וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן לואץ' לפלסטינים: "לוודא שישראל תהיה מנודה"

שני גורקביץ'

12.1.2011 / 22:11

הבמאי הבריטי, מתומכי החרם על ישראל, ביקר ברמאללה, הביע תמיכה במאבק הפלסטינים לעצמאות ותקף את ישראל בחריפות: "אנחנו חייבים לראות את נוכחות הצדק בארץ הזו"

במאי הקולנוע הבריטי, קן לואץ', ביקר היום (חמישי) ברמאללה והביא עמו מסר לפלסטינים - "אם אתם מפולגים - תיכשלו", אמר הבמאי. לואץ' הגיע לשטחי הרשות הפלסטינית לרגל הקרנת סרטו "כשהרוח נושבת" שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן ב-2006. הסרט מגולל את סיפורם של שני אחים מאירלנד שלחמו בכיבוש הבריטי, ובחילוקי הדעות ביניהם שלבסוף קרעו את משפחתם. לדברי לואץ', לסרט יש קשר למאבק הפלסטינים לעצמאות.

"חשבנו שזה יעניין אתכם", אמר לואץ' למאות הפלסטינים שנדחקו לארמון התרבות ברמאללה לצפות בסרט. "הניסיון מאירלנד הוא שאם אתם מפולגים, אתם תיכשלו" הוסיף לואץ' והקהל פרץ במחיאות כפיים סוערות. "אנחנו חייבים להתמיד בחרם ולוודא שישראל תהפוך למנודה ולעודד חרם מסחרי", הוסיף. "אנחנו חייבים לראות את נוכחות הצדק בארץ הזו. יש את המאבק הגדול הזה בין הפרס הסופי ומה שאתה חושב שאתה יכול להשיג באותו הרגע".

"יש שיעור פשוט מאוד שלמדנו מאירלנד", הוסיף לואץ'. "אל תסמכו על המילה של המעמד השולט". לואץ' אף אמר כי הבריטים היו נחושים למנוע מהאירים את האפשרות לקבוע בעצמם את עתידם, וכי מהלך שכזה מתרחש כעת במזרח התיכון על ידי ארצות הברית.

לואץ' בן ה-74 מחרים את ישראל מזה מספר שנים. בין השאר, סירב להשתתף בפסטיבל בו הוקרן סרט שנתמך על ידי ממשלת ישראל. בתגובה, החליט קולנוע לב לתרום את כל הרווחים מסרטו האחרון שהופץ פה, "מחפשים את אריק", לקרן הקולנוע הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • קן לואץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully