וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה קוראת לפיטוריו של אברי גלעד מגל"צ

אמילי גרינצווייג

30.8.2011 / 14:19

פורום שראקה פרסם עצומה בעקבות התבטאויותיו של מגיש "המילה האחרונה" בתוכנית. אברי גלעד: "הכי קל לקרוא למי שמבקר את ערביי ישראל גזען"

פורום שותפות שאראקה דורש לפטר את אברי גלעד, מגיש התוכנית "המילה האחרונה" בגלי צה"ל, זאת בעקבות התבטאויות גזעניות ומסיתות לכאורה שהשמיע בתוכנית.

הפורום, המהווה קואליצייה של ארגונים חברתיים, פתח עצומה אינטרנטית הקוראת לגולשים להצטרף לבקשה כאשר הכוונה היא להעביר את העצומה למפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק, ולמועצת העיתונות. הקריאה מתייחסת לתוכנית אותה הגיש גלעד בים ראשון האחרון בה אמר בין היתר "שיגמר כבר הרמאדאן אני משפץ הפועלים מגיעים כל יום אין להם כוח לזוז.. אני לא מאשים אותם..אין שתייה על הביגום (הטעות במקור א.ג) ובשעה 10 הם פשוט נושרים". גלעד התייחס גם לעלייה במספר הילדים שנהרגים בתאונות דרכים "המגזר השני בו נהרגים מרבית הילדים הוא המגזר הערבי... אנחנו יודעים היטב כיצד נוהגים בני דודינו...סוציולוגים מסבירים שזו סוג של התרסה נגד השלטון היהודי".

לבסוף דיבר גלעד על ההשפעה ההולכת והגוברת של התנועה האיסלמית ואמר כי דבר זה יחד עם אמירתו של אבו מאזן לפיה "אין לדרוש מהפלסטינים להכיר באופיה היהודי של מדינת ישראל" כי "יגיע היום שבלית ברירה, בעצב גדול אך גם בשמחה בלתי מוסתרת, נצטרך לשרטט גבולות אחרים לגמרי, גבולות שבאמת יהפכו שאת ישראל למדינה הכי יהודית שאפשר", אמר גלעד והתייחס לאיזור המשולש. גלעד הוסיף כי הדבר נובע מכך שהציבור הערבי הנו "שבוי של קומץ קיצונים שלאף אחד אין אומץ לעמוד מולו, כי מי שקם מול קיצונים אוכל אותה עם כל הפיתה".

בעצומה נכתב " אין ספור תלונות הוגשו כבר לגל"צ על ההסתה והגזענות של השדרן, אבל השדרן ממשיך בשלו. אי אפשר להניח לגלעד להמשיך למעול בתפקידו כעיתונאי ולחבל בסיכוי לחיים משותפים בישראל - הגיע הזמן לקריאה ציבורית לפיטוריו של אברי גלעד!".

רלוקה גנאה, רכזת התקשורת של שותפות-שראקה: "העובדה שיש לו מיקרופון פתוח ואף אחד לא מציב לו גבולות, זו פשוט בריונות. זו לא תלונה ראשונה.הוא מועל בתפקידו כעיתונאי לא יתכן שעיתונאי יסית לגזנאות והסתה נגד ציבור שלם באופן שיטתי, זה הדבר הכי לא אתי שיש.

אברי גלעד מסר בתגובה :"במקום לקחת אחריות על רמות הפשיעה ועל הנהיגה העבריינית במגזר, הכי קל לקרוא למי שמבקר את ערביי ישראל גזען. אני מאמין שכל האזרחים שווים בזכויות ובחובות. אני משתוקק לדו קיום בכבוד בכל ליבי. אבל מי שלא מוכן אפילו להקים תחנת משטרה בעירו, שלא יתפלא שגם יהודים בלתי גזעניים כמוני מביעים חשש שחיים משותפים בישראל עשויים להתברר כבלתי אפשריים, למרבה הטרגדיה".
מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "אברי גלעד הביע את דעתו האישית בלבד והתנצל על כך בשידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully