וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: מדענים הצליחו לשבט תאים שירפאו סוכרת

29.4.2014 / 8:43

בניסוי ייחודי הצליחו מדענים לשבט תאי לבלב שמייצרים אינסולין, שנלקחו מהדי-אן-איי של חולה בסוכרת. המטרה: להחליף את התאים החולים בתאים חדשים. "זה העתיד"

מדענים הצליחו ליצור תאי גזע מתאי עור. רויטרס
התאים המשובטים נושאים את הדי-אן-איי הייחודי של המטופל. תאים משובטים/רויטרס

פריצת דרך מדעית-רפואית: מדענים הצליחו לייצר תאי גזע מאישה החולה בסוכרת סוג 1, המתאימים באופן גנטי לה ולמחלתה. בכך הם מקווים להשתמש בבוא היום בתאים המשובטים כשתלים שבעזרתם יטפלו ואף ירפאו מחלות המשפיעות על מיליוני בני אדם. "אני חושב שזו הולכת להיות המציאות שלנו", אמר ד"ר דייטר אגלי מקרן ניו יורק לתאי גזע האחראית לניסוי, שתוצאותיו פורסמו אתמול (שני) בכתב העת המדעי Nature. "זה כנראה יקרה רק בעתיד, אבל זה יקרה", הסביר.

הטכניקה שנעשה בה שימוש בניסוי נקראת "העברת תא סומטי גרעינית" – אותה טכנולוגיה שהשתמשו בה כדי ליצור את דולי, הכבשה ששובטה בשנת 1996.

במקרה זה, המדענים השתמשו ב-DNA של אישה החולה בסוכרת סוג 1. הביצית הגיעה לשלב מוקדם בהתפתחות העוברית של יונקים שלייתיים. בשלב זה הביצית הופכת לצבר תאים שלא התחיל להתפתח לסוגים השונים של התאים והרקמות של הגוף, כמו תאי עצב, תאי דם ותאי עצם. בשלב הבא, הסירו המדענים תאים ספציפיים מצבר התאים והשתמשו ב"אמבטיות כימיקלים" כדי להפוך אותם לסוג התא הרצוי. במקרה של האישה שממנה נלקח ה-DNA, מדובר באותם תאי לבלב המייצרים אינסולין, ואשר נהרסים בקרב חולי הסוכרת.


עוד בוואלה! חדשות:
חשד לתג מחיר בפורדיס: כתובת על מסגד וניקוב צמיגים
דוח: "נתניהו שבר את שיאי הבנייה בהתנחלויות"
"לולא אולמרט אימץ אותי, הייתי נרקומנית וזונה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully