וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת עורך "ארץ נהדרת" במדי אס-אס מופצת ברשת

יהושע בריינר ופנחס וולף

9.3.2011 / 0:16

פעילי ימין מפיצים את תמונתו של מולי שגב לבוש במדי אס-אס. זאת עקב שורה של מערכונים ביקורתיים על מתנחלים ולאחר שכינה את שר החוץ ליברמן "פאשיסט". שגב: נמשיך לבטא את הקול השפוי

פעילי ימין החלו אתמול (שלישי) להפיץ את תמונתו של העורך הראשי של התוכנית "ארץ נהדרת", מולי שגב, כשהוא לבוש במדים של קצין אס-אס זאת ככל הנראה, כמחאה על דבריו של שגב אתמול בנאום שנשא במכללה למנהל בהם כינה את שר החוץ אביגדור ליברמן - "פאשיסט".

בתמונה נראה שגב לבוש כקצין נאצי, כשעל זרועו צלב קרס, ומעליו שם התכנית, כאשר האות הראשונה הוחלפה בסמל הנאציזם. בפורום "רוטר" דווח, כי התמונה נלקחה מפורום "הימין האמיתי", אתר אינטרנט המופעל על ידי פעיל הימין חיים בן פסח השוהה בארה"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התכנית ארץ נהדרת מאוד אוהבת להשוות מתנחלים, אנשי ימין וסתם יהודים טובים לנאצים", נכתב באתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונה הועלתה לראשונה לאתר של התנועה לפני כשנה. זאת לאחר שהתכנית שידרה מערכונים בהם הוצגו המתנחלים כחוטפי חיילים, וכן בעקבות המערכון בו הוצג ח"כ יעקב כ"ץ (האיחוד הלאומי). הגולש "האלקשי", שהעלה את תמונתו של שגב לאתר, כתב אז כי "התכנית ארץ נהדרת מאוד אוהבת להשוות מתנחלים, אנשי ימין וסתם יהודים טובים לנאצים. מסתובבת ברשת התמונה הזו, של מפיק התוכנית מולי שגב, שיכולה להסביר את פשר האובססיה של תכנית הפרופגנדה המתועבת הזו לנאצים ולנאציזם. אה, ושכחתי, מדובר בסאטירה".

בפאנל שהתקיים אתמול במכללה למנהל, ביוזמת המכון הישראלי לדמוקרטיה, בנושא "הסאטירה כשומרת המסך הדמוקרטי", אמר שגב: "זה שחלק מהצופים אולי לא מצטמררים מהמערכונים על ליברמן זאת בעיה. אנחנו יכולים רק לעודד ולעורר את הצד השפוי במדינה הזאת, שלא יוותר על המדינה הזו כל כך בקלות. אבל אין לנו יומרה או יכולת לעשות משהו מעבר לזה".

מולי שגב מסר היום לוואלה! חדשות בתגובה להפצת תמונתו במדי אס-אס, כי הוא "מניח שהאנשים שפרסמו את התמונה לא מזדהים עם המערכונים הסאטיריים ב'ארץ נהדרת', וכוונתם להרתיע אותנו מלהמשיך ולעסוק בנושאים האלה. צר לי לאכזב אותם. נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו כדי לתת ביטוי לקול השפוי במדינה הזאת".

חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) התייחס להפצת תמונתו של מולי שגב במדים של קצין נאצי. לדברי גילאון, "אלה התוצאות של מי שמתקראים רבנים שמסיתים ומדיחים להלבשת אנשים במדי אס-אס. אסור לטעות. מדובר בפרנסי העדה שמכוונים לשם ולא לאזובי הקיר. המשטרה לוקחת בני טיפש עשרה בחוות גלעד ויורה פלסטיק וזה חמור מאוד, אבל הרבנים הגדולים הם אלו שמסיתים את הילדים. אנחנו יודעים את התוצאות של הלבשת דמויות בעבר במדי אס-אס ולאן זה מוביל, והעניין מסוכן מאוד". גילאון הוסיף: "הם לא רבנים ולא יהודים, וכל מי שעובד מדינה ועושה ואומר את הדברים האלה - צריך לפטר אותו. אל הגדולים והחשובים צריכה להיות מופנית האצבע המאשימה".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ אורי אורבך, אמר לוואלה חדשות, כי "בהנחה שלא מדובר באבישי רביב, הרי ששוב מוכח כי הומור, חוש מידה וחוש טעם, אינם הצד החזק של גורמים מסוימים בימין הקיצוני. אם כי אני חייב לציין שהבמות העומדות לרשותו של מולי שגב חייבות להבין מדי פעם את האחריות והכוח שיש בידיהן".

לפניות לכתבנו - joshjosh@walla.com

(דיווח ראשון: 18:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully