וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס: ישראל דומה לגרמניה הנאצית

8.12.2013 / 23:42

"הדמיון של המצב לגרמניה בשנות ה-30 מובן מאליו באופן מכאיב", אמר מנהיג להקת פינק פלויד, שחבר בשנים האחרונות לתנועת החרם על ישראל, בראיון למגזין אינטרנטי

אחרי שקרא לחרם תרבותי על ישראל והציג חזיר מתנפח ועליו סמל מגן דוד באחת מהופעותיו, סולן להקת פינק פלויד, רוג'ר ווטרס, ממשיך לצאת בהצהרות קיצוניות ביחס למדיניות ישראל בשטחים: בראיון למגזין האינטרנטי CounterPunch, שערך איתו הפעיל הפוליטי פרנק ברט, ממנהיגי תנועת החרם התרבותי על ישראל, השווה ווטרס בין ישראל וגרמניה הנאצית.

"אנשי הדת של הימין הקיצוני בישראל סבורים שכל מי שאינו יהודי נמצא על כדור הארץ רק על מנת לשרת אותם", אמר בראיון. "הם חושבים שהאנשים שהם גירשו מבתיהם ב-48' והמשיכו לגרש מאדמתם מאז ועד היום הם תת-אנושיים. הדמיון של המצב לגרמניה בשנות ה-30 מובן מאליו באופן מכאיב כל כך שלא מפתיע בעיני שהתנועה בה שנינו חברים גדלה מדי יום ביומו". הוא סיכם את דבריו בכך ש"המצב בישראל/פלסטין, עם הכיבוש, הטיהור האתני והאפרטהייד הגזעי השיטתי של ישראל הוא בלתי מקובל".

בנוסף, טען ווטרס בראיון כי הדאגה של ישראל מפני תכנית הגרעין של אירן היא "טקטיקה של הסחת דעת", וכי לישראל היתה מאז ימי בן גוריון שאיפה "לגרש את הערבים מהאזור כדי ליצור ישראל גדולה יותר". כמו כן התייחס לעובדת היותו הידוען היחיד שמעורב בתנועת החרם על ישראל: "קשה למכור את הרעיונות של התנועה במיוחד בארצות הברית", אמר. "הלובי היהודי חזק בצורה יוצאת דופן ובמיוחד בתעשיית הרוקנ'רול, כמו שקוראים לה. אני מבטיח לך, דיברתי עם אנשים שאמרו שהם חוששים כי אם יעמדו כתף אל כתף איתי הם ידפקו".

ווטרס, שהופיע בישראל פעם אחת, בשנת 2006, לפני שהצטרף לתנועת החרם, התייחס גם לפנייה של המפיק שוקי וויס, שהציע לו לפני מספר חודשים להופיע באזור למען השלום. "חשבתי לעצמי, 'שוקי, אתה חירש או סתם טיפש? אני חלק מתנועת החרם, לא אבוא לישראל תמורת שום סכום, כי כל מה שאעשה שם זה להעניק לגיטימציה למדיניות הישראלית'". הוא אף מודה בהמשך הראיון כי שלח מכתב לסינדי לאופר, בה קרא לאמנית לבטל את הופעתה בישראל.

מה דעתכם על ההצהרות? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully