וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בשרב: מעיינות מצננים וללא תשלום ברחבי הארץ

ושוב הוא מגיע - השרב הראשון מבין רבים שילוו אותנו בחודשים הקרובים של האביב המתחמם והקיץ המהביל. אז הים קיים תמיד, אבל למי שרוצה לשלב טיול עם טבילה מרענננת - הנה כמה מעיינות חביבים לפתוח איתם את העונה החמה

טיול מים עין תינה ועין דבשה/צילום: איל שפירא

בווידאו: עין תינה השופע - אחד המעיינות המומלצים בכתבה

עין אמפי: פילינג מדגים

איפה המעיין: מרכז רמת הגולן.

מה במעיין: בריכה עגולה, גדולה ויפה, שבה מים צלולים וגם דגיגים חביבים שיתנו לכם ביס פילינג ברגליים. הבריכה אינה עמוקה מדי (כ-1.5 מטר), אך עמוקה מספיק עבור ילדים, אז אנא שמרו עליהם.

אל המעיין: נוסעים על כביש 888 מצומת בית המכס דרומה. אחרי קצת יותר מק"מ נסיעה פונים שמאלה לדרך מסומנת בסימון שבילים אדום. נוסעים עוד ק"מ לערך ובפנייה השנייה פונים שמאלה ונוסעים עוד קצת עד לשער בקר. מחנים והולכים כמה דקות ברגל עד למעיין.

מעיין עין אמפי עין איקליפטוס ברמת הגולן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
פילינג ברגליים מדגים חביבים. עין אמפי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין מבוע: קר, אבל צלול

איפה המעיין: צפון מדבר יהודה.

מה במעיין: בריכה עגולה, נקייה וצלולה, אבל קפואה. זוהי שמורת טבע של רשות הטבע והגנים, אבל תודה לאל הכניסה ללא תשלום. המעיין הוא חלק משמורת עין פרת, וניתן לטייל באזור ובשפך המעיין לנחל.

אל המעיין: נוסעים על כביש 1 מזרחה ובצומת כפר אדומים פונים שמאלה לכביש 458. עוברים את היישוב אלון, ואחרי 1.5 ק"מ מחנים לפי השילוט לעין מבוע.

מעיין עין מבוע. איל שפירא,
אזהרת מים קפואים, אבל צלולים. עין מבוע/איל שפירא

עין עמיקם: זורם כל השנה

איפה המעיין: בקעת הנדיב ליד הישוב עמיקם.

מה במעיין: המעיין הוא בעצם אחד מאותם מאות נביעות שנמצאות בקעת הנדיב הפוריה, גם בחקלאות וגם במים, ומימיו מוזרמים לנחל התנינים האיתן כל השנה. הבריכה שנוצרה היא חלק מאותו הנחל, ונחמד לטבול בה גם כשיש בה הרבה אנשים, היות והיא רחבת ידיים.

אל המעיין: נוסעים לכיוון הישוב אביאל שבבקעת הנדיב ומתחברים לכביש 6533. אחרי 2 ק"מ מהכניסה לעמיקם רואים צומת סימון שבילים כחול וירוק. פונים ימינה לירוק ונוסעים/הולכים כק"מ עד למעיין.

מעיין עין עמיקם נחל תנינים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מימיו מוזרמים לנחל התנינים. עין עמיקם/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין תינה: פרח מיוחד גדל בלב המעיין

איפה המעיין: מורדות הגולן בגבול עמק החולה.

מה במעיין: עין תינה, שקיבל את שמו מערבית בעקבות עצי תאנה רבים באזור, נובע כל השנה מצינור השופך מים על סלעי בזלת, ויוצר בריכות שחייה נהדרות. בחודש אפריל-מאי פורח בבריכות אירוס ענף - פרח צהוב מרהיב שמצוי בסכנת הכחדה.

אל המעיין: נוסעים צפונה על כביש 918 לכיוון גשר הפקק שעל הירדן. מהגשר ממשיכים עוד כחמישה ק"מ צפונה עד שהכביש מגיע לעיקול ורחבת חנייה גדולה, וחונים. משם יוצא מסלול ירוק של כק"מ הליכה עד למעיין.

טיול עין תינה בעמק החולה. איל שפירא
המים שזורמים על סלעי הבזלת יוצרים בריכה נהדרת. עין תינה/איל שפירא

גב ילק: מתמלא משטפונות ועמוק במיוחד

איפה המעיין: צמוד למכתש רמון בנגב.

מה במעיין: טוב, אז גב ילק, כשמו כן הוא, הוא לא ממש מעיין נובע, אבל בהחלט מספק יופי של נקודת מים גדולה ועמוקה לרחצה באביב, בטח במדבר הצחיח. הגב, שנמצא ממש בפאתי מכתש רמון, מתמלא במי גשמים ושטפונות, והוא עמוק מאוד - עד 2 מטרים ויותר. לאחר השטפון האחרון בנגב, הוא מלא מים, שכבר הפכו יותר צלולים ומזמינים.

אל המעיין: נוסעים דרומה על כביש 40, חוצים את מכתש רמון ויוצאים ממנו. ממשיכים על הכביש עד שעוברים משמאל את חניון לילה נחל נקרות מימין וממשיכים עוד 2.5 ק"מ עד שרואים משמאל שטח חנייה קטן לצד הכביש. חונים והולכים דקה שמאלה (צפונה) ומגיעים לגב.

גב ילק ליד מכתש רמון. משפחת יגל, מערכת וואלה! NEWS
השטפון מילא את הגב, והמים כבר יותר צלולים. גב ילק/מערכת וואלה! NEWS, משפחת יגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully