וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה האמנית לואיז בורז'וא

אריאל קריל

1.6.2010 / 10:33

הפסלת האמריקאית ילידת צרפת, שזכתה להכרה רק בשנותיה האחרונות וכיום נחשבת לאחת האמניות החשובות בעידן המודרני, הלכה לעולמה והיא בת 98

לואיז בורז'וא, הפסלת האמריקאית ילידת צרפת, הלכה היום (שלישי) לעולמה בגיל 98. יצירותיה של בורז'וא, אחת האמניות המשפיעות ביותר של ימינו, היוו בשנים האחרונות מקור השראה לאמנים רבים, ובעיקר לאמניות רבות שהשתייכו למה שהוגדר כקבוצת ה-Young British Artists, ביניהן רייצ'ל ווייטריד, טרייסי אמין וג'יין ולואיז ווילסון. כל זאת, על אף שזכתה להכרה רק בשלב מאוחר של חייה.

בורז'וא נולדה בשנת 1911 בצרפת. אחרי שסיימה תואר ראשון בפילוסופיה באוניברסיטת סורבון בשנת 1932, החלה ללמוד תולדות האמנות ב–L’Ecole du Louvre ובמקביל עבדה כאסיסטנטית בסדנאות אמנות שונות. בשנת 1939 היא עברה להתגורר בניו-יורק. במהלך שנות ה-40 היא הציגה במספר תערוכות ואף זכתה להצלחה מסוימת, אך בשני העשורים שבאו לאחר מכן עבודותיה זכו להתעלמות.

בשנות ה-70, לאחר מות אביה ובעליה, החל להיווצר סביב עבודותיה, שנתפסו כביטוי מורכב של פמיניזם באמנות. להכרה רחבה היא זכתה רק אחרי תערוכה רטרוספקטיבית שהוצגה ב-1982 במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק ומאז הלכו עבודתיה וצברו השפעה. ב-2007 הוצגה רטרוספקטיבה מקיפה של עבודותיה בטייט מודרן בלונדון, שאף זכתה להצלחה רבה והוצגה לאחר מכן במרכז פומפידו בפריז ובמוזיאון גוגנהיים בניו יורק. שנה לאחר מכן, קיבלה בורז'וא את כולל אות לגיון הכבוד הצרפתי מידי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully