וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון בוערת: חנויות היוקרה נבזזות

לירוי שופן

10.8.2011 / 13:35

מניפוץ חלונות בוטיק של לואי ויטון ועד להצתת סניף של מיס סלפרידג'ס - המתפרעים מעדיפים לבזוז את חנויות היוקרה

הפרעות באנגליה, שהחלו בסוף השבוע האחרון לאחר ששוטר ירה בצעיר מקומי בשכונת טוטנהאם בלונדון, גובות מחיר גם בקרב קמעונות האופנה, לאחר שחנויות ובוטיקים רבים הפכו מטרות לוונדליזם וביזה. מבין הדוגמאות הרבות אפשר לציין את סניף לואי ויטון בברמינגהם, שחלון הראווה שלו נופץ, את בוטיק אמפוריו ארמני באותה העיר, ואת חנות מותג הג'ינסים האיטלקי דיזל במנצ'סטר, שתכולתה נגנבה.

לא רק מותגים זרים הפכו מטרה, אלא גם חברות בריטיות מן השורה. במנצ'סטר הציתו אמש מתפרעים סניף של מיס סלפרידג'ס, חברת בת של טופשופ, ובזזו סניף של 'פריטי גרין', קו האופנה השייך לליאם גלאגר, אקס להקת אואזיס. אלה מצטרפים אל סניף מותג מוצרי העור סמית'סון ובוטיק מותג הנעליים הפופולרי קורט גייגר, שהושחתו בלונדון בתחילת השבוע.

חנות תכשיטים מנופצת בלונדון. GettyImages
חנות תכשיטים מנופצת בלונדון/GettyImages

מתוקף האלימות הגוברת, החלו מותגים רבים לנקוט בשורה של פעולות מנע. על פי דיווחים שונים בעיתונות הזרה, ברחוב בונד בלונדון, המאכלס חלק ניכר מבתי האופנה היוקרתיים, בוטיקים רבים החליטו לסגור את דלתותיהם מוקדם יותר בכל יום, או לא לפתוח אותם כלל למסחר. זאת ועוד, מרבית חלונות הראווה במקום פונו ועומדים ריקים, או שמוסמרו בלוחות עץ, מחשש שתכולתם היקרה תיגנב. עדים מציינים כי חלק מהחנויות נראות מבחוץ נטושות לחלוטין.

עדיין מוקדם לקבוע בוודאות האם המתפרעים מבקשים להשחית את חנויות אופנת יוקרה באופן ספציפי, כעדות למלחמת מעמדות חברתית. כך או אחרת, היקף המכירות בבריטניה עומד להיפגע.

חנות מיס סלפריג'ס עולה באש בברמינגהם. רויטרס
חנות מיס סלפרידג'ס עולה בלהבות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully