וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לפעול להוצאת אייל גולן ומשה פרץ מתכניות ריאליטי"

21.10.2013 / 15:45

התנועה לאיכות השלטון קוראת לרשות השנייה למנוע את השתתפותם של הזמרים ב"הכוכב הבא" ו"אקס פקטור" בשל כתבי האישום שהוגשו נגד על עבירות מס

בעקבות כתב האישום שהוגש אתמול (ראשון) נגד אייל גולן וחברת "ליאם הפקות בע"מ" שבבעלותו בגין העלמות מס בסך מיליוני שקלים, פנתה היום התנועה לאיכות השלטות לרשות השנייה בדרישה לקביעת כללים לפיהם יאסר על זכייניות הערוצים המסחריים להעניק במה למואשמים ומורשעים לככב בתכניותיהן, זאת מכיוון שגולן משמש בימים אלה כשופט בתכנית הריאליטי "הכוכב הבא" של הזכיינית קשת. במכתב מוזכר גם הזמר משה פרץ, המשמש כשופט בריאליטי "אקס פקטור" של הזכיינית רשת, שגם נגדו הוגש מוקדם יותר השנה כתב אישום על העלמות מס.

"אין ספק כי השתתפות בתכניות ריאליטי מעניקה מעמד והשפעה רבה בציבור הישראלי", לשון המכתב. "קל וחומר כאשר המשתתף עושה זאת בכובע של "שופט", על כל המשמעות הנלווית לתואר כזה אף אם הוא בהקשר של עסקי הבידור". עוד נכתב בהקשר זה כי "מתן במה ואור זרקורים לאנשים שהואשמו בעבירות מיסים הפוגעות בכלל הציבור מעבירה מסר של סובלנות כלפי עבירות כאלו, מסר העלול לעודד עבריינות ולסכל הרתעה מפני ביצוע עבירות כאלו".

בסיום המכתב מבקשים להדגיש בתנועה לאיכות השלטון שלטעמם "כיכובם של מואשמים בעבירות מיסים בתכניות ריאליטי פוגעת באינטרס ציבורי ובמחויבות הערוץ השני והרשות השנייה לקידום אזרחות טובה ולחיזוק ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק".

הרשות השנייה: "על הזכיין להפעיל מנגנון בדיקה קפדני יותר"

דוד רגב נציב פניות הציבור של הרשות השנייה, מסר בתגובה למכתב: "פנייתה של התנועה לאיכות השלטון הגיעה אל נציבות פניות הציבור ברשות השנייה והיא נבחנת לעומקה. ככלל אין כל חוק או כלל האוסר השתתפותו של עבריין מורשע או אדם תלוי ועומד נגדו כתב אישום בתכניות טלוויזיה ובכללן תכניות מציאות.
בהעדר חוק או כלל האחריות על קיומו חלה על הזכיין המשדר במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו ובמסגרת שיקול דעתו המקצועי. אני סבור כי על הזכיין להפעיל מנגנון בדיקה קפדני יותר שיבדוק את עברו של כל מועמד המבקש להשתתף בתכנית מציאות".

עוד כתב רגב ש"היה ויימצא כי למועמד עבר פלילי ובכללו כתב אישום התלוי ועומד נגדו או הרשעה בדין, יפעיל הזכיין שיקול דעת עמוק ונרחב תוך התחשבות בפגיעה הצפויה בקהל צופים זה או אחר במקרה ויוחלט על שיתופו של האיש בתוכנית. במקרים אחרים בהם מתברר בדיעבד כי לאחד המשתתפים בתוכנית הרשעה פלילית או שעומד ותלוי כנגדו כתב אישום, אני סבור כי על הזכיין לעקוב מקרוב אחר התבטאויותיו ובמקרים בהם הוא מביע תמיכה במעשה שבגינו הורשע או הוגש נגדו כתב אישום, על הזכיין לפעול נגדו בנחרצות. במקביל בכוונתי לבחון מקרים אלה מקרוב. בנוסף מתכוונת הרשות השנייה לפעול בקרוב ליצירתו של קוד אתי בשיתוף עם הזכיינים שיעסוק בתנאים לשיתופם של אנשים בעלי עבר פלילי בתוכניות טלוויזיה".

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "אייל גולן הוא זכאי אלא אם בית המשפט יקבע אחרת".

טרם התקבלו תגובות קשת ורשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully