וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצים מוגנים נגזמו בחדרה, גוזלים הושלכו לקרקע

אריאל נוי

20.6.2011 / 14:39

פעילים בחדרה סיפרו כי עצים נגזמו באופן מסיבי ומאות גוזלים מתו בתהליך. "הציוצים לא הפריעו לגוזמים לדבוק במשימה ובסוף התמונה הייתה מזוויעה". זהירות: התמונות קשות לצפייה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

תושבים ופעילים נזעמים בחדרה טוענים כי העירייה ביצעה גיזום אכזרי בעצי אורן מוגנים ברחוב בוטקובסקי בעיר. מהטענות עולה כי צוות הגיזום לא היסס לנסר את הענפים, למרות שבעצים קיננו אנפות מזן נדיר עם מאות גוזלים.

חדווה יחזקאלי, חברת מועצת העיר לשעבר מטעם הירוקים, הגיעה בבהילות למקום לאחר תלונות התושבים, ואמרה היום (שני) לוואלה! חדשות כי מדובר בשערורייה. "כיצד לא שומרים על עצים מוגנים וכיצד פוגעים בחי? גוזלים בני יומם נעקרו ללא רחם. ציוציהם כלל לא הפריעו לגוזמים לדבוק במשימתם ובסופו של יום התמונה הייתה מזוויעה".

יחזקאלי טענה עוד כי מדובר בתופעה חוזרת, במסגרתה עיריית חדרה אינה מהססת לפגוע בחי ובצומח. ?עצי האורן המוגנים איבדו את חזותם, ומראה ציפורים המנסות לגונן על גוזליהן כשלמרגלותיהן פגרים של אנפות הוא מראה מחריד. כואב הלב לראות מחזה כזה?.

לדברי יחזקאלי, עצים מוגנים נעקרים ברחבי העיר חדרה, שמאבדת את צביונה הירוק. "לפקידי היערות במשרד החקלאות ולפקחי הקק"ל ניתנו סמכויות להגן על עצים מוגנים ובמיוחד עצים היסטוריים, אך למרות זאת, בשקט-בשקט נעקרים עצים מוגנים עתיקי יומין ברחבי העיר חדרה", אמרה יחזקאלי. "זה מתחיל באישור שנקרא 'הסדרת נוף' ובסופו של דבר מותיר את הרחוב נקי מעצים. בפועל, אותם עצים עוברים הליך של גיזום אכזרי שכמעט אינו מותיר מהם מאומה. לאחר פרק זמן קצר בדרך כלל העץ נעקר ואו נותר ממנו רק גדם", הסבירה חברת המועצה לשעבר.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "לא ברורות הטענות לעיריית חדרה, שכלל אינה קשורה לגיזום האמור. אין מדובר בשטח עירוני אלא בשטח של קופת חולים כללית, שלעירייה אין כל נגיעה בו. בעקבות תלונות של שכנים בדבר לכלוך רב כתוצאה מלשלשת של אנפות הבקר, יזמה קופת החולים את גיזום העצים וקיבלה לכך את אישור קק"ל. גם הגיזום עצמו התבצע על-ידי גזם מומחה של קופת החולים ולא גזם עירוני".

מקק"ל נמסר כי "התקבלה בקשה לכריתת 2 עצי אורן ברחוב בוטקובסקי 25 בחדרה. פקיד היערות שלל את בקשת הכריתה מכיוון שעל גבי העצים הללו התגלו מושבות קינון של אנפות. העצים נמצאים במצב שאינו מצריך כריתה ולכן הומלץ על גיזום גדמים על גבי הגזע בלבד וטיפול אקולוגי במושבת האנפות. במידה ובוצעה כריתת עצים ללא היתר של פקיד היערות האזורי, יש להביא את עניין זה בפני פקיד היערות חגי שניר במשרד החקלאות".

מקופת חולים כללית נמסר: "גיזום העץ נעשה לאור דרישה של עיריית חדרה אשר הגיעה בעקבות תלונות שכנים על לשלשת המביאה לחיידקים ומחלות שמקורן בציפורי אנפות הבקר. לאור דרישת העירייה פנינו לקק"ל לקבלת אישור לגיזום. עם קבלת האישור פנינו לקבלן חיצוני שביצע את העבודה והנושא ייבדק מולו. מתנצלים באם הייתה פגיעה ברגשות התושבים במקום".


לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully