וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט הסלובקי נגד "הוסטל"

רוי רגב

28.2.2006 / 16:26

פוליטיקאים בסלובקיה טוענים כי סרט האימה פוגע ברגשות הציבור. הבמאי טוען בתגובה כי התכוון רק להדגיש את הבורות האמריקאית

שובר הקופות "הוסטל" מעורר סערה בסלובקיה. סרט האימה של הבמאי הצעיר אליי רות מתרחש בסלובקיה ומציג את הארץ המזרח אירופאית כמקום מושחת ורווי פשע, ובנות המדינה מוצגות בו כזונות.

סוכנויות הידיעות מוסרות כי הסרט, שעלה בבתי הקולנוע בארץ לפני כשבועיים, מעצבן את חברי הפרלמנט הסלובקי. תומאס גלבאבי, חבר בוועדת התרבות הפרלמנטרית של סלובקיה, טוען כי הוא והעם הסלובקי מרגישים פגועים מהסרט. כאנקדוטה קלה הוא הוסיף כי השפה בה מדברים השחקנים היא צ'כית ולא סלובקית.

ואכן, הסרט עצמו צולם בצ'כיה והשחקנים המגלמים את תפקידי המקומיים המרטשים הם למעשה צ'כים. רות עצמו טוען כי לא התכוון כלל לפגוע בעם הסלובקי, אלא רצה להדגיש עד כמה לאמריקני הממוצע אין מושג לגבי מיקומם הגיאוגרפי של מדינות מחוץ לארה"ב. "אמריקאים אפילו לא יודעים שהמדינה הזו קיימת. נושא הסרט הוא לא מיקום גיאוגרפי אלא להראות את הבורות האמריקנית", מספר רות.

העיתון הנפוץ בסלובקיה - SME, טען כי סלובקיה מתוארת בסרט כ- "מדינת חצר אחורי של אירופה, ובנותינו היפות מתוארות כזונות נחותות". העיתון דחק בסוכנות הנסיעות הלאומית להזמין את רות להתרשם מסלובקיה.

Itafilm, חברת ההפצה של רות, מוסרת כי אין בכוונתו של הבמאי להיענות להזמנה. וכאילו לעשות בכוונה, מסרה החברה כי רות מתכנן סרט המשך ל"הוסטל" שגם סיפורו יהיה בסלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully