וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים נגד ארץ נהדרת: "תעמולה נאצית"

פנחס וולף

4.1.2010 / 14:56

ח"כ יעקב כ"ץ (האיחוד הלאומי) הביע זעם על הפרומו בו נראים משתתפי התוכנית בערום חלקי וציין כי "יום יבוא והם יועמדו לדין על אנטישמיות". קשת: "עמדנו בכללי הרשות השנייה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ועדת החינוך של הכנסת עסקה היום (שני) בפרומו השנוי במחלוקת לתוכנית הבידור ארץ נהדרת, בו נראים משתתפי התוכנית בערום חלקי. את הדיון יזמה ח"כ רונית תירוש (קדימה). במהלך הדיון, תקף ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ (האיחוד הלאומי) את המשתתפים בתוכנית ואת יוצריה ואמר כי "כמו שגבלס הואשם בתעמולה נאצית ולכלך על יהודים, ואחר כך שחטו יהודים, יש להעמיד לדין את יוצרי התוכנית על אנטישמיות".

כ"ץ, שזעם על מערכון שהוצג בתוכנית ביום שישי האחרון בו נראים מתנחלים כמי שחטפו חייל, הוסיף כי "כשיבוא יום ומדינת ישראל תנוהל על ידי הגורמים המשפטיים הנכונים, על ידי הממשלה הנכונה ובהחלטות רטרואקטיביות, האנשים האלו יועמדו לדין על אנטישמיות, כמו שבגרמניה ובפולין אנשים הועמדו לדין אחרי המלחמה. זה כמו שגבלס עסק בתעמולה נאצית, לכלך על יהודים ואחר כך שחטו יהודים".

ורד אשכנזי, היועצת המשפטית של "קשת" דחתה בדיון את הטענות שהופנו כנגד הזכיינית ואמרה כי "קשת פועלת במסגרת מתווה של חוקים וכללים ותחת רגולציה קפדנית והדברים שנאמרו כלפי הרשות השנייה בעניין של קשת אינם נכונים. הרשות השנייה פועלת ומפקחת על כל אות ותג שקשת מוציאה בשידורים שלה. הפרומו עומד בכל הכללים ובשל הסיבה הזו הרשות לא התערבה".

"ישראל מתפשטת מערכיה"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) יצא נגד הסאטירה בכללה ואמר כי "אין בסאטירה שום דבר בעל ערך. אין שום דבר קדוש. כשאתה פורץ את הגבול הזה, אתה לא יודע לאיזה שאול תחתיות אתה יכול ללכת ותמיד הנבל יכול להצדיק את עצמו".

ח"כ נסים זאב (ש"ס) הביע אף הוא התנגדות לתוכנית עצמה ולפרומו ואמר כי "זוהי ארץ מכוערת המציגה את כל הבעייתיות בחברה הישראלית. אין ב'ארץ נהדרת' שום מורשת, אין שום מסרים חינוכיים-תרבותיים".

חברת הכנסת ומנכ"לית משרד החינוך לשעבר רונית תירוש (קדימה)הצטרפה למבקרים ואמרה בדיון ש"הפרומו מייצג בעיני את מדינת ישראל המתפשטת מערכיה. מייצגים כאלה מעוררים אצלי מחשבה שאולי בכל זאת צריך צנזורה כלשהי שתייצר קווים אדומים. לא ייתכן שהילדים יהיו חשופים לתכנים שמהווים מיניות בוטה שאין מקומה בשעות השידור שהם צופים בתוכנית. הכדור נמצא כעת בידיים של חברי הכנסת".

לעומתם, ח"כ אנסטסיה מיכאלי הגיעה לדיון דווקא על מנת להביע תמיכה בפרומו. מיכאלי אמרה כי "בטלוויזיה יש דברים הרבה יותר אלימים וקשים, צריך לשבת על כל התוכן שקיים, ולחשוב איך אנחנו יכולים כמחוקקים להשפיע על אותם מקרים".

בתגובה לדיון נמסר מהרשות השניה: "רגולציה אינה צנזורה וזאת בהתאם לחוק ובודאי שלא על פי ערכי הדמוקרטיה. הגבלת חופש הביטוי דורשת זהירות יתירה ורק אם יש פגיעה בציבור מעל לכל ספק. הרשות השנייה סבורה שבמקרה של הפרומו ל'ארץ נהדרת' הופעל שיקול דעת אחראי שנשען על עקרונות אלו. סברנו שה'פרומו' אינו מתאים, עם טעם רע ואף העברנו את תלונות הציבור לידיעת הזכיין. לא מצאנו לנכון להתערב באופן ישיר. עם זאת, יש מקום לביקורת ציבורית, לדיון נרחב וכן לגילוי אחריות של הזכיין והגוף המשדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully