וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייה לה-בוף הודיע: "אני פורש מהחיים הציבוריים"

10.1.2014 / 23:45

השחקן והיוצר, שהסתבך בחודשים האחרונים בפרשיית העתקה תמוהה מול אמן הקומיקס דניאל קלוז ("העולם שבפנים"), צייץ הבוקר כי הוא פורש לאור ההסתבכויות האחרונות

הכוכב האמריקאי שייה לה-בוף, שהפך בשבועות האחרונים לבדיחת-רשת מהלכת, לקח כנראה קשה את היחס התקשורתי אליו: לאחר שהואשם על ידי יוצר הקומיקס דניאל קלוז בגניבה אמנותית, צייץ הבוקר (שישי) לה-בוף בחשבון הטוויטר שלו כי "לאור המתקפות האחרונות על היושרה האמנותית שלי, אני פורש לחלוטין מן החיים הציבוריים". בציוץ נוסף הודה ל"כל מי שתמך" בו.

לה-בוף החל למשוך אש כששחרר לרשת סרט קצר שיצר בשם "HowardCantour.com". אלא שסיפור הסרט – כולל הציטוט המלא שפותח אותו – גנובים ישירות מהקומיקס "Justin M. Damiano" של קלוז (שספר שלו כבר עובד לסרט "העולם שבפנים"), אשר יצא לאור לפני חמש שנים. בשום מקום בסרט או בקרדיטים שלו לא הוזכר שמדובר במחווה לקלוז. לאחר שעניין הגניבה התפרסם באתר באזזפיד וברחבי הרשת, החליט לה-בוף לצייץ בטוויטר שלו התנצלות. אלא שההתנצלות שלו הייתה מועתקת מאתר השאלות-ותשובות של יאהו, מתוך פוסט שכתב גולש בנושא גניבת זכויות יוצרים.

בשבוע שעבר, לאחר סדרה של התנצלויות שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, שכר לה-בוף שירות של כתיבה-בשחקים, ושלח מטוס לכתוב באותיות ענק על שמי לוס אנג'לס את הכתובת "אני מתנצל, דניאל קלוז", מה שגרר סניטות אפילו מצד כוכבים הוליוודיים כלינה דנהם ("בנות") וסת' רוגן.

ביום רביעי האחרון פרסם לה-בוף צילום של סטורי-בורד שהכין לסרט חדש כביכול – שגם הוא העתקה בוטה מתוך ספר אחר של קלוז. לא ברור אם מדובר בבדיחה, אך קלוז עצמו כנראה לא התרשם: בתוך זמן קצר העלה לה-בוף לטוויטר מכתב שקיבל מעורכי הדין של קלוז, שדורשים ממנו לגנוז תיכף ומיד את הסטורי-בורד החדש שפרסם כרגע, ואף מאיימים בתביעה.

במכתב, בפנייה ישירה לעורך דינו של לה-בוף, נאמר כי "הלקוח שלך איבד שליטה לחלוטין. אנו מחכים כבר מה-27 דצמבר שלה-בוף יתקן את העוול שגרם, אבל כל מה שהוא עשה בינתיים זה רק עוד הפרת זכויות, כמו מה שתיארנו עכשיו, ועוד שטויות כמו הכתיבה-בשחקים שרק חשפה את קלוז ללעג ומבוכה. עזוב את קלוז בשקט".

מה דעתכם - שעשוע בלתי מזיק או גניבה בוטה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully