וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוויינים תיעדו "שבטים אבודים" ביערות הגשם

במשך שנים ניסו החוקרים לעקוב אחרי שבטים נידחים שלא יצרו קשר עם העולם המודרני וכעת מצאו דרך לעשות זאת מבלי לטוס מעל לראשם במטוסים המפחידים אותם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כך זה נראה לפני מספר חודשים כאשר שבט נידח ביערות האמזונס יצר לראשונה קשר עם העולם המודרני

במעבה הג'ונגלים של האמזונס בברזיל ופרו, חיים עדיין עשרות שבטי ילידים שחייהם השתנו מעט מאוד לעומת הפיתוח הטכנולוגי. יערות העד הצפופים משמשים עבורם כמעין כחומה המונעת את חדירת תרבות המערב והטכנולוגיה והשבטים נותרים מבודדים במידה רבה. אורח חייהם המבודד נמצא בסכנה בשל סוחרי סמים העוברים בשטחם, כריתת עצים בלי חוקית וכבישים מהירים הנסללים סביבם – למרות שהם חיים באזורים המוגדרים כמוגנים על ידי הרשויות המקומיות. חלקם אף יצרו קשר בלית ברירה עם העולם המודרני בכדי להציל את עצמם. חייהם מהווים תעלומה עבור החוקרים וכעת מצאו המדענים דרך לצפות בהם, לחקור אותם ולעקוב אחר גורלם מבלי להפריע להם או לחלוף מעל לראשיהם במטוסים המפחידים אותם.

צילומי לוויין של שבטים נידחים באמזונס. האתר הרשמי, Royal Society Open Science,
מטוסים החולפים מעל לראשייהם מפחידים אותם/האתר הרשמי, Royal Society Open Science

במחקר חדש שפורסם השבוע ב -Royal Society Open Science, סיפרו החוקרים כי הם החלו להשתמש בתמונות לוויין באיכות גבוהה של לווייני התצפית המסחריים של WorldView ו-GeoEye והם משתמשים בהן בכדי לאתר נקודות מבודדות בתוך הג'ונגלים.

החוקרים הצליחו אף להשוות צילומים משנת 2006 לצילומים עדכניים ובכך לראות את הגידול של הכפרים המבודדים - כך למשל נצפה כפר שתושביו עקרו עצים סביבו והחלו בעיבוד שטחים חקלאיים חדשים - במה שהחוקרים מעריכים כתגובתם לסילוקם של שבטים אחרים משטחי המחייה שלהם והגעתם אל אותו כפר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
צילומי לוויין של שבטים נידחים באמזונס. האתר הרשמי, Royal Society Open Science,
כך זה נראה - הכפר מתרחב בשל הגעת שבטים שנמלטו למקום/האתר הרשמי, Royal Society Open Science

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully