וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס המאן-בוקר: ג'וליאן ברנס זכה

18.10.2011 / 23:22

ברנס, שהיה מועמד לפרס הספרותי היוקרתי כבר שלוש פעמים בעבר, זכה סוף סוף על ספרו "The Sense of an Ending". "זה הספר שמדבר לאנושות במאה ה-21", נימקו השופטים

הסופר הבריטי ג'וליאן בארנס זכה הערב (שלישי) בפרס המאן-בוקר לספרות. מדובר באות הספרותי החשוב בבריטניה ואחד הפרסים היוקרתיים בעולם הספרות כולו. הפרס הוענק לבארנס בזכות ספרו "The Sense of an Ending".

"הספר כתוב בצורה יפהיפייה", אמרה יו"ר חבר השופטים של הפרס, הסופרת סטלה רימינגטון. "חשבנו שזה ספר שמדבר לאנושות במאה ה-21". הסופר הלונדוני בן ה-65 נחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה, לאחר שהיה מועמד לפרס כבר שלוש פעמים בעבר. בטקס שנערך בלונדון הוכרזה זכייתו של בארנס, מתוך שישה מועמדים ברשימה הסופית, והוענק לו הפרס הכספי בסך 50 אלף לירות שטרלינג. ההחלטה על זכייתו של בארנס התקבלה פה אחד.

הספר הזוכה עוסק בחברות מילדות ובפגמים שקיימים בזכרונות. הדמות הראשית בספר היא של גבר בגיל העמידה המקבל בירושה יומן, והקריאה בו מובילה אותו להרהר בדרכים השונות בהם בחרו הוא וחבריו, והמקומות השונים אליהם הגיעו. יו"ר חבר השופטים ציינה כי למרות שהדמות הראשית נראתה בתחילה "משעממת למדי" במהרה התגלה כי הסיפור שונה לגמרי. "אחד הדברים שהספר עושה הוא לדבר על האנושות, אף אחד מאיתנו לא באמת יודע מי אנחנו, אנחנו מציגים עצמנו בדרכים שונות". לדבריה, הספר הוא "קלאסיקה של הספרות האנגלית".

כאמור, הסופר היה מועמד בעבר לפרס כבר בשנת 1984 עבור "התוכי של פלובר", ב-1998 על "אנגליה, אנגליה" וב-2005 על "ארתור וג'ורג'". רבים מספריו תורגמו לעברית, בהם גם הספרים שהיו מועמדים לפרס בעבר.

מנתוני מכירות הספרים בבריטני עולה כי ששת הספרים שהגיעו לרשימת המועמדים הסופית של הפרס מכרו יחדיו יותר עותקים מכל רשימה מקבילה בהיסטוריה. במקביל לברכות על הישג המכירות יש גם מי שביקרו את השופטים על בחירות פופולריות שלטעמם יפגמו ביוקרת הפרס.

פרס המאן-בוקר: מי היו המועמדים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully