וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: הרגע המרגש בו טיגריס סיבירי משוחרר לטבע

4.7.2015 / 6:33

טיגריס צעיר חי בסביבה בה לא היה לו מספיק טרף, והיווה סיכון של ממש לבני האדם שחיים באיזור. במקום לכלוא אותו, החליטה הקרן העולמית לחיות הבר לשחרר אותו לטבע הפראי אליו הוא שייך

תיעוד של שיחרור לטבע של טיגריס סיבירי/WWFunitedkingdom

אופורני, טיגריס סיבירי צעיר בן שלוש, זכה לחוות את אחד הרגעים המרגשים ביותר עבור בעל חיים פראי: יציאה משחררת לטבע. הטורף הצעיר גדל באיזור בו לא היה לו טרף, ולכן טרף כלבים וסיכן את בני האדם באיזור. בכל מקרה אחר אופורני היה נשלח להסגר, אבל ממשלת רוסיה החליטה לתת לו הזדמנות שניה והוא שוחרר לחיק הטבע.

לאחר שעבר בדיקות קפדניות אצל וטרינרים שבדקו את שיניו ונתנו לו חיסונים, שוחרר הטיגריס הצעיר במחוז חברובס. על פי הערכות שונות, באיזור שנמצא בסמוך לגבול עם סין נמצאים 450 טיגריסים בלבד. רגע לפני ששוחרר לחופשי, מתנדבים של המרכז לשימור הטיגריסים ופעילי הקרן העולמית לשימור חיות בר ענדו מכשיר ג'י פי אס על צווארו של אופורני. כך הם יוכלו לראות היכן הוא הקים בית חדש, מה הוא אוכל והאם הוא מסתדר בטבע הפראי.

האיזור בו שוחרר טיגריס מאוכלס בדלילות יחסית, ונמצא בסמוך לפארק אניואינסקי, בו משקמים טיגריסים שנפגעו בטבע או בשבי. הסרטון שמתעד את הרגע בו אופורנוי דורך לרשונה על הדשא חרך את הרשת, ואי אפשר להתעלם משמחתו של הטורף האדיר שיזכה סוף סוף לחיים טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully