וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהנים לשמור על החוף

אייל דץ

18.12.2008 / 8:27

בהמשך המאבק נגד הבניה בחוף הבונים, יתקיים ביום שישי הפנינג עם מופעים, דוכני הסברה ועוד. כולם מוזמנים

מופעי מוסיקת עולם, מסיבה אלקטרונית, משחקי חוף לכל המשפחה, דוכני הסברה ועוד, הם חלק קטן מהאטרקציות שיצפו לאלו מכם שיגיעו ביום שישי הקרוב (19.12) בחוף הבונים. החל מ-12:00 יתקיים הפנינג נגד תוכניות הבנייה המתוכננות באזור. תוכניות הבנייה, שכרגע עדיין נמצאות בתהליכי אישור, אמורות לשנות את פניו של חוף הבונים, הנחשב לחוף בתולי בעל ערכי טבע ונוף ייחודיים ונדירים. על פי התוכניות, בחוף יבנה מגרש חניה, מסעדה ושירותים. כמו כן תוקם טיילת, מחסן ומשרדים שישמשו את האחראים על החוף.

לפני כחודש ימים קיבל המאבק בחוף הבונים תפנית, כאשר ועדת הערר של המועצה הארצית, הדנה בנושא בעקבות עתירה של החברה להגנת הטבע, החליטה לא לקבל לעת עתה את ההחלטה על תוכניות הבנייה בחוף הבונים, ולקיים דיון נוסף בנושא. ההחלטה על תוכנית הבנייה שכרגע לא ברור מה עתידה, פועלת לשנות את אופיו של חוף הבונים, הנחשב לחוף בתולי בעל ערכי טבע ונוף ייחודיים ונדירים. על פי תוכניות הבניה, בחוף יבנה מגרש חניה, מסעדה ושירותים. כמו כן תוקם טיילת, מחסן ומשרדים שישמשו את האחראים על החוף.

מרגע ההחלטה על קיום פרויקט חוף הבנים הביע החברה להגנת הטבע התנגדות וניהלה מאבק עיקש נגדה. לטענתה, הקמת מוקד חדש נוסף של שירותי חוף ומסעדה בשטח חוף הבונים, תביא לפגיעה קשה בשטחים איכותיים ביותר הכוללים ערכי טבע ייחודיים ורגישים. החברה להגנת הטבע הציעה תוכנית חלופית לפיתוח האזור, זאת על ידי הרחבת חופים מפותחים וקיימים במרחב חוף הכרמל, בנווה ים ובחוף דור.

הטענה העיקרית של הגופים האחראים על חוף הבונים ובראשם רשות הטבע והגנים והמועצה האזורית חוף הכרמל, היא שהם אינם מצליחים להגן עליו מפני פגיעות ולכלוך שמשאירים אחריהם מטיילים ומבקרים. לדבריהם, ההכרזה על רוב האזור כשמורת טבע (מלבד רצועת החוף בשטח המיועד לפיתוח) תביא סוף "לחגיגות" של המבקרים שכוללות, מסיבות טבע, מדורות ונסיעה פרועה של רכבי שטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully