וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום המצעדים השנתיים: ירדנה ארזי זמרת השנה של רשת ג'

4.9.2013 / 17:03

הרשת ערכה מצעד ללא הצבעות מאזינים והזמרת הוותיקה היא זו שנבחרה לתואר הרם. בגלגלצ אסף אבידן הפך לזמר הראשון שלא יוצר בעברית שזוכה לתואר איש השנה. רייכל ועמדי בפסגות

אם במקרה חיפשתם עוד סיבה לרפורמה ברשות השידור, אז כנראה שמשהו התקלקל גם במכונת הזמן של רשת ג': זמרת השנה לתשע"ג בתחנת הרדיו שמנגנת רק מוזיקה ישראלית היא ירדנה ארזי. לא תשנ"ג, לא תשמ"ג, לא תשל"ג. לא שרית חדד. לא רוני דלומי. לא טעיתם בקריאה: ירדנה ארזי היא זמרת השנה. הזמרת הוותיקה, מהמבצעות הישראליות הגדולות בכל הזמנים - זכתה אי אלו פעמים בעבר בתואר, אך הוציאה לאורך תשע"ג שיר חדש אחד בלבד - "זמן של אולי" (מקום 11 במצעד של הרשת) ולצדו אוסף ביצועים לשירי ארץ ישראל - לא בדיוק פס הקול המייצג של השנה הנוכחית. למען ההגינות נאמר שלראשונה בתולדותיה ערכו אנשי רשת ג' את המצעד השנתי על בסיס שקלול תוצאות המצעדים השבועיים ונתוני השמעות פנימיים של הרשת, ללא הצבעות של מאזינים. התוצאה האבסורדית הנוספת של השיטה הזו, היא כניסתם של שירים שצעדו גם בשנה שעברה - למשל "קולות הלב", במקום הרביעי במצעד הנוכחי, צעד גם במקום ה-18 במצעד של תשע"ב.

נבחרי וואלה! תרבות במוזיקה הישראלית של תשע"ג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זמרת השנה של רשת ג'. ארזי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד ברשת ג', "נגמר" של עידן עמדי הוא שיר השנה, והלוחם המזמר זכה גם בתואר זמר השנה. הרכב השנה שנבחר הוא עילי בוטנר וילדי החוץ והשיר המושמע ביותר לשנת תשע"ג ברשת ג' הוא "תמיד חוזר אלייך" של אדם גורליצקי, שצועד במקום החמישי במצעד. העשירייה המלאה, לפי הסדר: "נגמר" של עידן עמדי, "עוד" של נתן גושן (כזכור, השיר המושמע ביותר השנה ברדיו על פי נתוני אקו"ם), "אני לא מפסיק להתרגש ממך" של דני רובס, "קולות הלב" של מירי מסיקה וגלעד שגב, "תמיד חוזר אלייך" של אדם גורליצקי, "עכשיו קרוב" של הפרויקט של עידן רייכל, "תחזיקו" של רוני דלומי, "סטטוס מאוהב" של אייל גולן, "שמיים" של יגאל בשן ו"תרמיל" של עברי לידר. המאוכזבת הגדולה היא קרן פלס, ששירה "לייק וונאקה" שהוא מהשירים המושמעים ביותר השנה - הן על פי נתוני אקו"ם והן על פי נתוני Media Forest - ממוקם במקום ה-26 הנמוך בלבד.

רשימת השירים הכי מושמעים ברדיו - מעוותת. דעה

שיר השנה של רשת ג': "נגמר" של עידן עמדי

בינתיים גם בגלגלצ אתגרו את הקונספט הקבוע של המצעד ובמקום הקטגוריות המסורתיות של זמר, זמרת, הרכב ופריצת השנה בחרו שם שלושה יוצרים לקטגוריה כוללת של "אנשי השנה במוזיקה": עידן רייכל והפרויקט שלו, עילי בוטנר וילדי החוץ שלו, ואסף אבידן - בחירה ראשונה בתולדות מצעדי הפזמונים השנתיים הישראלים של זמר שיוצר בשפה שאיננה עברית. אבידן הכניס גם שני שירים למצעד: "Love It or Leave It" (מקום 30) ו"One Day\Reckoning Song" (מקום 7). גם כאן שלושת השירים המושמעים ביותר השנה ממוקמים נמוך - "עוד" של נתן גושן במקום ה-20, "לייק וונאקה" במקום ה-32 ו"אולי הלילה" של משה פרץ כלל לא צעד במצעד השנה.

רעש וסלסולים: שנת המדבר של המוזיקה הים תיכונית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מאנשי השנה במוזיקה של גלגלצ. אסף אבידן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיר השנה של גלגלצ לשנת תשע"ג הוא "בלילה" של הפרויקט של עידן רייכל, ואחריו בהתאמה "עכשיו קרוב" של הפרויקט, "בזמן האחרון" של עידן עמדי, "תם ולא נשלם" של עילי בוטנר וילדי החוץ, "זמן להתעורר" של הדג נחש, "נגמר" של עידן עמדי, "one day/reckoning song" של אסף אבידן, "כל החלומות", "את" ו"מלאת אהבה" - שלושתם של אייל גולן. בסך הכל, שני שירים משותפים בלבד בעשיריות של שתי הרשתות.

אקו"ם: השיר המושמע ביותר השנה - "עוד" של נתן גושן

שיר השנה של גלגלצ: "בלילה" - הפרויקט של עידן רייכל

כזכור, אתמול פורסמו כאן בוואלה! תרבות נתוני השמעות שחשפו כי 16% בלבד מהשירים הישראלים בשתי התחנות הם מזרחיים, וכי רק בשלושה מכל עשרה שירים יישמע קול נשי. המגמה תואמת במדויק את תוצאות המצעדים: רק 12 מתוך 80 (40 הגדולים של כל תחנה) הם שירים מזרחיים, כ-15% בלבד. ב-24 מתוך ה-80 יישמע קול נשי - 30% בדיוק.

בדיקת וואלה! תרבות: בקושי 16% מהשירים ברדיו הארצי - מזרחית

המצעד של מוזיקה 24, בשיתוף אתר מאקו ותחנות הרדיו האזוריות בהגשת סלוצקי ודומינגז, נשא באופן טבעי אופי קרוב יותר לרוחו של הערוץ, ושיר השנה שם הוא "כל החלומות" של אייל גולן. אחריו בעשירייה מגיעים (בהתאמה) "בלילה" של הפרויקט של עידן רייכל, "את" של אייל גולן, "כשאלך" של דודו אהרון, "תחזרי" של שרית חדד, "רצים באוויר" של גיא ויהל, "סטטוס מאוהב" של אייל גולן, "שגעת טרפת" של ליאור נרקיס, "אולי הלילה" של משה פרץ, ו"זמן להתעורר" של הדג נחש. להרכב השנה נבחר הפרויקט של רביבו, איזי נבחר כפריצת השנה, ושרית וחדד ואייל גולן, המלכים היציבים של הז'אנר, נבחרו לזמרת וזמר השנה. לקליפ השנה של מוזיקה 24 נבחר "Life Happens" של אסתר רדא.

ומה שיר השנה שלכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully