וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צדדים למו"מ: גם "המים לא יכולים לחכות"

27.1.2014 / 16:16

שרת המשפטים ציפי לבני, שמשמשת גם כאחראית על השיחות עם הפלסטינים, משתתפת בכנס בו דנים על חלוקת המים אחרי ההסכם. "זה אחד מחמשת הנושאים החשובים במו"מ"

שרת המשפטים והאחראית על שיחות השלום עם הפלסטינים, ציפי לבני, ופרשן הניו יורק טיימס, תומס פרידמן, משתתפים ברגעים אלו (שני) בכנס שארגנו ארגון "ידידי כדור הארץ" והמכון למחקר לביטחון לאומי (INSS) המתקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. בכנס דנים בהתקדמות התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים ובמקומם של משאבי הסביבה והמים בסכסוכים ובפתרונות הקונפליקטים במזרח התיכון.

בחלקו הראשון של הכנס הושק קמפיין חדש של ארגון "ידידי כדור הארץ במזרח התיכון" בשם "המים לא יכולים לחכות", הקורא לנתניהו, אבו מאזן וג'ון קרי, להביא את נושאי הסביבה והמים למקום גבוה בסדר העדיפויות של התהליך המדיני.

עוד בוואלה! חדשות:
צבא מצרים המליץ על שר ההגנה סיסי כמועמד לנשיאות
חי: המשלחת הישראלית משתתפת בטקס הזיכרון באושוויץ
אסון הגז בירושלים: מתה מפצעיה אחת הנפגעות

שרת המשפטים ציפי לבני, ינואר 2014. אדריאן הרבשטיין
שרת המשפטים והאחראית על שיחות השלום עם הפלסטינים ציפי לבני/אדריאן הרבשטיין

ארגון ידידי כדור הארץ, הפועל להידוק שיתוף הפעולה בנושא סביבה ומים בין ישראל, הרשות הפלסטינית וירדן, קורא לפתרון הסוגיות כצעדים בוני אמון במו"מ וכגשר לקידום הסכם המסגרת והתהליך המדיני. לטענת מנכ"ל הארגון, עו"ד גדעון ברומברג, "סוגיית המים היא אחת מחמשת נושאי הליבה של המו"מ, ולכן אינה יכולה לחכות. לצד בעיות הסביבה והשפכים בגדה, מדובר בנושא אקוטי ובפצצה אקולוגית מתקתקת, שיש לפתור באופן מיידי".

עוד מרכיבים את הפאנל מומחים לענייני סביבה, בהם דוד לפלר, מנכ"ל משרד הגנת הסביבה של ישראל, מוחמד חמיידי, מנכ"ל משרד הסביבה הפלסטיני לשעבר ופרופ' אורי שני, מנכ"ל רשות המים לשעבר. כמו כן, יישא דברים ד"ר עודד ערן, חוקר בכיר במכון המחקר לביטחון לאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • ציפי לבני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully