וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחכה לקיץ: מפלס הכנרת החל לרדת מוקדם מהרגיל

לרוב מתחיל המפלס לרדת רק במהלך חודש מאי, בזכות הזרימות בנחלים. מיעוט הגשמים השנה הביא לכך שמי הכנרת החלו להתאדות כבר באפריל. גם החרמון ושיט הקייקים נפגעו מהיובש

עשבייה בכנרת, פברואר 2013. יגאל לוי
עשבייה בכנרת, פברואר 2013/יגאל לוי

החורף השחון נותן את אותותיו: לרוב מתחיל מפלס הכנרת לרדת רק במהלך חודש מאי, בזכות הזרימות החזקות בנחלים אשר מזינות את האגם הלאומי, אך הגשמים המועטים שירדו במהלך החורף האחרון גרמו להאטה קיצונית בעוצמת הזרימות בנחלים, והתוצאה מכך היא שמי הכנרת החלו להתאדות כבר במהלך פסח.

בערב החג, עמד מפלס הכנרת על 211.01- מטרים מתחת לפני הים, אולם במדידה שערך השירות ההידרולוגי של רשות המים עולה כי המפלס עומד כעת על 211.025- מטרים מתחת לפני הים. אמנם במהלך עשרת ימי החג המפלס ירד ב 1.5 ס"מ בלבד, אך עצם ירידתו במועד מוקדם כל כך, בשילוב העלייה המזערית של המפלס בימי החורף, מטרידה את מומחי המים.

עוד בוואלה! חדשות
הרצח ברעננה: מעצרים נוספים, נמשך המצוד אחר הדוקר
היום: פגישה נוספת בניסיון לגבש עסקה להארכת המו"מ
חשד לרצח בחולון: גבר כבן 50 נדקר למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר החרמון היה פתוח השנה שישה ימים בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הממוצע הרב שנתי, בכל חורף עולה מפלס הכנרת ב- 1.65 מטר, כשבשנתיים הקודמות עלה המפלס ב- 2.50 מטר בקירוב. השנה הצליחה הכינרת לעלות ב- 40 סנטימטרים בלבד – פחות מרבע מהממוצע הרב שנתי. מומחי הנחלים של רשות הטבע והגנים הביעו כבר בעיצומו של החורף דאגה מהזרימות החלשות שנמדדו בנחלי הצפון ואפיינו אותן כ"זרימות סתוויות".

מלבד הירידה המתמשכת של מפלס הכנרת, היעדר הגשמים השפיעו לרעה גם על אתר החרמון, כאשר המקום נפתח לסקי במשך שישה ימים בלבד במהלך החורף האחרון - לעומת 80 ימי סקי בחורף 2012-2013. כמו כן, השנה היבשה הדאיגה גם את מפעילי אתרי שייט הקיאקים בגליל העליון, שממשיכים להביע חשש כבד מפגיעה באטרקציה התיירותית של הקיץ בשל הזרימות החלשות ביותר במקורות הירדן.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully