וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דה וויס" מגיבים על ההאשמות בהענקת במה להטרדה מינית: "אנו מתנצלים"

19.1.2013 / 22:24

בשקופית ששודרה בפתיחת הפרק של "דה וויס" הערב התנצלה ההפקה בפני הצופים שנפגעו מדבריו של מייקל אלחדיף ששודרו בתכנית. ההתנצלות בעקבות מחאה של ארגוני נשים

לאחר המחאה שקמה בעקבות דבריו של מייקל אלחדיף בתוכנית "דה וויס", שתיארו את המפגש שלו עם הזמרת ג'ניפר לופז והוגדרו על ידי ארגוני נשים כהטרדה מינית – הפקת התוכנית מתנצלת. בפתח הפרק ששודר הערב (שבת) הוצגה שקופית עם המילים הבאות: "אנו מתנצלים במידה ומי מצופינו נפגע מאמירות שנשמעו במהלך התוכנית, כאלה שהיו יכולות להתפרש כפוגעניות. The Voice הינה תכנית בידור משפחתית וחיובית ואין ולא היתה לא כל כוונה לפגוע ברגשותיהן של אוכלוסיות כלשהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתנצלות, מתוך "דה וויס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר השבוע התעוררה סערה בעקבות דבריו של אלחדיף, בן 24 מלוס אנג'לס, שתיאר בתכנית מה-19 בדצמבר את חוויותיו בריאליטי הכשרונות האמריקאי "אמריקן איידול". "הגעתי ל-40 המקומות הראשונים ולמדתי הרבה על איך תעשיית המוזיקה עובדת", סיפר אלחדיף למנחה התכנית מיכאל אלוני, רגע לפני האודישן שלו. "דיברתי עם ג'יי לו (ג'ניפר לופז, המשמשת כאחת השופטות בתכנית האמריקאית) זה היה מאוד כיף". בשלב הזה אלוני שאל את אלחדיף "דיברת עם ג'יי לו?", ואילו אלחדיף ענה: "נגעתי בתחת שלה. עשינו חיבוק והידיים שלי 'נפלו' ו... היא צחקה, היא צחקה והיא אמרה לי שזה מאוד יקר. יש לה ביטוח עליו. זה כנראה היה החלק האהוב עלי ב"אמריקן איידול'".

לאחר מכן נראה אלוני כשהוא אומר לאלחדיף "אני אזהיר את שרית (חדד, מנטורית ב"דה וויס", נ.ה), כשתחבק אותה, אני אגיד לה, בסדר?", ואילו אלחדיף השיב לו: "תגיד לה... היא חתיכה, אני באמת חושב את זה". בסופו של דבר כל המנטורים סובבו את כסאותיהם במהלך האודישן של אלחדיף, שבחר להצטרף לקבוצה של המנטור אביב גפן.

בעקבות האירועים הללו, מספר אירגוני נשים פנו במכתב אל להפקת התוכנית בדרישה להתנצלות על כך ששידרה בפריים טיים קטע שלכאורה נותן לגיטמציה לאנקדוטה על תקיפה מינית של אישה - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. נוסף על כך, נשלח מכתב מחאתי לחברת ההפקות ההולנדית Talpa Production, מפיקת הפורמט המקורי, וזאת בכדי ליידע אותה על שהתרחש בגרסה הישראלית של התוכנית. "זה לא הצחיק אותי", סיפרה לוואלה! תרבות פליאה קטנר, פעילה בארגון "מתפקדות: לובי פמניסטי". "יותר משלא הצחיקה אותי התגובה של המנחה, לא מצחיקה אותי התגובה של התקשורת לזה, שהיא לא רק לא קיימת - אלא נותנת לזה מקום. התגובה הכללית היא גיחי גיחי וצחוקים כשאנשים מספרים דברים כאלה. לתרבות פופולרית יש הרבה כוח. תקשורת משקפת מציאות והיא גם בונה אותה. כשמשדרים דברים כאלה זה כאילו בסדר ולגיטימי. יכלו לא לשדר את הקטע הזה בכלל או לחילופין לשדר אותו עם תגובה הולמת, שלא תופסת את כל העניין הזה כתקין".

צפו במייקל אלחדיף מספר על המפגש עם לופז (החל מ-08:45):

"בעקבות התלונות הרבות פתחה לשכת נציב פניות הציבור ברשות השנייה בבירור, במהלכו פנתה לזכיינית המשדרת ולתחום טלוויזיה ברשות השנייה, המפקחת בין היתר על תכנית זו", נכתב בתגובה שהתקבלה מוקדם יותר השבוע אצל הפעילות מאת הרשות השנייה. "אם הייתה זו בדיחה, אזי זו בדיחה תפלה וסרת טעם שמוטב היה לו לא נאמרה. בעולם של ימינו, בו גופן של נשים מוחפץ השכם וערב והן מוצגות כאובייקט מיני, מצאתי כי מקום לשמור על כבודן ומוטב היה לו הזכיינית היתה מגלה רגישות גדולה יותר ומשמיטה את הקטע הזה משידור"

ביום שני האחרון עוד עלו קולות מעט פחות מתנצלים מהזכיינית רשת, שמסרה אז את התגובה הבאה: "כפי שכבר אמרנו בעבר, מייקל ג'ייד הוא מתמודד בדה וויס שעלה לארץ מארה"ב. מייקל סיפר על פגישתו עם הזמרת המפורסמת ג'ניפר לופז, השניים התיידדו במהלך הצילומים ובמהלך הפגישה ביניהם נוצרה התלוצצות משותפת על הנושא המפורסם - 'הביטוח על ישבנה'. במהלך חיבוק הפרידה ביניהם, קרה מצב שידו נגעה בישבנה. הכל נעשה ברוח טובה, גם האופן שמייקל סיפר על כך למיכאל. אנו ממליצים לארגוני הנשים שפעילותן חשובה וברוכה להפנות את מרצן ופעילותן לנושאים החשובים הנמצאים על סדר היום ומאחלים להם הצלחה גדולה בהפגנה".

מה חשבתם על ההתנצלות? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דה וויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully