וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנהארט על הביטול: "ניצלו אותנו"

עינב שיף

14.6.2010 / 23:39

בהחלטה של הרגע האחרון החליט המוזיקאי דבנדרה בנהארט לבטל שתי הופעות בישראל, לאחר לחץ שהופעל עליו מצד ארגוני שמאל ישראלים. "רצינו להעביר מסר אנושי ולא פוליטי", מסר המוזיקאי

לאחר שהיה נדמה שגל ביטולי ההופעות בישראל נרגע מעט, הגיעה הערב (שני) מכה קשה לסצנת המוזיקה הישראלית: דבנדרה בנהארט, שהיה אמור להופיע במועדון הבארבי בתל אביב ב-16 וב-17 ביוני, הודיע להפקת המופע בישראל דרך הנהלתו כי הוא מבטל את ההופעות. זאת לאחר שכל הכרטיסים להופעה הראשונה אזלו ונותרו מעט מאד כרטיסים למופע השני.

שעות לאחר הודעת הביטול, פרסם בנהארט תגובה רשמית באתרו להחלטה המפתיעה: "אנחנו אוהבים את ישראל ואת אנשיה ורצינו לחזור להופעה השלישית שלנו שם בציפיה שלא ניתן לדמיין", נכתב בהודעה עליה חתומים בנהארט וחברי להקתו. "לצערנו, ניסינו להבהיר שאנחנו באים להעביר מסר אנושי ולא פוליטי, אך זה נראה שנוצלנו כדי לתמוך בדעות שהן אינן שלנו. נהיה מאושרים מאד לחזור לישראל ביום שבו הנוכחות שלנו תיתפס ותדווח כאירוע תרבותי ולא כאירוע פוליטי. אנחנו מאד מקווים שהיום הזה יבוא במהרה"

"אנחנו מאוכזבים מאד מהביטול ומופתעים מאד מהעיתוי, בעיקר כשלאורך כל הדרך האמן ומנהליו הבהירו שביטול אינו עומד על הפרק מבחינתם והם מגיעים לישראל כמתוכנן", כך מסרו מפיקי המופע בישראל שחף שוורץ ושרוליק איינהורן.

גבע אלון, שאמור היה להיות המופע הפותח של בנהארט, הודיע בתגובה כי יקיים הופעה פתוחה ובחינם לקהל הרחב ב-17 ביוני במועדון הבארבי בתל אביב, במקום ההופעה המתוכננת של בנהארט. "כששמענו על הביטול החלטתנו לעשות מעשה, אנחנו מוזיקאים אוהבי תרבות ולא פוליטיקאים", אמר אלון.

לדברי מקורבים להפקה, אל בנהארט הגיעו פניות רבות מארגוני שמאל ישראלים שהפצירו בו שלא להגיע להופעות בישראל בזמן הזה. שעות ספורות בלבד לפני שבנהארט היה אמור לעלות למטוס בדרך לישראל התברר כי הוא נענה לקריאות וכי הופעתו לא תתקיים. "אני כרגע סופר עד 10 וכשאצטרך להגיב אני אגיב", אמר לוואלה! תרבות שאול מזרחי, הבעלים של מועדון הבארבי בתל אביב בתגובה, כשהאכזבה הקשה נשמעת היטב בקולו. מועדון הבארבי יוציא הודעה מסודרת באשר לנהלי קבלת הכסף ששולם על כרטיסים שנרכשו מראש באשראי או במזומן.

בנהארט מצטרף לפיקסיז, אלטון ג'ון מגיע

ביטולו של בנהארט, שהופיע בהצלחה בישראל לפני ארבע שנים, מצטרף לאלה של הפיקסיז, הקלקסונז, הגורילאז סאונד סיסטם ואלביס קוסטלו. על פניו כולם ביטלו על רקע פוליטי, רק שמלבד קוסטלו איש לא ציין זאת במפורש. יתרה מזאת, מלבד קוסטלו, כל הביטולים אירעו לאחר השתלטות צה"ל על המשט לעזה, אלא שבנהארט הוא היחיד שהגיב אליו באופן פומבי כשאמר בראיון לוואלה! תרבות כי יגיע לישראל למרות האירועים. כעת מסתבר שלא כך.

למרות הביטול, ישנם אמנים שכן צפויים להגיע השבוע לישראל: היום פורסמו דרישות ההפקה של אלטון ג'ון וכן נודע לוואלה! תרבות כי נגניו והצוות הטכני שלו כבר נחתו בישראל. ג'ון עצמו צפוי להגיע לארץ ביום חמישי, יום המופע שלו באצטדיון רמת גן. גם ההרכב האמריקאי Gov't Mule יגיע לישראל כרגיל יופיע ב-18 ביוני במועדון רדינג 3 בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully