וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית סוזנה יורק הלכה לעולמה

עינב שיף

16.1.2011 / 5:13

השחקנית שכיכבה ב"הם יורים גם בסוסים" ותמכה בשחרורו של המרגל מרדכי ואנונו, מתה בגיל 72 לאחר מאבק במחלת הסרטן

השחקנית הבריטית סוזנה יורק מתה אמש (שבת), כך אישר בנה אורלנדו לתקשורת הבריטית. יורק מתה לאחר מאבק במחלת הסרטן והיא בת 72, יום הולדת אותו חגגה לפני שישה ימים בלבד. "היא היתה אמא נפלאה", ספד לה בנו. "לא היה דבר שהיא יותר אהבה מלבשל לנו בימי ראשון ולשבת סביב האח בערבים. אני ואחותי סשה מרגישים מאד ברי מזל שהיא היתה אמא שלנו".

יורק התפרסמה בשנות ה-60 בזכות שורת תפקידים בקולנוע. תפקידה המפורסם ביותר היה בסרט "הם יורים גם בסוסים" שביים סידני פולק ובו כיכבה לצד ג'יין פונדה. על תפקידה בסרט היתה מועמדת לאוסקר בקטגורית שחקנית המשנה הטובה ביותר. היא זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן על משחקה ב-"Images" של רוברט אלטמן. בנוסף, גילמה יורק את לארה, אימו של סופרמן בשלושה סרטים מתוך הסדרה המפורסמת בכיכובו של כריסטופר ריב. סרט בולט נוסף בקריירה שלה הוא "טום ג'ונס" בו כיכבה לצד אלברט פיני.

לצד הקריירה הקולנועית והטלוויזיונית הענפה שלה, יורק השתייכה במובהק לצד השמאלי במפה הפוליטית. בין השאר, יורק תמכה בפומבי בשחרור מרגל האטום מרדכי ואנונו מהכלא הישראלי. בשנת 2007 הופיעה בתיאטרון הקאמרי בתל אביב במסגרת פסטיבל שייקספיר, ולקראת תום הופעתה הקדישה סונטה לואנונו, מה שעורר מחאה בקרב הקהל. יורק שלחה אז מכתב התנצלות לעמרי ניצן, המנהל האמנותי של התיאטרון על התנהגותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully