וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א.ב. יהושע על עובדיה יוסף: "אייתוללה; גרם יותר נזק מתועלת"

17.10.2013 / 0:09

שבוע וחצי אחרי שהרב עובדיה יוסף הלך לעולמו, פרסם הסופר זוכה פרס ישראל מאמר בעיתון צרפתי, בו הוא מאשים אותו בגזענות, פגיעה בתהליך השלום והסבת נזק לחברה הישראלית

שבוע וחצי לאחר שהרב עובדיה יוסף הלך לעולמו, הסופר והמחזאי הישראלי א.ב. יהושע הביע פליאה ודאגה על הפיכת מסע הלוויה שלו לאירוע בסדר גודל ענק, שהוגדר בתקשורת הישראלית בתור אחד האירועים הגדולים וההמוניים שהתקיימו בתולדות המדינה. המאמר, תחת הכותרת "כשהלוויה של הרב יוסף הופכת להפנינג‎", פתח אתמול (רביעי) את עמוד הדעות ביומון הצרפתי הנפוץ "ליברסיון", הנחשב כבעל קו שמאלני מובהק ופרסם בעבר מאמרים פרי עטו של יהושע. יש להדגיש כי בעיתון צוין שהמאמר הוגש במקור בעברית ושהתרגום לצרפתית לא נעשה על ידי יהושע עצמו.

"כמות הנוכחים בהלוויה של הרב עובדיה מעוררת בי דאגה, מדוע? מפני שאני חושב שבטווח הארוך, האישיות של הרב עובדיה והמעשים שלו הסבו לחברה הישראלית יותר נזק מתועלת", כותב יהושע בפתיחת המאמר. "אמנם אני לא מכיר את כל פועלו של הרב, אבל מכל מה שקראתי ושמעתי ממנו, מעולם לא יצאה מפיו אמירה אוניברסלית מעוררת השראה".

יהושע התייחס במאמר לאמירות שנויות במחלוקת של הרב, אותן הוא מגדיר כ"הצהרות מפלות ובזויות, ובהן קללות איומות, נגד נשים, נגד הלא-יהודים, נגד פוליטיקאים מן השמאל". בהמשך, התייחס הסופר והמחזאי המוערך גם לשסע העדתי וכתב כי "הוא עודד לבדלנות ולקיצוניות את הספרדים, שדווקא כבר היו בדרכם להשתלב בחברה. הוא עמד מאחורי בתי ספר שבהם הפרידו בין בנים לבנות ולא לימדו לימודי ליבה. הוא הנהיג את התנועה הפוליטית שלו כמו אייתוללה אירנית, בלי לאפשר שום דיון אידיאולוגי חופשי. המפלגה שלו, ש"ס, היתה למפלגה הכי מושחתת במערכת הפוליטית".

באשר לעניינים מדיניים-בטחוניים, האשים יהושע את יוסף בכך שהוא "גם איכזב את מחנה השלום הישראלי. בסופו של דבר, הוא תמיד עשה יד אחת עם הימין הישראלי כדי להכשיל כל יוזמת שלום. הוא אף פעם לא התנגד להתנחלויות, שהן עד היום המכשול העיקרי בפני שלום עם הפלסטינים". בסיכום דבריו כתב יהושע ש"עובדיה יוסף היה דמות כריזמטית אך גם שלילית, ואני מקווה שהסתלקותו תביא לשינוי לטובה בחברה ובדמוקרטיה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully