וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: משימת החלל הארוכה ביותר של נאס"א יוצאת לדרך

28.3.2015 / 11:27

שלושת האסטרונאוטים שהמריאו ממתקן החלל הרוסי בקזחסטן הגיעו לתחת החלל הבינלאומית. סקוט קלי האמריקני ומיכאיל קוניינקו הרוסי, ישהו בתחנת החלל במשך שנה, ואילו גנדי פדלקה, גם הוא רוסי, ישוב לאחר 6 חודשים

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

אחרי ההתרגשות הגדולה, הגיעו הבוקר (שבת) שלושת האסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית. במשימה, שתהיה הארוכה ביותר של נאס"א אי-פעם, משתתפים סקוט קלי האמריקני ומיכאיל קוניינקו הרוסי, שישהו בתחנת החלל במשך שנה, עד מרץ 2016, ואילו גנדי פדלקה, גם הוא רוסי, ישוב לכדור הארץ לאחר שישה חודשים. הצוות המריא אתמול בערב ממתקן החלל הרוסי המאויש בבייקונור שבקזחסטן.

משימת החלל הארוכה ביותר של נאס"א יוצאת לדרך. רויטרס
החללית בזמן שיגורה ממתקן החלל בקזחסטן, אמש/רויטרס

זו אמנם תהיה משימת החלל הארוכה ביותר עבור אסטרונאוט של נאס"א (סוכנות החלל האמריקנית), אך לא של הרוסים. בשנות ה-90 שהו ארבעה רוסים במשך שנה או יותר בתחנת החלל הסובייטית "מיר". "הפעם הראשונה שהייתה טיסה כה ארוכה הייתה לפני כמעט 20 שנה", סיפר קוניינקו לפני השיגור. "כמובן שכל הטכניקות המדעיות מתקדמות יותר מאשר לפני 20 שנה וכעת עלינו לבדוק את היכולת של בני האדם לטוס במשך זמן ארוך כל כך. זו המטרה העיקרית של הטיסה שלנו – לבחון את עצמנו".

המדענים מעוניינים לבחון כיצד גוף האדם מגיב לשהייה ממושכת בחלל, על רקע הכנותיהן של ארצות הברית ושל מדינת נוספות לקראת משימות של כמה שנים על מאדים. בנוסף לחשיפה הגדולה יותר לקרינה בזמן השהייה מחוץ לכדור הארץ, האסטרונאוטים חווים גם ירידה בצפיפות העצם ובשרירים כמו גם שינוים במערכת הלב וכלי הדם, במערכת החיסונית ובמערכות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully