וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות חוקרים בינלאומי: נמצאו שלושה כוכבי לכת בעלי פוטנציאל לחיים

צוות מדעני החלל הודיע כי שלושת כוכבי הלכת שנמצאו דומים מבחינת גודל וטמפרטורה לכדור הארץ ולנוגה. הם נמצאים 39 שנות אור מאיתנו ומהווים שטח מחקר חדש והסיכוי הראשון הממשי למציאת חיים מחוץ למערכת השמש שלנו

יוטיוב

(תמונות שפרסמה נאס"א של כוכב הלכת פלוטו באיכות גבוהה)

צוות בינלאומי של מדענים הודיע אתמול (שני) כי הם גילו שלושה כוכבי לכת שדומים בהרכבם לכדור הארץ. מדובר באפשרות הטובה ביותר שהתגלתה עד היום למציאת חיים מחוץ למערכת השמש שלנו.

במחקר של צוות המדענים שפורסם במגזין Nature נכתב כי שלושת כוכבי הלכת שנמצאים במרחק 39 שנות אור מאיתנו, דומים בגודלם ובטמפרטורה שלהם לכדור הארץ ולנוגה. "זוהי ההזדמנות הראשונה למצוא חיים מחוץ למערכת השמש שלנו", אמר ראש הצוות, מייקל גילון, אסטרופיזיקאי מאוניברסיטת לייג' שבבלגיה. לדבריו, שלושת כוכבי הלכת הם "שילוב מנצח" והם "בעלי פוטנציאל לחיים".

גילון הוסיף כי משמעות המחקר היא חשיפת "שטח ציד" חדש שבו ניתן לחקור ולנסות לאתר כוכבי לכת נוספים בעלי פוטנציאל גבוה לקיום חיים עליהם.

עוד ידיעות מדע בוואלה! NEWS:
החיים החדשים של עשרות האריות ששוחררו מקרקסים בדרום אמריקה
עונת החפירות: תעלומת הספינה הטרופה מעכו תיפתר אחרי 50 שנה?
תיעוד: גורי פנדה מתגלגלים, משחקים ומתגרדים במרכז גידול בסין

כדור הארץ מהירח. נאס"א, אתר רשמי
"עד כה, קיומם של כדורי לכת אלו היו תיאוריה". כדור הארץ בצילום מהירח/אתר רשמי, נאס"א

במהלך המחקר, גילו החוקרים כי שלושת כדורי הלכת מקיפים כדור נוסף דמוי שמש בפרקי זמן שונים. לכדור לכת הקרוב לוקח יממה וחצי, לכדור לכת האמצעי לוקח 2.4 ימים ולכדור האחרון בין ארבעה ל-73 ימים.

"עד כה, קיומם של כדורי לכת מעין אלו היו תיאוריה בלבד", סיפר אחד החוקרים, עמנואל ג'הין, גם הוא מאוניברסיטת לייג' שבבלגיה, "ועכשיו, לא רק שיש לנו כוכב לכת אחד – אלא שלושה".

לדברי החוקרים, הקרבה היחסית של כדורי הלכת לכדור הארץ עשויה לסייע במחקר. בינתיים, הרבה מאפיינים עדיין לא ברורים. "כוכבי הלכת יכולים להיות עשירים יותר או עניים יותר במים ובסלעים מכדור הארץ", אמר גילון והוסיף: "ואם יש להם אטמוספירה, סביר להניח שהיא מאוד שונה משלנו". בינתיים, ממשיכים החוקרים בפיתוח התגלית והבנת המשמעויות שלה על מערכת השמש שלנו וכדור הארץ בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully