וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים שיגרה לחלל לוויין תקשורת

הלוויין, שנועד "לבסס נוכחות של מדענים וחוקרים מצרים בחלל", שוגר מבסיס באיקונור בקזחסטן. לפני שבע שנים שיגרה המדינה הערבית את הלוויין הראשון שלה, אולם הקשר עמו אבד

שיגור לוויין תקשורת מבסיס באיקונור בקזחסטן. פברואר 2012. AP
הלוויין החדש ישמש לצורכי מחקר בענפים שונים. שיגור לוויין תקשורת מבסיס באיקונור בקזחסטן/AP

מצרים שיגרה הערב (רביעי) לחלל את לוויין התקשורת EgyptSat-2 על גבי משגר סויוז מבסיס באיקונור שבקזחסטן, השייך לרוסיה. הלוויין, שמשקלו כטון, התנתק מהמשגר דקות ספורות אחר כך. הוא נועד לשמש לצורכי מחקר.

דובר ממשלת מצרים, חוסאם אל-קאוויש, אמר כי הלוויין החדש ישמש את ענפי התעשייה, החקלאות, המחצבים, התכנון והסביבה. לדבריו, הוא יסייע גם לפתח פרויקטים אזוריים. במסיבת עיתונאים שכינס בקהיר הוסיף קאוויש כי הלוויין נועד "לבסס נוכחות של מדענים וחוקרים מצרים בחלל".

מדחת מוכתר, ראש הרשות הלאומית למדע החלל, ציין כי תמונות של הלוויין אמורות היו להיחשף לפני שלוש שנים, אולם הדבר נמנע "בשל מה שעובר על המדינה", בהתייחס לשתי הפיכות שלטוניות שהתרחשו בשנים אלה. "תמונות של הלוויין יתפרסמו בקרוב", הוסיף.

לפני שבע שנים שיגרה מצרים מביאקונור את הלוויין הראשון שלה, אולם הקשר אתו נותק ב-2011. הלוויין הראשון, שהיה חלק מתכנית ניסיונית, אמור היה לשדר מידע במשך שלוש שנים. לעומת זאת, זה החדש, שנבנה על ידי תאגיד אנרגיית החלל של רוסיה, מיועד לפעול במשך 11 שנים.

עוד חדשות מהעולם:
כך הופך חיזבאללה נערים בני 18 ללוחמים בסוריה
סימני עריקה באוקראינה? "חיילים התפרקו מנשקם"
אחרי 43 שנה: פוענחה היעלמות שתי נערות בארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully