וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לערוץ 10: תשלום חובות הערוץ לא יידחה

אמילי גרינצווייג

8.11.2011 / 11:29

בתום דיון סוער בוועדת הכלכלה שעסק גם בפרסומים אודות התערבות ממשלתית בנעשה בערוץ, החליטו חברי הכנסת שלא לדחות את מועד תשלום חובותיו. ח"כ ניצן הורוביץ: "יש כאן סתימת פיות"

בתום דיון סוער בוועדת הכלכלה אודות הרחבת מערך עידן פלוס, החליטו חברי הכנסת שלא לדחות בשנה את מועד תשלום החובות של הערוץ, העומדים על 60 מיליון שקלים, ברוב של 8 חברי כנסת מול 5.

דחיית חובות ערוץ 10-כותרות אחרונות:

שאמה-הכהן: "ייתכן ואלו ימיו האחרונים של ערוץ 10"
ערוץ 10 מבקש דחיית חובות
ערוץ 10 בדרך לגל פיטורים - בעקבות המשבר

הדיון עצמו היה סוער למדי וכלל האשמות ב"רדיפה פוליטית" של הממשלה את הערוץ: "מאחורי ההחלטה שלא לאפשר לערוץ לדחות את החובות עומדת מגמה פוליטית מסוכנת בכוונה לסגור את ערוץ 10", אמר ח"כ נחמן שי (קדימה). "יצא חוזה שאומר 'אנחנו לא ניתן לערוץ לשדר'".

"יוצא מסר לציבור של רדיפה פוליטית נגד ערוץ תקשורת", אמרה ח"כ נינו אבסדזה (קדימה), שצפויה להגיש הצעת חוק פרטית בנושא לאחר שנדחה בוועדת הכלכלה. "זאת מלחמה נגד חופש הביטוי. אומרים לתקשורת 'תסתמו את הפה' או תתנהגו כמו שהממשלה רוצה'". ח"כ דב חנין (חדש) טען כי הבעיה היא הריכוזיות בשוק התקשורת: "המגמה הזו מדאיגה", אמר חנין. "הסכנה שערוץ 10 ייסגר היא ברורה ומידית". מאוחר יותר הוצא ח"כ חנין מהדיון על ידי יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), לאחר ויכוח עם ח"כ אופיר אקוניס, אך היה זה אקוניס שקרא לעבר חנין "אתה קומוניסט שלא מבין שום דבר".

ח"כ שאמה-הכהן דחה את הטענות בעניין התנגדותו והתנגדות משרד האוצר לדחיית חובות ערוץ 10, העומדים על כ-60 מיליון שקלים: "צריך לזכור שבעלי הערוץ הם אנשים אמידים מאוד ויכולים להעביר לערוץ כספים. לא צריך לייחס את הכל לאינטרסים פוליטיים כדי להסיט את העניין מהדיון האמיתי". ח"כ שאמה-הכהן התייחס גם לפרסומים בדבר רצונה של לשכת ראש הממשלה להדיח עיתונאים בערוץ 10: "הדברים לא נכונים, זו דמגוגיה זולה".

ח"כ שאמה-הכהן אף פנה למנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי שנכח בדיון, ושאל אותו לגבי התערבות ממשלתית בנעשה בערוץ. "אני לא אמרתי שהיה דבר כזה ואני לא רוצה להתייחס", אמר ורשבסקי והוסיף לאחר מכן. "הערוץ יעמוד בכל התחייבויות התוכן. דחיית התשלומים היא לא מחיקת חובות, זה לא יפגע בציבור".

יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, אמר כי "בשלוש השנים האחרונות הפכנו את שוק התקשורת רק כדי להשאיר את ערוץ 10 בחיים. היום הוא (יוסי ורשבסקי - א"ג) עומד בכל מחויבויות התוכן ועכשיו פתאום, עם התיקון הטכני הזה, הערוץ הזה לא מעניין אתכם. אתם מחסלים את ערוץ 10".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), שהיה עיתונאי ערוץ 10, תקף בחריפות את חברי הקואליציה: "הערוץ סובל מלחץ בלתי נסבל מלשכת ראש הממשלה, ששיאו בפרשת ההתנצלות. העבירו אותם זובור שחייב את התפטרות מנכ"ל חברת החדשות, מסע נגד מוקדי ביקורת וחשיבה חופשית. אתם סותמים פיות".

גם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', השתתפה בדיון ואמרה כי לדעתה, "ערוץ 10 יתמזג בסופו של דבר עם רשת. אין מקום וכדאיות כלכלית ליותר ערוצים כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully