וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללבוש תחושה של עירום"

תום גולדהנד

26.4.2010 / 13:49

כך הסבירה שרון אייל, כוריאוגרפית הבית של להקת בת שבע את היצירה החדשה, "Bill" בפרזנטציה חגיגית שערכה בשיתוף הלהקה. תום גולדהנד הציץ ונפגע

21 רקדני להקת בת שבע (הקאסט המלא של הלהקה) יציגו בחודש הבא בבכורה את היצירה החדשה מאת כוריאוגרפית הבית של הלהקה, שרון אייל. בחזרה הפתוחה שנערכה היום (שני) בסוזן דלל תיארה אייל את תהליך העבודה והבחירות שעשתה ביצירתה והציגה אותה לראשונה.

"ב-Bill בחרנו בתלבושות מינימליסטיות", סיפרה אייל. "הרעיון היה ללבוש תחושה של עירום, השערות של הרקדנים יהיו צבועות בצבע עור, וכולם ילבשו בגד גוף מלא בצבע עור. כשכולם נראים אותו דבר, זה דווקא מוציא בעיניי את האינדיבידואל, הם כאילו נראים אותו דבר אבל זה מוציא מכל אחד משהו אחר".

שרון אייל עם להקת בת שבע. ענבל מרמרי
מוציאים את האינדיבידואל. שרון אייל ובת שבע בפעולה היום, בפרזנטציה/ענבל מרמרי

מלבד בגד הגוף האחיד, כל הרקדנים עוטים עדשות מגע בצבע תכלת. על הבחירה להיכנס גם למרחב הפנימי ולהשוות בין הרקדנים גם דרך "החלון של הנשמה", אומרת אייל כי "לא מדובר בתחושה של עיוורון. יש המון תחושות מהעיניים, אני רואה ומרגישה אותם ככה יותר חזק. הם יוצאים יותר ומרגישים את הרקדנים יותר עם התלבושת האחידה ועם עדשות המגע. הרקדנים הופכים להיות שכפול של כולם, ודווקא כך אני ממש מרגישה את הנשמה שלהם בריקוד, הם נראים לי יפים יותר".

שרון אייל עם להקת בת שבע. ענבל מרמרי
נכנסים לחלון של הנשמה. שרון אייל ובת שבע/ענבל מרמרי

אייל מתייחסת גם למוזיקה ולאנרגיה החזקה שמציגים הרקדנים ביצירה החדשה, "ככה הגוף שלי עובד, זה הרגש שלי, והאנרגיה החזקה הזו היא פשוט האנרגיה שלי". אייל מספרת כי היצירה היא שיתוף פעולה עם בן זוגה גיא בכר ועם אורי ליכטיק אשר אמונים על המוזיקה. "אין ריקוד, או מוזיקה בנפרד. הכל בא ונוצר ביחד. הדבר מתגלגל מתוך עצמו".

כשהשאלה המתבקשת מהיכן הגיע השם של ההופעה – "Bill", מה הוא מסמל עבורה, והאם יש קשר לסרטו של טרנטינו "Kill Bill" ("להרוג את ביל"), עונה אייל בצורה שהיא יודעת הכי טוב - בעזרת הגוף. היא נעמדת על רגל אחת וידה מושטת אל על ואז היא קופאת על מקומה. "Bill מבחינתי זו בכלל תנועה מסויימת, כשאני אומרת Bill אני מתכוונת לפוזיציה הספיציפית הזו, ומשם עלה השם ליצירה".

שרון אייל. ענבל מרמרי
וזה אומר הכל. שרון אייל, על רגל אחת/ענבל מרמרי

היצירה "Bill" תעלה במרכז סוזן דלל לראשונה ב-7 במאי במרכז סוזן דלל בתל אביב ותוצג שם בכל יום עד ה-14 בחודש. ב-15 במאי תעלה היצירה בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully