וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "כוכב הקופים: המרד" עדיין במקום הראשון

14.8.2011 / 14:36

הלהיט שמר על הפסגה וגבר על התחרות מצד העיבוד לרב המכר "העזרה", הפרק החמישי בסדרת "יעד סופי", הסרט של "Glee" ועוד סרטים חדשים בשוק

ארבעה סרטים חדשים ושונים מאוד זה מזה הגיעו בסוף השבוע האחרון לבתי הקולנוע בארצות הברית, אבל "כוכב הקופים: המרד" בכל זאת הצליח לשמור על הפסגה גם בשבוע השני להפצתו.

הלהיט המפתיע, שאיש לא חזה מראש את מידת איכותו והצלחתו, נהנה מהתגובות הטובות מפה לאוזן כדי להחזיק מעמד היטב ולאגור 27 מיליון דולר בסוף השבוע. הדבר סייע להכנסותיו לעקוף בקלילות את רף מאה מיליון הדולר, וכעת מאזנו הכללי עומד על 104 מיליון דולר. הנתון המרשים הזה הוביל את אולפני FOX להכריז כי לסרט מתוכננים לכל הפחות שני המשכונים.

מזל טוב, יש כבר מועמדת ראשונה לאוסקר

בניגוד ל"כוכב הקופים: המרד", הרי ש"העזרה" לא יתניע מחדש סדרת סרטים, ובכל זאת הוא מסתמן כהצלחה נאה: וכך, בימים הראשונים להפצתו ליקט העיבוד לרב המכר של קתרין סטוקט על יחסים בין נערה לבנה ומשרתות שחורות במיסיסיפי של שנות השישים סכום של 35.4 מיליון דולר.25.5 מיליון דולר מתוכו הושגו בסוף השבוע, והשאר נאספו בהקרנות מוקדמות מיוחדות במהלך השבוע, שהיו רווחיות כשלעצמן וגם הגבירו את הדיבור הטוב סביב הסרט.

כמה גורמים עומדים מאחורי המספרים היפים של "העזרה": קודם כל, הוא מבוסס על רב-מכר מפלצתי שבילה לא פחות מעל מאה שבועות ברשימת רבי-המכר, כך שמלכתחילה היה לו בסיס טוב להצלחה; כמו כן, כפי ש"ג'ולי וג'וליה", "לאכול, להתפלל, לאהוב" ו"מאמא מיה" הוכיחו בעבר, סרטים הפונים בעיקר לנשים נוטים להצליח בתקופה זו של השנה, שבה לקהל היעד המסוים הזה פשוט אין שום דבר אחר לראות בקולנוע.

נוסף לכך, "העזרה" הציג צוות שחקנים חוצה גילאים ומגזרים, מאמה סטון ועד ויולה דיוויס, מה שסייע לו להביא לאולמות לבנות ושחורות, צעירות ומבוגרות. אם כל זה לא מספיק, היה לו קמפיין שיווק חכם ואגרסיבי שפעל לאורך המדינה כולה, ובסיכומו של דבר הוא גם נהנה מביקורות מעולות. כל זה חיזק את יומרות האוסקר של "העזרה", אחד מן הסרטים היחידים שנוצרו כדי להיות חלק גם מעונת הקיץ וגם מעונת הפרסים. צפו, בין השאר, למועמדות של ויולה דיוויס (שכבר היתה מועמדת בזמנו על הופעתה ב"ספק").

הסוף של "יעד סופי"?

ועתה נפנה לשלוש הכישלונות של סוף השבוע. המתון מביניהם היה "יעד סופי 5", הפרק החמישי בסדרת האימה על הצעירים הנרדפים בידי מלאך המוות, שנכנס למקום השלישי עם הכנסות של 18.4 מיליון דולר. זהו סכום סביר, אבל הוא מאכזב לאור הציפיות, לאור מחירי הכרטיסים הגבוהים של הקרנותיו התלת-ממדיות ובעיקר לאור העובדה שעד כה, כל פרק בסדרה הרוויח יותר מקודמו.

"יעד סופי 5", לעומת זאת, שינה את המגמה והכניס דווקא פחות מהפרק הרביעי. הסיבה לכך, ככל הנראה, היתה תחושת לאות בקהל: "יעד סופי 4" היה הפרק הראשון בסדרה שהוצג בתלת-ממד, והקהל נהר לראותו מפני שהסתקרן לראות כיצד החידוש הזה משפיע עליה.

לעומת זאת, לפרק הזה לא היה שום דבר חדש להציע, וחוץ מן המעריצים האדוקים של הסדרה או מאלה שממש סבלו מהבצורת הקיצית בסרטי אימה, רוב הציבור הרגיש שהוא יכול להסתדר גם בלעדיו. מקבלי ההחלטות מבינים שאין סיבה שהתחושה הזו תשתנה בעתיד, כך שאפשר להאמין כי "יעד סופי" מצטרפת ל"המסור" ברשימת סדרות האימה שמתו השנה.

ג'סי אייזנברג לא שווה בלי מארק צוקרברג

כישלון גדול עוד יותר היה "30 דקות או פחות", הקומדיה השחורה שהפגישה מחדש בין הבמאי רובן פליישר והשחקן ג'סי אייזנברג, שכבר שיתפו פעולה ב"זומבילנד". אז הם עשו קופה יפה, אבל הפעם הסרט שלהם הכניס 13 מיליון דולר בלבד ונכנס רק למקום החמישי.

הסיבה לכך היא שבניגוד ל"זומבילנד", שהשתייך לז'אנר מוכר ואהוב ופנה בהצלחה לחסידיו, "30 דקות או פחות" לא ממש הצליח להבהיר איזה מין סוג סרט הוא, והקהל האמריקאי לא אוהב דברים כאלה. כל מה שאפשר היה להבין מן הטריילרים הוא כי פליישר ואייזנברג מציגים כאן הומור מקברי ולא קל לעיכול, וגם את זה הקהל לא מחבב.

חוץ מזה, למרות הופעתו ב"הרשת החברתית", אייזנברג עדיין אינו ממש שם מושך קהל, והשחקנים שמופיעים כאן בצדו, עזיז אנסרי למשל, ודאי אינם כאלה. גם הביקורות לא היטיבו עם הסרט, כך שבסך הכל כישלונו היה די מתבקש.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

איזו באסה ל"Glee"

ונסיים ב"Glee: The 3D Concert Movie", המתעד בתלת-ממד הופעה של כוכבי סדרת הטלוויזיה. זהו הכישלון הגדול מכולם השבוע, שכן הציפייה היתה שהוא ייכנס לחמישייה הראשונה, אבל הוא הכניס 5.7 מיליון דולר בלבד ואפילו לא הצליח להשתחל לעשירייה.

חילופי ההאשמות בתוך הוליווד כבר החלו, וכרגיל, הנצלבים העיקריים הם אנשי השיווק שלפי הטענות היו שאננים מדי וחשבו שקהל המעריצים הגדול של הסדרה יעשה את העבודה בשבילם. ואולי הסיבה לכישלון היא שיש גבול עד כמה אפשר לחלוב את הפוטנציאל הכלכלי של "Glee"? כך או כך, בקרוב יתאדה הסרט מן האקרנים בארצות הברית, ובישראל בכלל לא נזכה לראותו על המסך הגדול.

הטבלה במלואה

1. "כוכב הקופים: המרד" - 27, 104

2. "העזרה" - 25.7, 35.5

3. "יעד סופי 5" - 18.4

4. "הדרדסים" - 13.5, 101.5

5. "30 דקות או פחות" - 13

6. "הפלישה למערב" - 7, 80.8

7. "טיפש, מטורף, מאוהב" - 7, 55.3

8. "קפטן אמריקה" - 6.5, 156.2

9. "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'" - 6.7, 356.8

10. "חיים בהחלפה" - 6, 25.5

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully