפילוטו הדברים לא ברורים ולאחר עזיבת מלמיליאן ההחלטה תהיה תלויה בדעתו של המאמן החדש וגם בזאת של השחקן, שהביע נכונות גדולה להגיע לבית"ר לאחר שיחה עם מלמיליאן.

עדכון ראשון: 11:18
עדכון אחרון: 15:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully