וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים ספקנים לגבי פריצת הדרך בחקר סרטן השד: "זו רק ההתחלה"

דניאל רוטמן

3.5.2016 / 7:40

מומחים לסרטן בבתי החולים בישראל מסרבים להתרגש מהבשורה על השלמת מיפוי הגנים הגורמים למחלה. לדבריהם, הדרך למציאת תרופה עוד ארוכה. "אנחנו רחוקים מניצחון על המחלה". עם זאת, הם מודים: כל תגלית חשובה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(פריצת דרך בחקר הסרטן: נמצא "עקב אכילס" של המחלה)

פריצת הדרך בחקר סרטן השד שפורסמה אמש (שני) בירחון המדעי "סיינס" גרמה אמנם להתרגשות רבה בעולם הרפואה, והפיחה תקווה בחולי המחלה הקשה, אלא שבפועל, מסבירים מומחים לסרטן, הדרך למציאת מזור עוד ארוכה ומסובכת. "זו אינה פריצת דרך, אלא אולי תחילת הדרך", אומרת ד"ר תמר ספרא, מנהלת השירות האונקולוגי בבית החולים איכילוב בתל אביב, "עכשיו רק אפשר להתחיל לחשוב איך לייצר תרופות וטיפולים למחלה שיתמקדו במוטציות שאותרו".

לדבריה של ד"ר ספרא, המחקר החדש שהציג מיפוי תהליכים הגורמים למחלה לא צפוי להביא למהפכה כלשהי בטיפול בנשים החולות בסרטן השד כיום, אולם נותן פתח של תקווה לעתיד. "בעזרת המחקר ניתן יהיה לפתח טיפול מתאים לחולים במחלה, אבל הדבר צפוי לקחת זמן רב. העבודה האמיתית מתחילה רק עכשיו".

עוד בוואלה! NEWS:
נלכד החשוד בדקירה בשער האריות בירושלים; מצבו של בן ה-60 בינוני
תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים: "לא ירמסו את זכויותינו"
דרמה לילית בשומרון: תושב ההתנחלויות איבד את דרכו וחולץ בשלום

אילוסטרציה. ShutterStock
"הידע הזה חשוב לאין שיעור מאחר שידע זה כוח". סרטן השד/ShutterStock

ד"ר ספרא אינה לבד בעמדתה. גם ד"ר נועה בן ברוך, מנהלת המרכז האונקולוגי במרכז הרפואי קפלן שברחובות, סבורה כי "המחקר מהווה פריצת דרך קונספטואלית בלבד". לדברי ד"ר בן ברוך, הדרך עוד ארוכה עד הגילויים במחקר שיסייעו לחולים ולחולות בסרטן השד. "זה לא פרקטי במובן הזה שהמחקר טרם תורם לתרופות או לטיפול. אנחנו עדיין רחוקים מאוד מניצחון על המחלה, אך הידע הזה חשוב לאין שיעור מאחר שידע זה כוח ומה שנותר כעת הוא לתרמו לפרקטיקה".

"יכולים לעבור עוד עשורים עד שיימצא טיפול"

פרופ' דינה לב, מומחית סרטן השד מבית החולים שיבא שבתל השומר פסימית אף יותר. "יכולים לעבור עוד עשורים עד שיימצא טיפול שיעבוד", היא אומרת, "הדבר החשוב הוא שחייבת להיות פריצת דרך טכנולוגית שבעזרתה ניתן יהיה לתרגם את המחקר לסיוע של ממש לחולים".

אמש פורסם כי חוקרים הצליחו להציג מיפוי כמעט מושלם של התהליכים הגנטיים הגורמים לסרטן השד. אותם "אירועים גנטיים" הם טעויות המתרחשות בחלוקת התאים, שגורמות בסופו של דבר לרקמת שד בריאה להפוך לסרטנית. עקב מאפייני המחלה, מחקר הסרטן מתמקד בהבנת התהליכים המשתבשים בדי-אן-איי האנושי. כשלים אלו הופכים רקמה בריאה לרקמה סרטנית, שעלולה להתפשט ולשלוח גרורות לאזורים נוספים בגוף.

תא סרטן. ShutterStock
"זו אינה פריצת דרך, אלא תחילת הדרך". תא סרטני/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully