וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: לא מצאנו חיים במאדים – אבל יש קרח במרקורי

בסוכנות החלל האמריקנית נאלצו להדוף שמועות לפיהן הגשושית "קיוריוסיטי" זיהתה ראיות לקיום חיים בכוכב האדום. למרות זאת, בישרה הסוכנות על ממצא חשוב מכוכב אחר

אם במאדים לא נמצאו חיים – אז אולי במרקורי? סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, הודפת בימים האחרונים שמועות לפיהן נמצאו סימנים לחיים שהתקיימו על מאדים, אך במקביל הודיעה כי נמצא קרח דווקא על כוכב לכת אחר. "שמועות והשערות על ממצאי ענק חדשים ממאדים בשלב זה אינם נכונים", נאמר בהודעת נאס"א. "בשלב זה לא נמצאו ראיות חד-משמעיות לקיומם של חומרים אורגניים על מאדים".

השמועות באשר לגילוי סימני חיים על מאדים החלו להתפשט מוקדם יותר החודש, לאחר פליטת פה של המדען הראשי של המעבדה למחקר מאדים, ג'ון גרוצינגר. גרוצינגר הביט במעבדתו על ממצאים שהגיעו מהגשושית "קיוריוסיטי" שנשלחה למאדים באוגוסט ואמר בקול רם: "הממצאים האלה יגיעו לספרי ההיסטוריה. יש כאן משהו ממש טוב". גרוצינגר כנראה שכח שבמקום נכח גם כתב הרדיו הציבורי של ארצות הברית, שפרסם דיווח שכותרתו "חדשות חשובות ממאדים? המדענים שומרים על עמימות", אשר גרר אחריו גל של השערות וניחושים.

תמונה צבעונית חדשה באיכות גבוהה שצילמה הגשושית "קיוריוסיטי" על פני המאדים, בה נראה בסיס הר שארפ, 28 באוגוסט 2012. רויטרס
חדשות חשובות ממאדים? בינתיים לא. תמונות שצילמה הגשושית "קיוריוסיטי"/רויטרס

בנאס"א אמנם ציננו את ההתלהבות של חובבי המדעים מהשמועות על מאדים, אבל פתחו חדש לתקווה. הסוכנות הודיעה שכנראה נמצא קרח וכנראה גם חומרים אורגניים קפואים בתוך מכתשים במרקורי, הנקרא בעברית כוכב חמה. מרקורי הוא כוכב הלכת הקרוב ביותר לשמש. דו"ח חדש על ממצאי רכבי מחקר של נאס"א, ובעיקר ממצאי החללית "מסנג'ר", מאשר שנמצאו עדויות לקיום חומרים אלה, כפי ששוער במשך עשורים.

לדברי החוקרים, משקלה של שכבת הקרח, אשר זוהתה בקוטב הצפוני של הכדור, כמה מילארדי טונות. במדידות שבוצעו באמצעות לייזר, גילו החוקרים כי שכבת הקרח מכוסה בשכבה של חומר כהה כלשהו בעובי של לפחות עשרות סנטימטרים. החוקר הראשי של ממצאי חללית "המסנג'ר", פרופסור שון סולומון, אומר כי ייתכן שהממצאים יתרמו לא רק להבנת התהליכים שעברו על כוכב מרקורי, אלא גם על אלה שעברו על כדור הארץ. "הופתענו מהתוצאות כי הן הראו שאף אחת מהתיאוריות על היווצרותו של מרקורי אינה נכונה", אמר פרופסור סולומון. "מכאן אפשר להסיק שאולי צריך לחשוב מחדש על הדרך בה נוצרו כל כוכבי הלכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully